Toon posts:

Vraagje over bandbreedte beperking

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
in de FAQ staat het volgende:

"Internet delen brengt een groot nadeel met zich mee; over het algemeen wordt de bandbreedte over alle gebruikers 50-50 verdeelt. Streaming video kijken is er bijvoorbeeld niet bij als een andere client KaZaA heeft draaien."

Mijn vraag is of als je met zijn 2en op internet zit (ADSL) of dan de snelheid wordt verdeeld over de 2 computers en dat het niet uitmaakt of en computer zijn deel gebruikt of niet, de andere krijgt niet meer?

Of wordt het verdeeld na wat de computers nodig hebben, en als ze allebei veel nodig hebben dan wordt het 50-50?

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
De gewone routers hebben geen opties op bandbreedte netjes te verdelen.
Het is wel mogelijk om een pc als router in te richten. En die zou dan ook eventueel de bandbreedte netjes delen.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Topicstarter
maar stel dat ik aan het downloaden ben en mijn zusje aan het msn'en is dan krijgt zij dus niet 50% van de bandbreedte?? We hebben een gewoon multipc modem

Verwijderd

nee, voor msn heb je nooit de helft van je bandbreedte nodig, alleen als je allebei 'vol' internet' (dus allebei zo veel mogelijk brandbreedte verbruikt) dan gaatie 50/50 doen..

Verwijderd

Topicstarter
ok, dank je wel, dat wilde ik graag weten

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Een multipc modem is een router met ingebouwde modem. Bij werkt dat in iedergeval niet.
Je zusje kan daarom wel wat via msn doen
Dus z'n modem maakt er wel 50/50 van? Ach, ik kan een keer proberen of het zo is :)

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• degoeroe
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-10-2019

degoeroe

Wat hep de goeroe nau gesegt !

Je kan een gewone PC pakken en daar een Linux router mee bouwen. Er bestaan RPM's genaamd PACKETSHAPER/PACKETEER (die kun je ook als apparaat kopen voor € 10.000,- maar met wat ervaring bouw je dat zelluf :-) en dit kan alles voor je regelen:

* bandbreedte per IP adres / user toekennen
* bandbreedte per applicatie toekennen
* bandbreedte per port nr toekennen
* etc etc

P IV 2,4 (533) ASUS P4B533, 640Mb PC-2100, 80Gb Maxtor 8Mb cache & 60Gb IBM, 2 x 17" IIyama Prolite X436S-S, Plextor PX-708A, Plextor 52/24/52A, Logitech Marble Mouse USB, GeForce 3 Ti200

Verwijderd

Kortom: je pc pakt gewoon wat-ie kan krijgen. Hoe de bandbreedte exact verdeeld wordt weet ik niet, maar wat in de FAQ staat klopt; als bij de een een Kazaa downloadt loopt merkt de ander dat meteen.

Er zijn wel tooltjes btw om zelf te bepalen welke pc of applicatie hoeveel bandbreedte mag gebruiken, Netlimiter en bandwidth controller. Ze staan beiden in de FAQ.

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-06 14:48
Het gaat bij zuig cliet’s er in de hoofdzaak om dat ze niet of GELIMITEERD uploaden. Als de upload voor de helft wordt gebruikt zal je merken dat je download in elkaar stort. Als je een upload hebt van b.v. 265k zet je de upload in kaaza op max 128k.
Pagina: 1