Vraag over samengaan proc en geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• Sayaret
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-02-2022
ik heb eerst even de FAQ doorgelezen maar daar kon ik niets vinden over dit probleem, ik heb namelijk een computer gekocht, een asus a7n8x deluxe moederboard, een amd athlon XP 2600 + processor en een maxtor 120gb hardeschijf en een Radeon 9700, en kingston 512ddr sdram geheugen PC2100 / DDR266

nu hoorde ik dat ik van iemand dat ik ander geheugen moest kopen dat PC 2700 / DDR333 was omdat de processor op 333 draaide, en dat zou niet samen kunnen of ik zou mijn processor lager moeten laten lopen, moet ik nu echt ander geheugen kopen, want ik wil natuurlijk niet mijn processor lager laten lopen, of is er ook nog een andere uitweg, zoja dan zou ik die wel graag willen weten.

alvast bedankt.

Verwijderd

De processor communiceert met het geheugen op 166 (double data rate = DDR, effectief 333)Megahertz. Jouw DDR 266 (133) geheugen kan helaas niet hoger, het zal wel werken, maar je processor draait dan niet als een 2600+. Je zult inderdaad PC2700 333MHz geheugen moeten draaien.

Is dit niet echt een faq probleem?

Verwijderd

Hmmm... ik zou zeggen als je processor nog steeds als 2600+ wordt herkend, dan heb je wel een zware memory overclock gedaan... van 133 MHz naar 166MHz, dat is 33MHz meer dan gewoonlijk... lijkt me niet gezond voor je geheugen. Check ff je biosinstellingen of je geheugen niet op 166MHz staat (A7N8X, geeft niet het geheugen aan als DDR). Zet het maar tijdelijk over naar 133MHz, voordat je astalavista tegen je memory module kan zeggen. Snel daarna PC2700 geheugen halen en dan wel op volle snelheid draaien.

• Sayaret
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-02-2022
nou ik heb de computer wel gekocht, maar nog niet draaien ik zou morgen alles binnen krijgen maarjah nu heb ik alles al besteld en is het net te laat om het af te zeggen, maar ik stuur het geheugen wel weer terug en dan koop ik wel het geheugen 512 DDR 2700/333

bedankt voor de hulp

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:03

Mentalist

[avdD]

Kon je met de faq/specs van cpu/geheugen en wat logisch denkwerk ook wel vinden ;)

Er is normaliter wel een optie tot a-sync je geheugen langzamer laten lopen dan de FSB maar dat betekend een gigantische performancedrop (in de faq staat waarom). De hele zaak terug op 133Mhz FSB zetten kan ook, maar dan dan heb je dus ook een mobo en proc die 166Mhz FSB aankunnen en op 133 lopen omdat het geheugen niet harder wil.

Toch wel een beetje zoekwerk hoor...

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Het gaat zeker werken, jouw cpu @ XP 2600+ snelheid (2083MHz als het de DDR333 variant is) en je geheugen op 133MHz. De grap met dat bord is dat je met deze a-synchrone setting performance laat liggen, dit is erg zonde daar een PC2700 DIMM eigenlijk geen donder meer kost dan een PC2100 DIMM (prijsverschil tussen twee Kingston modules is een schamele € 4,-). Als je de DIMM kunt ruilen voor een PC2700 exemplaar absoluut doen :) Verder wil ik je graag naar deze FAQ verwijzen daar hij betrekking heeft op jouw geval (de A7N8X is een nFore2 bord), dan wordt het je wel duidelijk: nForce2 Dual channel en synchroniteit :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.