Ik heb in VB6 een user control geschreven die bestaat uit het control zelf (oftewel het .ctl-bestand) en een module. In het control wordt een functie uit de module aangeroepen. Nou probeer ik deze functie zelf een event te laten raisen, dus niet vanuit de control.
Het probleem is echter dat RaiseEvent niet toegestaan is in een module. Om die reden heb ik toen een public functie in de control gezet die slechts als doel heeft het event te raisen. Ik kan echter niet vanuit de module deze functie bereiken. Weet iemand hoe dit moet?
Ik heb ook al de volgende constructie geprobeerd, maar dan krijg ik een 'Object Variable or With block variable not set' foutmelding op de regel met de ***:
Het probleem is echter dat RaiseEvent niet toegestaan is in een module. Om die reden heb ik toen een public functie in de control gezet die slechts als doel heeft het event te raisen. Ik kan echter niet vanuit de module deze functie bereiken. Weet iemand hoe dit moet?
Ik heb ook al de volgende constructie geprobeerd, maar dan krijg ik een 'Object Variable or With block variable not set' foutmelding op de regel met de ***:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| [user control, genaamd MyControl] public event TestEvent() public sub StartModuleFunctie call TestFunctie end sub public sub StartEvent raiseevent TestEvent() end sub [module] dim test as MyControl public sub TestFunctie test.StartEvent *** end sub |