Toon posts:

[DV-656A-S] Pal-PS ombouw

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een HT zolder te bouwen. Ik ben nog aan het shoppen voor een dvd-player en een projector. Ik wil geen HTPC, maar een stand-alone player en mijn oog is gevallen op de DV-656A-S van Pioneer. Deze heeft geen progressive scan, maar ik heb begrepen dat er wel Pal-progressive scan in te bouwen is. Weet iemand waar, en tegen welke kosten dit kan?

Zijn er overigens andere goeie Pal-PG players waar mensen ervaring mee hebben?

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:12

GaMeOvEr

Is een hork.

Philips DVD-963SA, Pal PS en regiovrij middels remote. Tevens goede SACD player (beter dan de Pioneer) maar geen DVD-Audio.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Jep die ken ik. Het is alleen wel een apparaat met de nodige probleemjes, heb ik gehoord. Veel returns en vaak komen mankementen terug. Pal PS is dus iets zeldzaams begrijp ik?

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:39

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Ik heb ook een 963, geen problemen mee. Wel laat hij sporadisch posterization zien in overgangen van donker naar licht (valt op in 1 op de 10 DVDs).

De Marantz DV4300 doet ook PAL PS en is multiregion hackable met de remote (nog makkelijker dan de Philips). Beiden zijn gezien de kosten te prefereren boven de 656, die naar mijn weten trouwens niet om te bouwen is. En met kosten daarvan erbij wordt hij al snel 2 keer duurder dan de Marantz en de Philips.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08 21:18

Indoubt

Always be indoubt until sure

Ik ben weleens een site tegengekomen waar een mod voor de 656 werd aangeboden voor pal progressive scan, ik kan hem alleen niet meer zo snel terugvinden. Het staat me vaag bij dat het een zwitserse of oostenrijkse site was maar er zijn er vast meer.

Ik herrinner het me nog omdat ik zelf een 656 heb en overweeg om misschien ooit nog een een projector te nemen.

Over de muziek prestatie ben ik overigens zeer tevreden, het is mijn hoofdspeler geworden. Films speel ik eigenlijk niet vaak. SACD en DVD-A klinken uitstekend hoewel ik van beide formaten vind dat de meerwaarde ten opzichte van een (goed klinkende!!!!) cd zeer gering of afwezig is. Dat heeft overigens met het formaat te maken en niet specifiek met de 656 want dat is voor mij op elke beluisterde SACD of DVD-A machine zo

Verwijderd

http://www.xs4all.nl/~itc/ITCSHOP/index.html

PSM-1
Progressive Scan Module van Cinematrix

De perfecte upgrade voor mensen die hoge eisen stellen aan hun beeld kwaliteit. De PSM-1 kan van 480P tot 1200P uitsturen, dus voor elke projector de perfecte keuze. Voor digitale projectoren met panelen van 1024x768 kan de PSM-1 bv volledig pixel to pixel de projector aansturen, dit levert een enorme winst op in beeldkwaliteit. Voor meer informatie kunt u terecht op onze Home Theater website of ons forum op http://www.htforum.nl. Kies bij de PSM-1 WEL een speler, want de PSM-1 is niet door de eindgebruiker in te bouwen. De PSM-1 wordt bij ons geleverd met een externe voeding voor dat laatste beetje extra beeldkwaliteit.

€ 699,00

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:12

GaMeOvEr

Is een hork.

Verwijderd schreef op 23 July 2003 @ 14:23:
Jep die ken ik. Het is alleen wel een apparaat met de nodige probleemjes, heb ik gehoord. Veel returns en vaak komen mankementen terug. Pal PS is dus iets zeldzaams begrijp ik?
Hm. Ik heb de mijne nog niet op foutjes kunnen betrappen, afgezien van het feit dat het niet de rapste layer-wisselaar is, maar dat is deze serie, niet zozeer een probleem als wel een eigenschap. :) Persoonlijk heb ik daar niet zoveel last van.

Voor de rest eet hij netjes alle media (CD-R(W), DVD-R(W) en DVD+R(W) en doet het ook goed met Mp3ceedeetjes, en een fijne OSD voor de ID3 tag of de CD-Text.

Op artifacts of "hangen" heb ik hem nog niet kunnen betrappen, +/- 35 HuurDVD's en +/- 15 kopieDVD's later.

PAL PS is relatief nieuw, dus zal alleen (wel/niet hackable) op de nieuwste spelers zitten. :)

Aannames zijn fataal.

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:26

jasjenl

Liab A Tymo

Binnenkort komt Sony met de DVP-NS930, de opvolger van de DVP-NS905. Deze doet standaard PAL PS. Op de nederlandse Sony site is er nog geen info over te vinden, op de duitse versie wel. Speelt ook SACD en is nog eens goedkoper ook dan z'n voorganger (ik heb 'm al aangeboden zien worden voor minder dan 370 euro).

• Dr. Strangelove

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Maar Sony's zijn berucht moeilijk regiovrij te maken. Natuurlijk, als je geen R1 discs hebt is dat geen issue...

Ik zag trouwens dat Staffhorst/RAF de Marantz DV4300 voor 300 euro in de aanbieding heeft... zeer goede deal m.i.

[ Voor 36% gewijzigd door Dr. Strangelove op 24-07-2003 21:43 ]

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:58

-Stef-

Slainthe!

Indoubt schreef op 24 juli 2003 @ 00:19:
Over de muziek prestatie ben ik overigens zeer tevreden, het is mijn hoofdspeler geworden. Films speel ik eigenlijk niet vaak. SACD en DVD-A klinken uitstekend hoewel ik van beide formaten vind dat de meerwaarde ten opzichte van een (goed klinkende!!!!) cd zeer gering of afwezig is. Dat heeft overigens met het formaat te maken en niet specifiek met de 656 want dat is voor mij op elke beluisterde SACD of DVD-A machine zo
Even OT: daar ben ik het helemaal mee eens. Ik heb ook de 656A van Pioneer en niets dan lof. Mede gekocht omdat hij beide formaten (SACD en DVD-A) eet. Maar achteraf vind ik de meerwaarde erg tegenvallen. Let wel, het klinkt prima hoor maar ik heb CD's die dat ook doen. Wat mij betreft veel ophef over weinig allemaal. Maar over mijn 656 ben ik meer dan tevreden.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• Dr. Strangelove

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Ik heb na aanschaf van mijn 963SA ook een paar SACDs gekocht... ook ik vind de meerwaarde niet bijzonder groot. Mijn AV amp heeft geen 6.1 ingang, dus ik kan niet in MCH luisteren, maar ook in stereo ben ik niet onder de indruk. Nu is mijn CD speler ook van een dusdanig niveau (Arcam CD92T) dat CDs wel op 95% of meer van hun potentieel klinken...

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Dr. Strangelove schreef op 24 July 2003 @ 22:52:
Ik heb na aanschaf van mijn 963SA ook een paar SACDs gekocht... ook ik vind de meerwaarde niet bijzonder groot. Mijn AV amp heeft geen 6.1 ingang, dus ik kan niet in MCH luisteren, maar ook in stereo ben ik niet onder de indruk. Nu is mijn CD speler ook van een dusdanig niveau (Arcam CD92T) dat CDs wel op 95% of meer van hun potentieel klinken...
Ik begrijp je posting niet helemaal.
MCH is neem ik aan multi-channel? Even voor de vergelijking voor mij, ik heb een Yamaha RX-V1300 en die heeft dat wel. Je CD-speler speelt CD's op 95% of meer van hun potentieel. Bedoel je daarmee dat van alles dat de CD in huis heeft jou CD-speler 95% (of meer) ten gehore brengt? Geen flame hoor maar even voor mijn begrip.

• Dr. Strangelove

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Ik begrijp jouw post niet...

MCH is multichannel ja. Wat ik verder wil zeggen is dat een goede CD speler een heel eind in de buurt komt van SACD/DVD-A weergave. En ik denk dat mijn CD speler daar erg goed toe in staat is. Ik hoor in elk geval nog maar weinig verschil met een speler die €1000 duurder is.

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Dr. Strangelove schreef op 24 juli 2003 @ 23:34:
Ik begrijp jouw post niet...

MCH is multichannel ja. Wat ik verder wil zeggen is dat een goede CD speler een heel eind in de buurt komt van SACD/DVD-A weergave. En ik denk dat mijn CD speler daar erg goed toe in staat is. Ik hoor in elk geval nog maar weinig verschil met een speler die €1000 duurder is.
Dan is mijn post toch duidelijk? :)

Het ging mij puur even om mijzelf of ik nu begreep wat jij bedoelde. Ja dus. :) Wat begrijp je niet aan mijn post?

• Dr. Strangelove

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
OK then ;) Conclusie is dus: Weg met SACD en DVD-A :)

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Dr. Strangelove schreef op 24 juli 2003 @ 23:42:
OK then ;) Conclusie is dus: Weg met SACD en DVD-A :)
Haha, nou ja weg. Ik baseer mijn mening op een beperkte set: Yamaha RX-V1300, Pioneer DV 656A dvdspeler i.c.m. Chario Syntar 200T, 200, Dialogue center en een MJ Acoustics Pro50 subwoofer.

Misschien dat het op een andere en betere set wel stukken beter klinkt?

• Dr. Strangelove

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Varieert... of hifi.nl zitten een hoop mensen met sets van €10.000+ die dezelfde mening als ik zijn toegedaan...

Verwijderd

Topicstarter
*dit was voor een neiuw topic bedoeld*

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2003 17:37 ]

Pagina: 1