Vraagje.
Ik heb hier een XP systeem op een MSI moederbord (Aldi PC voorlaatste versie).
Nu heb ik de Kolonisten van Catan geinstalleerd, een wat ouder spel.
Dit vroeg bij installatie of Direct X 6/7 geinstalleerd moest worden. Heb ik niet gedaan omdat de laatste versie draait.
Om het spel te spelen laat ik XP doen alsof het spel onder Win 98 draait.
Het beeld en de knoppen doen het nu (zonder Win 98 doet het spel het wel, maar een knop erin niet), maar het geluid hapert en echo-ed nogal. Da's dus wel jammer voor een spel van 4 euri.
het geluid komt uit mijn onboard chippie: Avance AC'97
Moet ik nu toch nog die oudere versie van Dx installeren omdat het spel niet met de niewste versie overweg kan, of zou het ergens anders aan liggen?
Ik durfde het eerst niet te installeren omdat ik bang was de huidige versie te verzieken met een ouwetje.
Thanx.
Ik heb hier een XP systeem op een MSI moederbord (Aldi PC voorlaatste versie).
Nu heb ik de Kolonisten van Catan geinstalleerd, een wat ouder spel.
Dit vroeg bij installatie of Direct X 6/7 geinstalleerd moest worden. Heb ik niet gedaan omdat de laatste versie draait.
Om het spel te spelen laat ik XP doen alsof het spel onder Win 98 draait.
Het beeld en de knoppen doen het nu (zonder Win 98 doet het spel het wel, maar een knop erin niet), maar het geluid hapert en echo-ed nogal. Da's dus wel jammer voor een spel van 4 euri.
het geluid komt uit mijn onboard chippie: Avance AC'97
Moet ik nu toch nog die oudere versie van Dx installeren omdat het spel niet met de niewste versie overweg kan, of zou het ergens anders aan liggen?
Ik durfde het eerst niet te installeren omdat ik bang was de huidige versie te verzieken met een ouwetje.
Thanx.