Veeg-Effect met noise reduction,Thomson TV.

Pagina: 1
Acties:

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-08 10:38
Ik heb nou iets van 3/4 maand een Thomson 28WX4110T Ultra-flat
breedbeeld tv. Toen ik de tv net had gekocht zag ik wat advies
op kieskeurig.nl staan, dit ging over de functie noise reduction.
Er waren klachten over korrelig beeld...en inderdaad noise reduction
verhelpt dit. Maar nou komt het, ik heb de TV voornamelijk voor
Game-consoles {PS2,GC,DC} en DVD's gekocht, ik merkte
na een tijd spelen dat ik doodmoe werd van kijken naar het
scherm....het spel Ratchet&Clank voor de PS2 bijvoorbeeld;
3D platformer. Als ik ging rondkijken zag ik konstant een
veeg effect waar ik ook keek, gewoon moemakend, of neem
TombRaider:AOD, rondkijken in 3D en overal zie je veeg effecten
als je er langs kijkt...ik kwam er maar niet uit.

Ging ik gisteren even wat functies uitproberen en uiteindelijk
kwam ik bij noise reduction, ik zet het uit en WEG veeg-effect,
maar het ziet er gelijk een flink stuk rommeliger uit, korrelig dus.
Terwijl mijn broer dit niet heeft met zijn Philips breedbeeld,
{geen noise red.} en ook op mijn oudere Sharp tv hoefde ik
nooit noise reduction aan te zetten. laat staan dat ie die
functie niet eens had. Ik hoop hier mensen te treffen die
ook zo'n Thomson tv hebben, en hetzelfde hebben/hadden
met Videogames. Is dit een fout in de tv?, of moet ik maar
gewoon spelen met een korrelig beeld?
{wat echt niet supermooi meer is} want met noise reduction
aan is gewoon niet leuk meer, het wordt er allemaal wel lekker smooth van en verdelgt die korrels ook maar het geeft gewoon een te groot smeer-effect.

[ Voor 6% gewijzigd door devilsnight op 23-07-2003 19:43 ]

Verwijderd

is eigen aan Thompson, ik heb zelf een gehad. Slechte breedbeeld tv's, hopelijk heb je het volgende niet ->

aan de linkerkant van je beeld kan er een soort verkleuringsbalk aanwezig zijn

beelvervormingen, vooral aan de zijkanten. Stel je rechte lijnen voor, de buitenste zijn gebogen.

Ik heb hem dan ook onmiddelijk teruggebracht. Alle Thompson tv's in de showroom hadden dit. De verkoper wist me te zeggen dat dit met alle thompsons is, je zou enorm veel geluk hebben moest je het niet hebben.

Thompson maakt enorm slechte breedbeeld tv's.

Je bent beter af met een panasonic of Phillips.

• devilsnight
GVD zeg, dat meen je....ik heb inderdaad die gebogen hoeken ja, vooral wanneer er veel gebeurd op het scherm dan gaat het als het ware golven, had ik meteen van beginaf aan al..daar kon ik nog wel mee leven..maar dit niet. damn zeg....we hebben uitgebreid staan praten met een verkoper bij Mediamarkt, die had zelf precies zo'n Tv en speelde veel PS2 games, hij zei dat de Tv er perfect voor was...uiteindelijk kochten we de tv bij Megamax met een deal van koop nu-betaal in 2004....dus ik betwijfel ten zeerste of ik de tv uberhaupt nog wel mag ruilen...ik hoopte gewoon dat dit alleen aan mijn Tv lag, blijkt het dus iets van Thomson te zijn.. ook merkte ik op dat het beeld gewoon absoluut niet goed scherp is, als ik kijk naar die tv van m'n broer is die gewoon mooi helder en scherp. Ik zal morgen eens met Megamax bellen.

[ Voor 13% gewijzigd door devilsnight op 23-07-2003 19:58 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:05

JvS

Ik heb hem zelf ook

noise reduction veroorzaakt dat op mijn philips (7 jaar oud 100hm matchline) ook. Dus dat is niet vreemd. Het beeld zou in principe verder gewoon goed moeten zijn. Is niet gewoon je kabelsignaal rot? Hoe ziet het er met DVD uit? Misschien is de tuner wel niet zo goed ofzo?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• devilsnight
Dvd's zijn OK maar niet haarscherp, kabelsignaal? dat maakt toch helemaal niks uit tijdens het spelen van console games? alleen TV kijken,maar dat doe ik amper. en wat bedoel je met de tuner?

Ik heb net met Megamax gebeld, kreeg een wijsneus vrouw ervoor...die wou me even wijsmaken dat het computer games zijn die 3D zijn en dat effect geven, ik dacht het dus niet he, want op m'n oudere sharp en broers Philips breedbeeld is het niet, en die heeft dus WEL noise reduction aanstaan..het is dus iets van Thomson zei ik, en toen zei ze iets van "mja..ja.."

Anyway ik kan er morgen langs, met m'n ps2..sluiten we die aan op een van hun Thomsons..en dan zien ze het wel...er zal wel niet veel gebeuren, maar it never hurts to try.

[ Voor 60% gewijzigd door devilsnight op 24-07-2003 10:45 ]