Hi,
Ik ben bezig met een mail script die ook een attachment lust
Ik ben 2 dagen bezig maar ik kom er niet uit. De script mailt de email met attachment alleen de inhoud van de attachment bevat de tekst die ik er bij gemaild hebt
hoe het kan is mij een raadsel. Ik heb zend.com doorgespit voor meer info over multipart email, volgens mij klopt de structuur wel, alleen het werkt niet echt lekker. De code ziet als volgt uit.
Ik ben bezig met een mail script die ook een attachment lust
Ik ben 2 dagen bezig maar ik kom er niet uit. De script mailt de email met attachment alleen de inhoud van de attachment bevat de tekst die ik er bij gemaild hebt
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| $alici = "iemand@ergens.nl"; $mesaj = "Dit is de mail tekst"; $konu = "Test bestand"; $cvfile_name = $_FILES["file"]["name"]; $data = fread(fopen($_FILES["file"]["tmp_name"], "r"), filesize($_FILES["file"]["tmp_name"])); $type = $_FILES["file"]["type"]; # Attachmenti base64 ile kodlanmali $attachment = chunk_split(base64_encode($data)); $boundry = "-----=".md5(uniqid (rand())); $header = "From: Sollicitatie formulier <kebap@kebap.com.tr>\r\n"; $header .= "To: $alici\r\n"; $header .= "Subject: $konu\r\n"; $header .= "Date: Wed, 23 Jul 2003 19:52:35 +0200\r\n"; $header .= "Message-ID: <000001c35143$36542a10$0c2dfea9@oguzpc>\r\n"; $header .= "MIME-Version: 1.0\r\n"; $header .= "Content-Type: multipart/mixed; \n\tboundary=\"$boundry\"\r\n"; $header .= "X-Priority: 3\r\n"; $header .= "X-Envelope-To: <$alici>\r\n"; $header .= "X-Envelope-From: <test@netfront.nl>\r\n"; $header .= "X-Mailer: Netfront mailserver\r\n"; $body = "This is a multi-part mesaj in MIME format.\n\n"; $body .= "--$boundry\n"; $body .= "Content-Type: text/plain; \n\tcharset=\"us-ascii\"\n"; $body .= "Content-Transfer-Encoding: 7bit\n\n"; $body .= "$mesaj\n\n"; $body .= "--$boundry\n"; $body .= "Content-Type: $type;\tname=\"$cvfile_name\"\n"; $body .= "Content-Transfer-Encoding: base64\n"; $body .= "Content-Disposition: attachment; filename=\"$cvfile_name\"\n\n"; $body .= $attachment; $body .= "--$boundry--\n"; |
[ Voor 196% gewijzigd door Shift op 23-07-2003 23:42 ]