Toon posts:

Probleem met cpu prestaties en FSB instellen

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met 3Dmark 2003 mijn pc vergeleken met een gelijkwaardige pc, en daar viel mij op dat het cpu resultaat verschil wel erg groot was, dat is mijn eerste probleem.
Zie hier:
http://service.futuremark.com/compare?2k3=988737

Ik heb dus een Pentium 4 1,8 Ghz met FSB op 100 Mhz. Iemand raade mij aan om mijn FSB hoger in te stellen. Nou zie ik het wel staan in mijn bios maar ik mag de FSB niet veranderen. Mijn 2e probleem is dus: waarom mag ik dat niet veranderen? Kan mijn moederbord het soms niet aan?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Dit graag lezen eer je post :)

Verder is 3Dmark met name op het testen van de videokaart toegespitst, en die vermeld je nergens. Kortom, we kunnen niet eens nagaan of die PC wel echt gelijkwaardig was. Verder:
Indien je een topic opent omdat bovenstaande stappen je geen soelaas hebben kunnen bieden, dien je compleet te zijn!

* geef een exacte omschrijving van het probleem en wanneer het zich voor doet
* geef een exacte omschrijving van de hardware (mobo, CPU, koeler, geheugen, opschrift geheugen chips, voeding, videokaart, geluid/netwerkkaart, etc.)
* geef duidelijk aan welke software (OS, drivers) je gebruikt
* geef aan welke BIOS instellingen je gebruikt (met name als het een geheugengerelateerd probleem is)

* geef de geschiedenis van het probleem aan (was het altijd al zo of is het iets van de laatste tijd en zo ja, welke eventuele veranderingen hebben zich voorgedaan voorafgaand aan de eerste maal dat het probleem optrad?)
* vergeet vooral niet te vermelden wat je allemaal al hebt getroubleshoot en wat de resultaten ervan zijn

Wees uitgebreid, zodoende kun je het beste geholpen worden en verzandt het topic niet in een herhaling van tips of tips welke jezelf al geprobeerd hebt. Daarnaast laat je er mee zien dat jezelf ook het één en ander serieus geprobeerd hebt; onverschilligheid wordt hier niet zo gewaardeerd namelijk

Mocht je je niets aantrekken van bovenstaande punten, dan gaat je topic onherroepelijk op slot.
Bij deze...

Voortaan is het dus handig om eerst de FAQs en de sticky topics te lezen en dan pas als je alle info bij elkaar hebt te posten. In dit geval zul je er terwijl je dat uitzoekt gegarandeerd achterhalen waarom jouw PC trager is dan die 'gelijkwaardige'

Mbt je vraag over het veranderen van de FSB, zie daarvoor de FAQ van de Die-Hard Overclocking forum :z

[ Voor 11% gewijzigd door dion_b op 23-07-2003 17:01 ]

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.