Toon posts:

Nieuwe PC => Start helemaal niet op

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Kheb een nieuw goedkoop systeempje gekocht met erin:

Asus A7V8X-X Moederbord
AMD 2400+
512mb PC2700 geheugen
Maxtor 120gb 7200rpm 8mb cache harddisc
Radeon 9500
Een 5.1 geluidskaartje

Kheb alles goed aangesloten, alle IDE en alle powerkabels. Alles zit goed vast enzo. Als ik wil opstarten... draaien de fans een seconde en dan valt alles weer uit. ;(

Ik heb m'n proc verwisseld met een 1800+ en het enigste verschil was, dat met de 1800+ de fans 2sec. langer draaiden..

De rest heb ik ook eens eruit gehaald en opnieuw erin gedaan.

Wat kan het probleem zijn dat hij niet opstart? ;(

Verwijderd

heb je wel een koeler op je processor gezet? :)
zit je videokaart er goed in?
zit je geheugen in de juiste bank?

Verwijderd

heb je de reset wel goed aangesloten?

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-07 16:26
Dit had ik ook met een asus a7v8x, maar dan met een xp 2200+. De processor was rip door een of andere vage reden. Ik heb toen een nieuwe proc gekocht en dat deed het perfect. Ik heb geen flauw idee wat er toen fout was gegaan, ik heb nogal wat ervaring met het plaatsen van koelers enzo, en de processor zag er totaal niet doorgebrand uit ofzo. Ik heb me laten vertellen dat ik de die had geplet door het te strak bevestigen van de koeler [te strak...wasda?!?!?] Maar goed...hier zal je wel niet veel blijer van worden, probeer je oude 1800 anders nog ff, dan weet je of je mobo goed werkt. Als je trouwens je geluid ff heel hard zet tijdens het booten hoor je bij de a7v8x de foutmelding door en bijzonder erotische dames-stem gemeld worden. Na de power on self test zegt ze waarschijnlijk cpu-socket error en dan nokt de pc...

• Johny_B
Vertel anders even wat voor fan je er toen op had zitten, of je deze al langer gebruikt etc....

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04 17:34

Kristof

is een Belgisch product

Klinkt zoals een beveiliging die aanspringt
Welke koeler heb je? Heb je wat koelpasta tussen cpu en koeler gedaan?

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de TermalTake Volcano 9 erop gezet. Draait met 4800rpm. Ik had hem goed erop gedaan en zal ook stevig.
Het geheugen zit in de goeie bank ;)

Mijn eerste gedachte is dat er iets mis is met m'n moederbord.

• Johny_B
haal eens alles eruit [ook cpu] en laat de fans wel aangesloten, luister dan naar de vriendelijke damesstem en dan weet je of je mobo rip is of je cpu

• henk jansen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-06-2024
Johny_B schreef op 23 July 2003 @ 15:09:
haal eens alles eruit [ook cpu] en laat de fans wel aangesloten, luister dan naar de vriendelijke damesstem en dan weet je of je mobo rip is of je cpu
juist, het probleem kan n.l. ook nog wel eens door een ander onderdeel veroorzaakt worden. wat ik hier op me werk vaak tegen kom zijn modems of netwerkaarten die kortsluiting veroorzaken en daardoor wil het systeem niet starten.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe krijg ik die stem te horen? Via m'n speakers?

• Johny_B
vaak komt het geluid via de speakers jah :D

neeh zonder geintjes, je moet je speakers wel verrekte hard zetten, maar daar komt het geluid vandaan, niet uit dat speakertje op je mobo. Ik weet niet of het feit dat je een losse geluidskaart had problemen gaat opleveren, anders moet je je bios ff reseten

• henk jansen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-06-2024
als je onboard sound hebt (waarschijnlijk wel met dat moederbord) er zit n.l. een speciale winbond chip op die dus praat :) gewoon speakers inpluggen dus.. standaard staat dit aan.. werkt het niet moet je effe je bios resetten. gewoon door de batterij er effe uit te halen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal ff proberen te booten met nix op de moederbord en kijken of ik iets hoor :) Thnx guys

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles eruitgeplugd, behalve de voeding en de Powerswitch en resetdraden. Khad boxen in de onboard geluidskaart geplugd en geluid op max gezet. Zette computer aan, maar ik hoorde nix. Ik ga nu dan even de bios resetten zoals henk dat zei ;)

• a_viss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 19:30
probeer eens alle stekkers eruit te halen en dan de aan en uit knop 30 seconden in te houden... en dan alleen power terug and see what happens

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Volgens mij heeft de A7V8X-X dat stemmetje niet hoor. Ik heb `m ook, en ik heb het ook niet.
Volgens mij moet je dan de deluxe of de N8 hebben.

Kan het zijn dat je voeding het niet trekt? Of dat je powerbutton ingedrukt is of dat stekkertje van de powerknop niet goed zit? Aangezien je PC uit gaat als je de powerknop 4 sec. indrukt.
Dat lijkt er wel op.
Misschien proberen om alleen Moederbord + 1 geheugen + proc + koeler erop.
Zo min mogelijk, maar dat is al eerder gezegd hier.

[ Voor 5% gewijzigd door Guillome op 23-07-2003 15:44 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb geen stem gehoord zoals XLerator zei. Ik ben wel erachter gekomen dat zonder proc de fan blijft draaien en als ik proc erop zet, schakelt die vanzelf weer uit.

Dus... proc is kapoet?

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Denk het niet? Met die XP 1800+ deed ie het zelfde?
En die 1800+, doet die het wel in een andere PC? En de 2400+?

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Verwijderd

Topicstarter
dat ga ik nu proberen

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dit is gebeurd.

1800 in nieuw systeem: draait 3sec en daarna een lange piep, pats, uit
2400 in oud systeem: blijft draaien, maar beeld valt uit en komt niet terug

:?

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

En de 1800 in het oude systeem?
Het kan zijn dat het oude systeem de 2400+ niet aankan of niet ondersteund (wat is het verschil? :P)

Verwijderd

Topicstarter
oud systeem = 1800
nieuw systeem = 2400

Maarja, nu weet ik nog niet of het aan de moederbord of processor of aan iets anders ligt :S

• Johny_B
hey chucky, die stem die zit op vrijwel alle versies van de a7v8x [alle die ik ken] maar dat terzijde.
Als je wilt weten wat het probleem is heb je een 2e mobo nodig. een anders dan de a7v8x dus. dat bedoelt men hier met testen op een ander systeem. test beide cpu's dus op een ander mobo

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Wat gebeurt er met alle randapparatuur (harddisks, CDroms etc) en insteekkaarten (behalve videokaart natuurlijk) er uit en af ? Dus dat je alleen CPU, mobo, RAM en video overhoudt ? Als 'ie dan wel werkt ligt het aan je voeding. Wat heb je eigenlijk voor voeding ?

Mother, will they like this song?

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Volgens mij heeft de A7V8X-x niet die stem hoor? Ik heb `m nog nooit gehoord atthans

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 July 2003 @ 16:08:
Ok, dit is gebeurd.

1800 in nieuw systeem: draait 3sec en daarna een lange piep, pats, uit
2400 in oud systeem: blijft draaien, maar beeld valt uit en komt niet terug

:?
Dit kreeg ik met het verwisselen van de proc's Johny_B

EDIT: Ik heb een 350w voeding

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2003 18:34 ]

Verwijderd

kheb dit ook met een gloednieuwe a7v8x-x mobo, doet helemaal nix, geen piepje of nix. kdacht eerst doa. maarja, nog geen tijd voor gehad om actie te ondernemen...

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Verwijderd schreef op 23 July 2003 @ 18:36:
kheb dit ook met een gloednieuwe a7v8x-x mobo, doet helemaal nix, geen piepje of nix. kdacht eerst doa. maarja, nog geen tijd voor gehad om actie te ondernemen...
Oh? Duhs

Verwijderd

Topicstarter
wat betekend die lange peep nou eigenlijk? Ik kon het niet terugvinden in het boekje :S

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Heb je niet toevallig met die koeler wat weerstandjes rond de processor voet erafgeschraapt? Is mij ook al eens overkomen volgens mij. Gelukkig starte hij wel op, maar de processor werd achterlijk warm. Bij een tijdje draaien liep ie vast en na een reset starte hij niet meer op. Na fftjes afkoelen wilde hij wel weer opstarten.
Ik had toen de Asus A7V333. Door een super goeie service van de winkel heb ik dat moederboard kunnen omruilen voor een MSI KT3

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• Johny_B
een lange piep betekent dat er geen goed werkend geheugen in zit [lange piep achter elkaar door officieel]

Verwijderd

Topicstarter
Ze zijn niet beschadigd Ch!pY-J.

Ik ga dalijk de nieuwe proc nog eens uitproberen bij een vriend van me. Als ie daar niet werkt, stuur ik m'n mobo en proc terug

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de 2400+ uitgeprobeerd op nog een andere pc bij een vriend van me. Daar deedie het wel goed. Het enigste wat daar mis was dat ie in bios niet wist wat voor een proc het was, alleen de snelheid.
Hierna was ik naar huis gegaan en ik had de 2400+ weer in de nieuwe pc gedaan. Raad eens? Hij starte op en pats, weer uit.

Enigste wat nu overblijft is de A7V8X-X moederbord. Ik ga nog een keer langs bij een computershop en als ze hem daar niet gefixed krijgen, stuur ik het ding terug en eis een nieuwe!

Thnx voor alle replies jongus ;)

Verwijderd

Is hij ook niet oververhit???

Verwijderd

Topicstarter
ik denk niet datie overhit raakt als de pc voor 1 hele seconde aanstaat en dan weer uitvalt ;)

• mtjoeng
  • Laatst online: 11-07 11:48
je reset draadje niet verkeerd om?
of je power draadje?

mt

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11-2025

JayVee

shibby++!

Hey, mijn flat buurman heeft vandaag nieuw mobo en geheugen gekocht en heeft precies hetzelfde probleem:

Specs:
A7V8X-X (duh!)
Hercules Prophet 8500LE
2x256MB RAM, eentje 400MHz en eentje 333 (allebij enkel getest, de 333 deed het vandaag nog wel!)

We hebben al alles van de voeding gehaald, alleen nog een hdd hing eraan en het mobo uiteraard.

Ben je er al uit Chucky?

//edit
Hmmm, spanningsstecker zat niet helemaal lekker. Die flink erin gedrukt en het werkt.

[ Voor 12% gewijzigd door JayVee op 04-08-2003 23:02 ]

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Als je hem terugstuurd vraag dan of je voor bijbetaling een gewone A7V8X mag hebben, is eits duurder. Maar op de A7V8X-X zit geen soundchippie, alles word softwarematig geemuleerd op dat bord.

Niet echt prettig voor de prestaties dus. :)

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

mtjoeng schreef op 24 July 2003 @ 15:55:
je reset draadje niet verkeerd om?
of je power draadje?

mt
ow plzzz.. :O

Een reset-draadje kan je onmogelijk verkeerd "om" doen, hij werkt zolang die twee draadje maar "connected" zijn. + en - boeit hier niet. Met een schroevedraaier zet ik mijn pc ook aan, hoeveel draadjes heeft een schroevedraaier denk je :+

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Heb je ook je moederbord eens helemaal uit de kast gehaald, en gecontroleerd of het niet ergens contact maakt? Ik heb bij een kennis ooit hetzelfde probleem gehad. Toen hebben we de hele kast leeggehaald, alles opnieuw ingebouwd, en het werkte... waarschijnlijk maakte het bord dus contact met de kast. Hij heeft geluk dat nog alles werkt.

Je zegt wel dat je alles hebt uitgebouwd en opnieuw hebt gedaan: valt daar ook het moederbord onder? Als je dit probeert en de 2400+ werkt dan nog niet, dan is waarschijnlijk je moederbord inderdaad DOA.

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
Ja gewoon ff draaien op een plankje hout ofzo, pleur alles eruit, aansluiten en kijken of die het doet, zoja, dan maakt die ergens kortsluiting met de kast.
Dat vindt je mobo niet zo lekker :P ohh ja voor je denkt dat het de voeding is, NIET aan dat rode schuif knopje komen, (als die erop zit :P) ik heb er ervaring mee !
Voeding op 110 volt, 220 erdoor heen jatsen en BOEM! alles was dood, op m`n hdd na, en mn geforce 4 van toen.

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Verwijderd

eej asus a7v8x-x heeft geen stemmetje hoor ;)

maar dat ie niet opstart kan verschillende redenen hebben kzou eerst alles maar weer loshalen en de onderdelen iut je oude pc proberen geheugen videokaart en proc. als hij daar nie mee werkt dan zal het vast wel aan je moederbord liggen.
Als een vandeze onderdelen niet goed aangedrukt zijn of niet goed functioneren zal de pc niet eens een kick geven (bij de beeldkaart gaat ie meestal piepen) veel succes

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Lief dat je even de topicstarter wil helpen, maar ik denk dat het weinig zin heeft, omdat het een topic betreft dat meer dan 4 weken oud is .. Is dat jou eigenlijk niet opgevallen :?

Anyway, een loze kick dus, dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.