Toon posts:

[I-mode] Base belgië: sms'en via imode?

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
dus base belgium biedt de imode diensten aan tegen 6€ voor 20MB per maand
mijn vraag is nu : kan men met dat imode ook gewoon sms'jes versturen/bellen?
M.a.w.: kan men die 20MB ook op-sms'en? dus sms'n via imode?
want dan kun je eigenlijk onbeperkt sms'en voor 6€ per maand...
en kun je die 20 MB data opbellen?

in de search vind ik het antwoord niet
de helpdesk van base wist nauwelijks wat imode is...

op de website van base staat er hetvolgende :

"Met i-mode TM van BASE hebt u alles bij de hand

BASE geeft u maar liefst 7 goede redenen:

met i-mode kunt u eenvoudig e-mailen
de weersvoorspellingen raadplegen
op de hoogte blijven van het meest recente nieuws
de sportuitslagen volgen
foto's doorsturen en ontvangen en binnenkort ook foto's nemen
afspraakjes regelen via date & chat
erotische beelden en geluiden bekijken en/of downloaden

En nog zoveel meer.

Natuurlijk kunt u ook gewoon mobiel bellen en sms'en met i-mode.
Wacht niet langer en ontdek nu de fantastischevoordelen die i-mode u biedt "

maar het is toch niet echt duidelijk of dat smsen binnen die bundel valt...

iemand die gebruikt maakt van imode/base?

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2003 15:20 ]

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:48

Wallie

Herr

SMS via gprs bedoel je eigenlijk... nee, SMS is zo'n mooie melkkoe voor ze, dat wordt geloof ik niet ondersteund.
jouw privé-verpleegstertje ?
Ja ja ja ja !!! Afbeeldingslocatie: http://forum.fok.nl/i/s/yes_new.gif

[ Voor 35% gewijzigd door Wallie op 23-07-2003 15:52 ]

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Verwijderd

Topicstarter
Wallie schreef op 23 juli 2003 @ 15:50:
SMS via gprs bedoel je eigenlijk... nee, SMS is zo'n mooie melkkoe voor ze, dat wordt geloof ik niet ondersteund.
waarom staat er dan "natuurlijk kun je ook gewoon bellen en sms'n met imode" ?

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03:09

DUX

blijft ook nu voor Oranje

In Nederland is het niet mogelijk te SMS'en met I-Mode. SMS maakt gebruik van een andere techniek dan I-Mode en moet je los avn elkaar zien. Als je per sé wilt messagen met I-Mode dan ben je overgelaten aan de e-mail via I-Mode (is nog stukken goedkoper ook).

Die zinssnede waar jij over valt wil zeggen dat ook al heb je een I-Mode-abonnement dan is ouderwets SMS'em nog steeds mogelijk :)

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Verwijderd

Topicstarter
DUX schreef op 23 July 2003 @ 16:03:
SMS maakt gebruik van een andere techniek dan I-Mode en moet je los avn elkaar zien. Als je per sé wilt messagen met I-Mode dan ben je overgelaten aan de e-mail via I-Mode (is nog stukken goedkoper ook).:)
maar dan moet je dus mailen naar een emailadres
bijgevolg leest de geadresseerde het pas bij het openen van de mail... da's dus niet even handig als een sms

• Wallie

Wallie

Herr

Verwijderd schreef op 23 July 2003 @ 16:09:
[...]

maar dan moet je dus mailen naar een emailadres
bijgevolg leest de geadresseerde het pas bij het openen van de mail... da's dus niet even handig als een sms
Nou, als de ontvanger een i-mode toestel is hoort hij wel gelijk een belletje net zoals bij een smsje.

Dus I-mail <--> I-mail is wel via die 20mb, maar heb je dus allebij een i-mode toestel nodig.

[ Voor 13% gewijzigd door Wallie op 23-07-2003 16:11 ]

• DUX

DUX

Je kunt ook mailen naar een ander I-mode toestel :) . Ik snap je opmerking betreft "pas kunnen lezen als je mail opent" niet helemaal, want dat heb je toch ook met SMS?

Verwijderd

Topicstarter
DUX schreef op 23 July 2003 @ 16:11:
Je kunt ook mailen naar een ander I-mode toestel :) . Ik snap je opmerking betreft "pas kunnen lezen als je mail opent" niet helemaal, want dat heb je toch ook met SMS?
ik leg het even uit :-) : iedereen heeft een gsm die sms'jes kan ontvangen, dus dan wordt de geadreseerde onmiddellijk verwittigt van de binnenkomst van een sms
maar mail niet hé: de meeste mensen checken hun mail op de vaste computer & da's maar op enkele tijdstippen per dag

tenzij dat I-mail-gedoe: krijg je dan een mail op je hotmailaccount ofzo? of krijg je een account van base? ik begrijp de werking niet

• DUX

DUX

Account van Base geloof ik. Staat me bij dat ik op mijn Hotmail-account een mailtje heb ontvangen van [telnummer]@i-mode.kpn.nl of iets in die richting. Je ontvangt en verstuurt het echt op je telefoon.

[ Voor 4% gewijzigd door DUX op 23-07-2003 16:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
DUX schreef op 23 juli 2003 @ 16:30:
Account van Base geloof ik. Staat me bij dat ik op mijn Hotmail-account een mailtje heb ontvangen van [telnummer]@i-mode.kpn.nl of iets in die richting. Je ontvangt en verstuurt het echt op je telefoon.
dus je krijgt een berichtje van Base dat je een email ontvangen hebt op je hotmail & dan open je je hotmail om die mail te lezen?
en kan je een I-mail versturen naar iemand die géén imode heeft (en die dan op z'n vaste pc z'n hotmail checkt) ?

• DUX

DUX

Nee :)

1) Je ontvangt gewoon je e-mail van je I-mode-adres echt op de telefoon zelf. Dus niks bevestiging van Base maar meteen [klik] je e-mail lezen op je telefoon.
2) Ja, je kunt mail versturen naar een e-mailadres dat niet van I-Mode is.

Verwijderd

Topicstarter
DUX schreef op 23 juli 2003 @ 16:36:
Nee :)

1) Je ontvangt gewoon je e-mail van je I-mode-adres echt op de telefoon zelf. Dus niks bevestiging van Base maar meteen [klik] je e-mail lezen op je telefoon.
2) Ja, je kunt mail versturen naar een e-mailadres dat niet van I-Mode is.
wat betreft 1.) : dus als de geadresseerde de mail onmiddellijk kan openen met z'n imode gsm, wat is dan nog het verschil met sms ???

• DUX

DUX

Nou, je kunt middels de telefoon dan ook communiceren met personen/PC's (die evt aan de andere kant van de wereld staan). Nadeel is alleen dat lang niet iedereen een I-Mode-telefoon heeft en dat je met die mensen dus nog steeds alleen SMS kunt gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
DUX schreef op 23 July 2003 @ 16:40:
Nou, je kunt middels de telefoon dan ook communiceren met personen/PC's (die evt aan de andere kant van de wereld staan). Nadeel is alleen dat lang niet iedereen een I-Mode-telefoon heeft en dat je met die mensen dus nog steeds alleen SMS kunt gebruiken.
gebruik jij imode?
en ben je er tevreden over?
zijn er voldoende (gratis) imode-sites (waarmee je die 6€ kunt terugwinnen)?
die 6€/maand, is dat een stunt (zal die prijs niet stijgen in de nabije toekomst)?
en 20MB, is dat voldoende?
wat is het beste imode toestel dat te verkrijgen is in belgië?

• DUX

DUX

Sorry, ik ben geen I-mode-bezitter en -abonnee :)

Verwijderd

Topicstarter
DUX schreef op 23 July 2003 @ 16:44:
Sorry, ik ben geen I-mode-bezitter en -abonnee :)
allez spijtig
iemand anders misschien?
als je met imode een email ontvangt, wordt dat dan in rekening gebracht van je 20 MB? of telt dat alleen voor mails die je verstuurt?

• DUX

DUX

Alvast een klein (NL) lijstje met I-mode-sites: klik

--
Om je een idee te geven wat je kunt met 20 kB:

acht e-mails versturen of
een e-mail versturen (2,5 kB) plus i-Magazine bekijken (3 kB) plus een ringtone downloaden (8 kB) plus een plaatje downloaden (6 kB)

Verwijderd

Topicstarter
DUX schreef op 23 July 2003 @ 16:53:
Alvast een klein (NL) lijstje met I-mode-sites: klik
bedankt!
het enige spijtige is dat er geen nokia-imode-gsm's zijn want ik ben nogal een nokia fan ;)

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-02 11:27
Verwijderd schreef op 23 July 2003 @ 21:34:
[...]
bedankt!
het enige spijtige is dat er geen nokia-imode-gsm's zijn want ik ben nogal een nokia fan ;)
De Nokia 3650 is in Nederland sinds kort uit icm I-mode. Het toestel ondersteund niet alle diensten maar is i-mode browser compatible volgens KPN. Binnenkort komt er een zeer mooie NEC telefoon uit die vast ook bij Base terecht zal komen :). Deze heeft oa 65K kleuren binnescherm en 4K kleurenbuitenscherm, ingebouwde camera, MMS, JAVA etc.

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

Verwijderd

Topicstarter
sigma01 schreef op 23 juli 2003 @ 21:45:
[...]De Nokia 3650 is in Nederland sinds kort uit icm I-mode. Het toestel ondersteund niet alle diensten maar is i-mode browser compatible volgens KPN. Binnenkort komt er een zeer mooie NEC telefoon uit die vast ook bij Base terecht zal komen :). Deze heeft oa 65K kleuren binnescherm en 4K kleurenbuitenscherm, ingebouwde camera, MMS, JAVA etc.
de 3650 vind ik te groot :)
maar als die NEC inderdaad zo goed is wil ik dat wel overwegen

ik vind het toch spijtig dat je de imode-diensten niet kunt gebruiken om gewoon te sms'en...

• Wallie

Wallie

Herr

Verwijderd schreef op 25 July 2003 @ 09:18:
[...]

de 3650 vind ik te groot :)
maar als die NEC inderdaad zo goed is wil ik dat wel overwegen

ik vind het toch spijtig dat je de imode-diensten niet kunt gebruiken om gewoon te sms'en...
Verdienen ze veels te veel aan om dat via gprs te laten verlopen, dus helaas :'(

Pagina: 1