Hay allemaal, stel, ik heb een woord die ik niet toelaat in een bepaalde situatie. Het is alleen zo, dat wanneer je een woord anders typt, dus met een cijfer ipv een letter, je toch het woord duidelijk leesbaar kunt plaatsen voor mensen, maar niet voor een machine, die denkt dat het iets anders is. Dus dan is het niet plaatsen van het woord te omzeilen.
Wat is het probleem?
Stel, ik wil dat het woord "koe" opgemerkt wordt. Dat is niet zo moeilijk, maar nu wil ik ook dat het woord "k0e", "k03" of "ko3" wordt opgemerkt.
Dit door een array te hebben met letters die worden vervangen:
Hoe zou ik het woord "koe" dan in hemelsnaam kunnen checken op het wel of niet goedzijn, rekening houdend met het feit dat mensen het ook foutief kunnen schrijven, zoals in de array is beschreven?
edit:
Zelfde vraag, andere uitleg:
Hier zie je dat er wordt gecheckt of "koe" in $text voorkomt, zoja: TRUE! Ik wil dus dat het ook werkt met "k03" enzo..
Hiervoor een loopje, maar hoe ga ik alle letters af?
Wat is het probleem?
Stel, ik wil dat het woord "koe" opgemerkt wordt. Dat is niet zo moeilijk, maar nu wil ik ook dat het woord "k0e", "k03" of "ko3" wordt opgemerkt.
Dit door een array te hebben met letters die worden vervangen:
PHP:
1
2
3
4
5
6
| x == array( 'o' => '0', 'e' => '3', 'a' => '@' 'a' => '4' ); |
Hoe zou ik het woord "koe" dan in hemelsnaam kunnen checken op het wel of niet goedzijn, rekening houdend met het feit dat mensen het ook foutief kunnen schrijven, zoals in de array is beschreven?
edit:
Zelfde vraag, andere uitleg:
PHP:
1
| if (preg_match ("/koe/i", "$text")) |
Hier zie je dat er wordt gecheckt of "koe" in $text voorkomt, zoja: TRUE! Ik wil dus dat het ook werkt met "k03" enzo..
Hiervoor een loopje, maar hoe ga ik alle letters af?
[ Voor 26% gewijzigd door Skate2000 op 23-07-2003 16:46 . Reden: aanvulling ]