Toon posts:

Misleid door O2/Telfort, wat zijn mijn rechten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik begin Juli 2003 (dus nog geen maand geleden) een abonnement afsloot via de website van O2 Nederland koos ik voor een Siemens A55.

Dit toestel werkt perfect alleen nu wou ik GPRS-en want dat stond bij de eigenschappen op hun website bij de Siemens A55.

Ik kon geen functie voor GPRS in de telefoon vinden, ben vervolgens gaan zoeken met Google of deze telefoon het wel kon. En toen bleek dus dat de telefoon WAP 1.2.1 heeft maar absoluut geen GPRS :( .

Toen de O2 helpdesk gebeld en die erkende dit, de helpdesk zou ook doorgeven dat het van de site afmoest omdat het niet klopt.

Nou is mij als ware verteld dat ik een GPRS toestel heb, en ik wou ook een GPRS toestel. Wat dus toen ik het abonnement afsloot volgens O2 moest kunnen.

Wat zijn nu mijn rechten, kan ik dat abonnement laten ontbinden en de GSM terug sturen ofzo???

Of kan ik iets anders doen? Ander toestel eisen ofzo?

• gratiz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:38
Beetje vreemd verhaal. Lijkt me algemeen bekend dat de A55 geen GPRS ondersteund

Op zoek naar gratis producten? https://www.gratiZ.nl

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-02 14:11
Vragen wat O2 voor je kan betekenen... En hopen dat je je telefoon kunt omruilen o.i.d. want als hun hebben gezegd dat GPRS mogelijk is en jij vertrouwd daarop dan sta je in theorie in je recht denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
gratiz schreef op 23 July 2003 @ 14:19:
Beetje vreemd verhaal. Lijkt me algemeen bekend dat de A55 geen GPRS ondersteund
Dat kan ik natuurlijk niet ruiken? Als ik dat op de website van O2 ziet staan vertrouw ik erop dat dat klopt. De helpdesk heeft het erkend en ik moest een mailtje sturen naar een speciale afdeling...die zouden dan met een passende oplossing moeten komen...wat dat is weet ik niet, ook nog geen reply gehad.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2003 14:29 ]

Verwijderd

Je hebt niet gekregen wat je hebt gekocht (zeker omdat je speciaal voor GPRS doeleinden dat toestel hebt gekocht), je mag dus verwachten dat ze ofwel je een toestel geven (evt tegen een kleine meerprijs) die wel aan hetgeen wat je gekocht hebt voldoet, of ze je het geld terug geven. Probleem is, hoe maak je het hard en bij een dergelijk grote organisaties loop je snel tegen muren op.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2003 14:40 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 July 2003 @ 13:55:
Toen de O2 helpdesk gebeld en die erkende dit, de helpdesk zou ook doorgeven dat het van de site afmoest omdat het niet klopt.
Weet je wie het gezegd heeft? Vraag of hij het zwart op wit wil faxen. Dan sta je al een stuk sterker

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op 23 July 2003 @ 14:44:
[...]

Weet je wie het gezegd heeft? Vraag of hij het zwart op wit wil faxen. Dan sta je al een stuk sterker
Zowiso bij telefoongesprekken ook in mindere ernstige gevallen, opschrijven wie je hebt gesproken, wanneer en hoe laat. Eventueel het onderwerp of wat diegene gezegd heeft. Dit heeft bij mij al flink geholpen in verschillende zaken.

Als je van het telefoongesprek over de foutive info op de site de naam van die persoon nog weet en die te pakken weet te krijgen. Heb je volgens mij nog best wel een redelijke kans om het toestel te ruilen (eventueel met bijbetaling) voor een ander toestel dat wel GPRS heeft. Echter, een snelle reactie word altijd op prijs gesteld. Hoe langer dit op zich laat wachten, des te minder kans je hebt op het omruil recht. Pak het ook altijd rustig aan en ga niet opgefokt zitten doen, dit zal je alleen maar tegen werken.

Succes!

Keep us informed!

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:44

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

gratiz schreef op 23 July 2003 @ 14:19:
En bovendien...als je zo'n speciale wensen hebt bij een budget toestel, dan neem ik aan dat je minstens een kijkje neemt op de website van de fabrikant :O toch?

http://www.my-siemens.com

Desalniettemin is het onzorgvuldig dat op de O2 site wel de GPRS mogelijkheid wordt genoemd

An Explanation of l33t Speak

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik zou echt niet weten welk GSM'etje opgevoerde GSM ondersteunt en welke niet. Niet iedereen houdt zich bezig met (on)interessante telefoontjes als statussymbool in plaats van functionele apparaten :o

• XoReP
  • Laatst online: 20:56
Als er op hun ite staat in de disclamer dat ze niet verantwoordelijk zijn voor type fouten dan kun je ze ip. nix maken :X Soms wil zo'n bedrijf nog wel een beetje het goed maken door hem om te ruilen.

Verwijderd

Topicstarter
Buzz_Lightyear schreef op 23 July 2003 @ 17:29:
[...]

En bovendien...als je zo'n speciale wensen hebt bij een budget toestel, dan neem ik aan dat je minstens een kijkje neemt op de website van de fabrikant :O toch?

http://www.my-siemens.com

Desalniettemin is het onzorgvuldig dat op de O2 site wel de GPRS mogelijkheid wordt genoemd
Nee, ik heb niet op de site gekeken van Siemens zelf. Ik lette bij aanschaf erop dat het een toestel was wat GPRS had en waarmee je natuurlijk kon bellen...de rest boeit me totaal niet. Volgens O2/Telfort kon dit met dit toestel dus heb ik die aangeschaft.

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Master Tweaker schreef op 23 July 2003 @ 17:53:
Als er op hun ite staat in de disclamer dat ze niet verantwoordelijk zijn voor type fouten dan kun je ze ip. nix maken :X Soms wil zo'n bedrijf nog wel een beetje het goed maken door hem om te ruilen.
Zo'n disclaimer ontslaat ze niet van alle verplichtingen, alleen de "kennelijke fouten". "Bellen voor 1 euro per uur vanuit Duitsland" zou zo'n fout zijn, als concurenten dat tarief per uur bieden. Maar een GSM toestel dat ook GPRS ondersteunt is niet gek. Je kunt alleen niet verwachten dat ze je A55 modden.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• gratiz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:38
Verwijderd schreef op 23 July 2003 @ 19:12:
[...]

Nee, ik heb niet op de site gekeken van Siemens zelf. Ik lette bij aanschaf erop dat het een toestel was wat GPRS had en waarmee je natuurlijk kon bellen...de rest boeit me totaal niet. Volgens O2/Telfort kon dit met dit toestel dus heb ik die aangeschaft.
Gaat er geen belletje rinkelen dat een budget telefoon geen GPRS kan hebben?

Op zoek naar gratis producten? https://www.gratiZ.nl

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:45

slaay

Natuurbeleven.com

T-mobile heeft een disclaimer op de site staan over gegevens die op hun site staan. Lijkt me vreemd als O2/Telfort dit niet zou hebben!

Dich bis echt unne foëzen haas

Verwijderd

Topicstarter
gratiz schreef op 24 juli 2003 @ 10:13:
[...]

Gaat er geen belletje rinkelen dat een budget telefoon geen GPRS kan hebben?
Nee, want ik hoef geen telefoon met allerlei rommel waar je niks aan hebt, ik wil gewoon een normale telefoon om te bellen en met GPRS. Wat tegenwoordig toch niet meer een luxe is en dus zat op budget telefoons zal zitten.

Jij zal waarschijnlijk of medewerker, of wel banden hebben met O2, maar ik weet niet hoe dat bij jou ziet maar als wij op mijn werk iets verkeerd plaatsen of doorgeven aan een klant dan lossen wij dit altijd op.

Dat noem je klantvriendelijkheid.

Ik heb nu 2 (incl. deze) abonnement bij O2 lopen, maar als hun dit weigeren normaal op te lossen reken dan maar dat ik overstap zodra dat kan.

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Kort samengevat nog een keer. Ik zou het redelijk normaal vinden dat ze je de mogelijkheid geven om het toestel te ruilen, mits je dit tijdig aangeeft en eventueel met bijbetaling. Het is namelijk hun fout dat ze dat verkeerd hebben aangegeven. Het gaat immers om foutive product info die ze verschaft hebben.
Zou het echter gaan om prijs verschil en is de koop nog niet officieel (nog niet officieel bevestigt vanuit de kant van de verkoper), dan kunnen ze dit nog altijd terugdraaien door je te informeren dat het gaat om een misverstand. Meestal geven ze je een nieuwe prijs door, soms geven ze aan dat ze helemaal van de koop afwillen.

Maar inderdaad, des te klantvriendelijker ze zijn, des te eerder komen ze je tegoet.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Pagina: 1