Toon posts:

5.1 geluidskaart van <40 eurokopen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag:
Ik heb nu een 5.1 geluidskaart van sweex, deze zuigt enorm! Daarom kijk ik nu naar een nieuwe, welke raden jullie mij aan? Hij moet ong rond de €30 liggen, €40 mag evt. ook. Ik heb er al twee gevonden de Terratec Aureon 5.1 Fun, en de Creative SoundBlaster Live Player 5.1. Wat is het verschil tussen deze twee?

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

Verwijderd schreef op 23 July 2003 @ 18:49:
Wat is het verschil tussen deze twee?
Als je eens naar de sites van de fabrikanten toe gaat, dan zie je de specs en features, en daarmee gelijk het verschil. Ook een review van de kaarten doorlezen is handig :)

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Topicstarter
ReemF schreef op 23 July 2003 @ 18:52:
[...]

Als je eens naar de sites van de fabrikanten toe gaat, dan zie je de specs en features, en daarmee gelijk het verschil. Ook een review van de kaarten doorlezen is handig :)
Ok was ik al mee bezig ;)
Maar wat ik meer bedoel is ervarngen, heeft iemand een van deeze kaarten, of eentje waar je heel tevreden over bent. (ik denk dat ik al tevreden ben als ik dat *PIEP* plop-geluidje-plop gedoe niet heb :D

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik heb die van creative en dat is een prima kaart, volgens mij maakt het niet echt uit welke je koopt aangezien ze allebij gewoon goed zijn

Verwijderd

Topicstarter
PilatuSSS schreef op 23 July 2003 @ 19:02:
ik heb die van creative en dat is een prima kaart, volgens mij maakt het niet echt uit welke je koopt aangezien ze allebij gewoon goed zijn
Maar de creative heeft geen digitaal in/uit en die terratec wel toch?, zoals ik het op de sites kan vinden dan.

• Tittysmack
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-08 14:30

Tittysmack

"no comment"

Vanmiddag een philips seismic edge 5.1 gehaald voor €39 bij mediamarkt. Was in de aanbieding. En ik moet zeggen er komt geweldig geluid uit. Hiervoor had ik een creative 5.1 maar die doet toch duidelijk onder voor de philips :)

Athlon xp2800+ / Abit NF-7 / 512 mb dual channel MDT DDR400 / Club3D 9700pro / Samsung 52x24x52 / Samsung DVD 16x48 / Hitachi 82.3 GB 7200 rpm / Maxtor 61.4 GB 7200 rpm / Philips Seismic Edge 5.1 / Logitech z-560 / Q-tec 6051MD

Verwijderd

Topicstarter
Tittysmack schreef op 23 July 2003 @ 19:35:
Vanmiddag een philips seismic edge 5.1 gehaald voor €39 bij mediamarkt. Was in de aanbieding. En ik moet zeggen er komt geweldig geluid uit. Hiervoor had ik een creative 5.1 maar die doet toch duidelijk onder voor de philips :)
Hmm klinkt ook wel goed, maar het nadeel is, de dichtsbijzijnde mediamarkt zit in amsterdam :'( en ze hebben geen online shop :(

Verwijderd

Wil je een snel en effectief antwoord. 8)7
Je SWEEX kaartje heeft een C-Media chipset... nou de Terratec Aureon Fun 5.1 ook! Dus die twee kaartje hebben dezelfde specs. Als je vind dat de Sweex zuigt, dan moet je dus ook niet voor de Terratec gaan. Dus hou je maar 1 antwoord over: de Creative Soundblaster Live 5.1.

• PsYcHoPunK
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:43
De creative soundblaster live 5.1 (oem versie) heb ik gehaald voor 30 euro (pc dumpdag) bijna een jaar geleden al. En ik ben er zeer tevreden over, en heeft in ieder geval een digital out (want die gebruik ik dagelijks)

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08 14:58
Ik heb ook de creative soundblaster live 5.1 met een speakersetje van Creative erbij en het klikt prima... niks mis mee... Kunt ook redelijk wat instellen en er zijn een aantal boeiende projecten met andere drivers aan de gang her en der... (om van je SB Live een bijna Audigy te maken ofzo... Verder niet meer in verdiept...)

Kan de SB Live dus aanraden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb toch maar de terratec besteld, why?
1 simpele reden: de creative heeft problemen met mn speakerset (Trust 2000P, jah k weet t is niet het neusje van de zalm...) maar de terratec werkt er geweldig mee.
En k ben nog binnen mijn budget gebleven: € 37.96 :+

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2003 14:43 ]

Pagina: 1