• STN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Ik heb straks een DSLR met twee lensen en wil daar een goede tas voor hebben.
Ik vindt alleen de tassen die er op de markt zijn niet mooi en teveel opvallen voor diefstal.
Ik wil van een ruime schoudertas een camera tas maken. Weet iemand waar je bijvoorbeeld schotjes, voorgevormde schuimrubberen stukken en ander materiaal voor een goed tas kan krijgen? En hoe ziet een goede camera tas eruit, waar moet het aan voldoen?

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Kan je niet op een rommelmarkt een oude camera tas kopen en die modden? Volgens mij zijn de schotjes ed vaak specifiek voor 1 tas gemaakt.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:26
Ik denk dat je beter zoiets kan nemen:

Afbeeldingslocatie: http://www.lowepro.com/images/PPages/bag_pack/Colour/Minitrek.gif
http://www.lowepro.com/pages/series/trekking/minitrk.htm

Daar kan behoorlijk wat in en het is lijkt een gewone rugzak :)
Kost ongeveer €100,-.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-02 18:48

Floor-is

5.2

Een minitrekker kost over het algemeen al snel 189, een microtrekker kost ongeveer 109-119.
Tamron heeft de 'tek' een klein tasje voor je cam, die ik toevallig net heb gekocht: 99 euro bij een dure shop.

Zou eigenlijk ook wel een minitrekker erbij willen voor als ik wat meer spullen mee wil slepen.

linkje: http://www.tamrac.com/5274.htm

[ Voor 12% gewijzigd door Floor-is op 23-07-2003 18:27 ]

Bericht hierboven

• STN
Ik wil geen rugstas, maar het ziet er wel mooi uit. Als je die binnenkant ergens los kon kopen. En als een soort bouwpakket op maat voor je tas kon maken.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:26
Floris schreef op 23 July 2003 @ 18:25:
Een minitrekker kost over het algemeen al snel 189, een microtrekker kost ongeveer 109-119.
Zie mijn post, Mini Trekker Classic kost bij Konijnenberg 99,- :)

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-02 18:48

Floor-is

5.2

STN schreef op 23 July 2003 @ 18:25:
Ik wil geen rugstas, maar het ziet er wel mooi uit. Als je die binnenkant ergens los kon kopen. En als een soort bouwpakket op maat voor je tas kon maken.
Dit dan ?

http://www.tamrac.com/5747.htm

Phreak: toch maar eens eentje bestellen dan binnenkort, wellicht zelfs nog wel een stapje groter. (Zou er eigenlijk ook wel een laptop in kwijt willen :/)

Bericht hierboven

• STN
Nee ik wil echt zelf 1 maken :P

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:41

CyBeRSPiN

sinds 2001

Bij lapjesmarkt stoffen kopen en knutselen maar..
Ik weet niet hoeveel ervaring je hiermee hebt, maar ik zou persoonlijk een tas kopen...

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik wilde eerst ook geen rugzak, vooral omdat het vrij diefstalgevoelig is (hij hangt op je rug, d0h, dus niet in het zicht), maar bij Perry sport heb ik nu 4 mini hangslotjes gehaald om op de ritsen te doen. Nu durf ik het wel aan. Er past veel meer in dan een schoudertas en je draagt het met beide schouders, heerlijk lijkt me dat :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Ik ben ook aan het kijken voor een camera tas. Het zal er eentje worden van het merk Lowepro, dat staat vast. Maar ik ben aan het twijfelen tussen zo een rugzak gelijk op de afbeelding hierboven of een schoudertas gelijk de OMNI serie. Ik blijf meestal in de buurt om foto's te maken en dan gebruik ik de camera thuis het meeste en daarom denk ik dat zo een OMNI tas handiger is dan zo een rugzak. Wie kan mij helpen met mijn beslissing ?

Verwijderd

Ja, een tas met vier sloten. Dan weet een dief meteen welke tas die moet hebben.

Ik heb zelf zo elcheap tas van megapool, ik kon hem zelfs in sixflags de tas ergens neerzetten. Er kwam zelfs geen hond aan die tas.
(Merk van de tas is Albipro, koste maar 10 euro :).)

Verwijderd

STN schreef op 23 juli 2003 @ 18:16:
En hoe ziet een goede camera tas eruit, waar moet het aan voldoen?
Voorbeeld van een goede fotocameratas ????

www.peli.com

ik heb de Peli 1400. Wat zit erin? Nikon 5000 + flts SB 80DX + alle snoertjes en oplader.

• STN
Verwijderd schreef op 24 July 2003 @ 17:40:
[...]

www.peli.com

ik heb de Peli 1400. Wat zit erin? Nikon 5000 + flts SB 80DX + alle snoertjes en oplader.
Dat ziet er erg goed uit :9

Verwijderd

Ik had een paar prijzen gevraagd in de fotowinkel in de buurt waar ik altijd ga (belgie) en ik was dus aan het twijfelen welke. Ofwel zo een omni(schoudertas) ofwel zo een mini trekken(rugzak). Toen ik de prijs zag van die omni verschoot ik even nl. 252 €. Dit gaf de doorslag om zo een mini trekker te nemen. Die kostte 150 €. Ook nog veel geld voor een cameratas,maar ja. Was niet op voorraad, dus besteld en dinsdag zou ik h'm normaak moeten hebben.

• Grrrrrene
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 July 2003 @ 17:30:
Ja, een tas met vier sloten. Dan weet een dief meteen welke tas die moet hebben.
Het gaat mij erom dat als ik door een drukke stad loop, niemand stieken een rits achter los kan doen en wat lenzen kan jatten, snap je? Ik let op een terras heel goed op m'n tas, die jatten ze niet zomaar mee :) Dat het meteen duidelijk is dat er wat waardevols in zit, geloof ik graag. Ik hang overigens niet alle 4 de sloten eraan, 1 is zat natuurlijk, maar ze gingen niet per stuk :)
Ik heb zelf zo elcheap tas van megapool, ik kon hem zelfs in sixflags de tas ergens neerzetten. Er kwam zelfs geen hond aan die tas.
(Merk van de tas is Albipro, koste maar 10 euro :).)
En beschermt dat je tas? Kun je daar 10kg aan fotospul in stoppen zonder dat de tas kapot gaat?

Verwijderd

Grrrrrene schreef op 24 July 2003 @ 18:30:
[...]

Het gaat mij erom dat als ik door een drukke stad loop, niemand stieken een rits achter los kan doen en wat lenzen kan jatten, snap je?
99% van dat soort diefstallen wordt gepleegd door mensen die zakkenrollen voor de kost. en die maken alleen gebruik van de rits als ze het model kennen en weten dat het geen geluid maakt en de drager ook niets voelt.

veel vaker zetten ze gewoon even met een mesje een snee(tje). en dan is een tas met hangsloten wel erg aantrekkelijk

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-02 19:39
stn je bent een piemel!! :) En wanneer kan ik die mooie hardewares is zien van je..

| I've got permission to color outside the lines |

• STN
ha die joep!!!!!!!!!!
Op dat feesie van jou kom ik langs met mn nieuwe meuk :P

• Grrrrrene
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 July 2003 @ 18:34:
[...]

99% van dat soort diefstallen wordt gepleegd door mensen die zakkenrollen voor de kost. en die maken alleen gebruik van de rits als ze het model kennen en weten dat het geen geluid maakt en de drager ook niets voelt.

veel vaker zetten ze gewoon even met een mesje een snee(tje). en dan is een tas met hangsloten wel erg aantrekkelijk
Hmm, tsja, naja, dat hou je toch, als je je cam uit je onopvallende tas haalt zien ze hem ook. Doorgaans moet je gewoon met je dure spul niet achteraan het gezelschap gaan lopen, maar iemand achter je houden om een beetje op te letten :)

Verwijderd

Grrrrrene schreef op 24 July 2003 @ 20:43:
[...]

Hmm, tsja, naja, dat hou je toch, als je je cam uit je onopvallende tas haalt zien ze hem ook. Doorgaans moet je gewoon met je dure spul niet achteraan het gezelschap gaan lopen, maar iemand achter je houden om een beetje op te letten :)
idd, maar bij een onopvallende tas valt het alleen op als je hem er ook werkelijk uit haalt.

hangsloten aan je tas is eigenlijk hetzelfde als een sticker op je voorhoofd:
code:
1
u ziet het nu niet, maar in mijn rugzak zit iets waardevols...

• miekol
  • Laatst online: 22-02 12:18

miekol

erm

Ik vind zelf mijn Crumpler tas ideaal. Dit is een messenger bag, maar je kan de riem direct inkrimpen. Daardoor kan je hem dus als een soort rugzak dragen. Voordeel ervan is dat je dat met het slot NAAR JE RUG TOE kan doen, dus dan kan er nooit iemand in je tas.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-02 16:11

BaRF

bijna kerst

Verwijderd schreef op 24 juli 2003 @ 17:40:
[...]

www.peli.com

BUOYANCY

Floats in salt water with 9,1 kg load
_O_

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Pagina: 1