amd 1800+ probleem met k7t turbo

Pagina: 1
Acties:

• bjwild
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:45
Ik heb een K7t Turbo mobo waar eerst een 1gighz thunderbird proc op en dat draaide helemaal perfect, nu heb ik een amd 1800+ erop gezet en ik krijg de beruchte 4 rode ledjes te zien, volgens msi kan de mobo de xp 1800+ aan heb ooit versie 3.4 eropgezet terwijl 1800+ ondersteund wordt bij v3.0, de processor is goed want in een andere mobo doet tie het gewoon, en ik kan op mijn mobo gewoon weer de 1gighz erop zetten

ik heb mijn bios settings gereset (batterij er ook even uitgehaald)
heb met de fsb gespeeld dus van 100 naar 133 maar beide werken ook niet
ook proberen optestarten met alleen 1 reep ram en videokaart

heeft iemand nog ideeen wat het kan zijn?

er is nog 1 hogere versie van mijn mobo maar dat heeft alleen turbo 2 aanpassingen dus niet de moeite waard denk ik

• SjaakTrekhaak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:33
Is het probleem niet dat dit mobo alleen de palmino core ondersteund en niet de thoroughbred, of heb je een palmino core?

[ Voor 15% gewijzigd door SjaakTrekhaak op 23-07-2003 20:07 ]

[url=http://specs.tweak.to/[/url] / Specs 2 \ 24 uren in een dag, 24 bierflesjes in een krat........ Toeval?

• bjwild
hoe kan ik precies zien welke core ik hebik kan je alleen vertellen dat het de groene kleur heeft en de sn/ axda1800dut3c

• SjaakTrekhaak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:33
Als ie net nieuw is zal het een thoroughbread zijn. en dan denk ik dat het niet gaat werken. maar ik weet ff niet hoe jah dat nummer kan natrekken.

[url=http://specs.tweak.to/[/url] / Specs 2 \ 24 uren in een dag, 24 bierflesjes in een krat........ Toeval?

• bjwild
de proc is niet zo oud heb het van een vriend gekocht, hij is denk ik een half tot een jaar oud

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-04 15:24

The.Force

*Bauer Addict

AMD XP 1800+ Thoroughbred B (AXDA1800DUT3C)

zodus dit gaat niet werken...

System Specs!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Technische PMG FAQ
Welke processors kan ik allemaal op mijn moederbord prikken?
MSI - CPU support >> Archives >> K7T Turbo

Zoals je ziet kun je er inderdaad alleen de XP1800+ met de Palomino core (welke thans nauwelijks meer wordt verkocht) op dit moederbord prikken. De XP1800+ met de Thoroughbred core gaat gewoonweg niet werken ivm de 5bits multiplier.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 13:42
Hahah, kijk eens bij vraag en aanbod :P (toevallig heb ik een 1800+ palomino te koop ;).
Al wel een bod gehad, maar als dat niets wordt.. Nouja.. Je moet het iig zelf weten etc.

Maar zoals de reply's boven mij al aangeven heb jij een palomino nodig.

Verwijderd

kammeraad van me heeft een 1800+ met Thoroughbred core werken op een K7t Turbo en hij herkend hem idd niet helemaal goed maar hij heeft hem zelfs nog overgeclockt tot een 2000+
Pagina: 1