Toon posts:

Sony DRU510A DVD herkent DVD-RW/CD-RW niet met DLA (VERITAS)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij de Sony DRU510A zat software van Veritas, RecordnowDX. Deze biedt ondersteuning voor het direct kopieëren van bestanden in windows verkenner naar DVD-RW of CD-RW. Deze software heet DLA.

Als ik in verkenner naar de DVD drive ga, die een DVD-RW bevat, en kies voor Format (zodat DLA er een filesystem op kopieert) dan geeft Veritas DLA aan dat er geen medium in zit. Kiezen voor 'Opnieuw', Tray open en weer dicht heeft allemaal geen zin. Heel af en toe pakt ie hem, dan komt er een Format schermpje in beeld, maar dat verdwijnt weer heel snel en dan vraagt ie opnieuw naar een medium. DVD-RW of CD-RW, hoort allebei te werken, maar doet het allebei niet!

Als oplossing van Sony moest ik de intel IDE controller eruit knikkeren en de Standard IDE controller installeren. Vervolgens ook op DMA zetten.

De DVD-brander zit in een Dual Xeon machine, met SCSI schijf, dus hij zit enkel en alleen op de Primary IDE, de dvd-speler zit op de Secondary.

Weet iemand een oplossing voor mijn probleem?

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

DRU510A he....

Tja, net zoals vroeger met de eerste CD branders is het nu ook dat DVD branders ( eerste generatie dus ) soms problemen hebben met de media.

Sommige branders kunnen het ene media wel aan maar het andere dan weer niet!

Ik raadt aan Platinum te kopen, die schijnen bij de meeste branders goed te werken!

Oh ja, dat DLA, dat is dus packet writing....ik zeg je nu al dat zuigt! Een fout tijdens het branden en je hele DVD-(+?)RW is naar de klote en je kan er geeneens je andere gegevens meer afhalen.

He tis niet zoals een harde schijf dat als er fouten zijn dat maar een deel van de data kapot is. Nee...de hele schijf wordt gelijk onbruikbaar!

Maar als je het wil proberen....doe er dan geen belangrijke files op want eerste crash....ben je al je gegevens kwijt!

There is no place like ::1

Verwijderd

swampy schreef op 23 July 2003 @ 15:01:
DRU510A he....

Tja, net zoals vroeger met de eerste CD branders is het nu ook dat DVD branders ( eerste generatie dus ) soms problemen hebben met de media.

Sommige branders kunnen het ene media wel aan maar het andere dan weer niet!

Ik raadt aan Platinum te kopen, die schijnen bij de meeste branders goed te werken!

Oh ja, dat DLA, dat is dus packet writing....ik zeg je nu al dat zuigt! Een fout tijdens het branden en je hele DVD-(+?)RW is naar de klote en je kan er geeneens je andere gegevens meer afhalen.

He tis niet zoals een harde schijf dat als er fouten zijn dat maar een deel van de data kapot is. Nee...de hele schijf wordt gelijk onbruikbaar!

Maar als je het wil proberen....doe er dan geen belangrijke files op want eerste crash....ben je al je gegevens kwijt!
offtopic:
m.a.w. hij kan beter een goede tapestreamer voor zijn server gebruiken.

Verwijderd

Zeg maar tegen Henk dat hij fatsoenlijke cd´s moet kopen

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 23 July 2003 @ 15:02:
[...]

offtopic:
m.a.w. hij kan beter een goede tapestreamer voor zijn server gebruiken.
Voor backups...natuurlijk!

En leuke Onstream ofzo.....geen interne versie natuurlijk want die onstreams worden MEGAHEET tijdens operatie! En de IDE versie van de onstreams hebben dus geen actieve koeling 8)7

De SCSI en de externe modellen hebben WEL weer actieve koeling ( ...zucht..waar moet het heen in deze harde wereld )

Verwijderd

Topicstarter
waar gaan we heen joh.. heb ik het woord 'server' gebruikt... ik vraag of iemand een oplossing heeft voor dat probleem, niet of ik een actief gekoelde Onstream tapestreamer moet kopen.... pfff!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Wel...ummm..het antwoord op je probleem is simpel, koop geen crappy media maar koop media die goed samen kunnen met je branden.

En Packet Writing moet je niet gebruiken! Het klinkt leuk maar zoals ik al gezegd heb...1 foutje en weg data!

mmm dus een sony brander die problemen heeft met sony media!

een kleine zeldzaamheid....een brander die eigen media niet pakt! Maarz, koops een platinum DVD's die schijnen door meeste branders ge-accepteerd te worden.

[ Voor 33% gewijzigd door swampy op 23-07-2003 16:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
standaard bijgeleverde Sony schijfjes...

Verwijderd

Topicstarter
opgelost, lag niet aan de schijfjes, maar een conflicterende dvd-speler op dezelfde ide-poort. hangt nu alleen aan deze poort en werkt perfect...

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:23

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Tjah, ik hang nooit 2 cd-dvd-spelers/branders aan één IDE kabel, want dat kan nogal wel eens een conflict veroorzaken :)

of was dat alleen vroeger....

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-03 12:48

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Prutz0r schreef op 01 August 2003 @ 19:29:
Tjah, ik hang nooit 2 cd-dvd-spelers/branders aan één IDE kabel, want dat kan nogal wel eens een conflict veroorzaken :)

of was dat alleen vroeger....
Geen idee, maar mijn Sony DRU-500AX DVD writer en mijn Acer DVD speler hangen tesamen aan 1 IDE kabel. Writer als master, speler als slave :) Altijd zo gedaan, ook met mijn vorige writer/speler combo's :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Pagina: 1