ASP Quiz - Moeilijk moeilijk moeilijk... |:(

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• Dennis013
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:03
Goedendag!

Ik ben bezig om met ASP en een access database een quiz te maken, maar ik loopt tegen nogal wat problemen aan:

Deze quiz is een zogenaamde competentietest. Werknemers van een bedrijf gaan deze test online invullen. Afhankelijk van hun functie in het bedrijf krijgen ze een vragenlijst uit de database (die bij die functie hoort.)

Aan het einde van de test komt er een score uit, en aan de hand van die score krijgen ze (eventueel) een bepaalde training aangeboden.

* De quiz moet zijn vragen dynamisch uit een database kunnen halen. Zodat later via een beheerpagina vragen toegevoegd/verwijderd kunnen worden.

* Men hoeft niet elk antwoord in te vullen, aan het einde moet de score berekend worden als het gemiddelde van de totaal behaalde score en het aantal daadwerkelijke beantwoorde vragen. Het kan namelijk zijn dat een vraag niet van toepassing is op de werknemer, daarom zit er de (n.v.t.) knop erin.

* Elke vraag heeft 5 multiple choice vragen (waarden zijn respectivelijk 10, 20, 30, 40 en 50).

* Er zijn vraaglijsten per functie. Dus een manager krijgt een andere vragenlijst dan een monteur. Deze lijsten zijn ook weer onderverdeeld in subcatorgoriën, namelijk de vragen die op de specifieke training slaan. (bijv. communicatie of klantgerichtheid)

Snap je het nog? mooi zo! 8)7

Waar ik nou erg mee geholpen zou zijn als iemand dit leest, met flink wat meer verstand ervan dan mij.
Ik heb mezelf ASP geleerd en het scriptenerin gaat op zich wel goed. Ik heb meer wat problemen met de 'opzet'.
Ik zou daarom graag wat advies willen hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Dus wat is de manier om dit project tot een goed einde te brengen

kant-en-klare code is natuurlijk ook welkom ;)

Ow asp-guru _/-\o_

Dennis

Verwijderd

wat heb jezelf al gedaan?

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:39
ik zou zeggen ga eerst eens een goed database ontwerp maken (als je asp gebruikt zul je ook wel access als database gebruiken waar je mooi de relaties in aan kan geven :) )

[ Voor 49% gewijzigd door robbert op 23-07-2003 17:12 ]

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Op deze manier maak je denk niet zo veel kans dat je topic lang open blijft. Ten eerste geef je niet eens aan wat je zelf al geprobeerd hebt en welke ideen je erover hebt.

En het vragen om kant-en-klare code is al helemaal niet gewenst hier.

Als je zelf even aangeeft hoe je van plan bent om het aan te gaan pakken zijn er vast wel wat mensen die hier op of aanmerkingen op willen geven

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Dennis013
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:03
dat van die kant-en-klare code was maar een grapje.
Daar heb ik nog het minste aan denk ik. Ik moet een goed fundament hebben, een blauwdruk... :)

Wat ik zelf al gedaan heb...

Hoe kan ik dat het beste laten zien?
De bestanden ergens online zetten of helemaal uittiepen hier?

Ik ben aan de slag geweest met session variables, cookies en een databaseontwerp, waar aparte tabellen de vragen, gebruikers en 'vragentellers' opslaan

[ Voor 15% gewijzigd door Dennis013 op 23-07-2003 17:14 ]

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06 17:10
om maar is de mod uit te hangen: FAQ en Beleid

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

@Dennis: lees de (P&W) faq een keer goed door, dan kom je een paar dingen tegen die ervoor zorgen dat jouw post niet echt tof gevonden wordt hiero:

• Scriptrequests zijn niet toegestaan
• Groeten onder je post zijn niet de bedoeling
• P&W is er vooral voor om mensen die problemen hebben tijdens ontwikkelen van software te helpen, niet om iemand bij de hand te nemen en zo door een project te slepen.

Verder (deels) ontopic:
Als je zelf al aangeeft dat je coding skills niet goed genoeg zijn om dit op te zetten, waarom begin je er dan aan? Ik denk dat het verstandiger is om eerst een keer in een boek te duiken en vervolgens met frisse moed aan deze opdracht te beginnen. Of je geeft aan: "Sorry, maar dat ga ik niet trekken! Dit kun je beter uitbesteden aan een bedrijf dat de kennis in huis heeft...!"

[ Voor 3% gewijzigd door OZ-Gump op 23-07-2003 17:16 ]

My personal website

Verwijderd

Kan je wel helpen aan een bedrijf die die competentie onderzoeken wel wil afnemen.. gebeurt ook online... is misschien goedkoper (+/- 300 euro per onderzoek)

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Ik agree met OZ-Gump OZ-Gump in "ASP Quiz - Moeilijk moeilijk moeilijk...".
Ga eerst maar eens zelf proberen en kom maar terug als het je echt niet lukt ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.