Toon posts:

Dell aanschaffen: jullie ervaringen?

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil binnenkort een Dell pc aanschaffen en wel de volgende:

http://www.euro.dell.com/...odel_dimen_dimen_4600.htm

Heeft iemand al ervaring met deze Dell PC of met een Dell PC in het algemeen? Ik heb altijd mijn eigen PC gebouwd maar ga er nu maar 's een bestellen.

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:06

beany

Meeheheheheh

We hebben hier op de zaak als werkstations Dell's. Ook de servers zijn van Dell. Opzich wel aardig spul. De ervaring leert echter wel dat wanneer je een bestelling plaatst je een en al vriendelijkheid aan de andere kant van de telefoon hoort, maar wanneer er een probleempje is, of je hebt een vraagje dat de vriendelijkheid ineens wat minder is :?

De hardware is wel mooi spul vindt ik. Met de Dimension serie heb ik dan geen ervaring, maar de Precision en de Poweredge's zijn leuke machine's. Compleet, en out of the box zo draaiend dankzij de Dell management CD's. Ik weet niet of deze ook bij Dimension's worden meegeleverd.

Wat ik wel een beetje raar vindt, zijn die enorm hoge transport kosten van Dell. Een servertje bestellen kost je gelijk al ruim 100 euro aan transport kosten 'ja meneer, dat komt omdat de servers uit Ierland moeten komen en we in Nederland geen voorraad hebben'. Op TV zag ik laatst overigens een reclame van Dell dat een bepaalde machine gratis thuis werd afgeleverd. Als ik jouw was zou ik hier wel even op letten!

edit: ik had eerder op het linkje moeten klikken... Deze machine wordt dus 'gratis' afgeleverd :)

[ Voor 7% gewijzigd door beany op 23-07-2003 12:51 ]

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Verwijderd

Topicstarter
He bedankt! Klopt dat er gratis transport kosten zijn plus gratis grotere HD. Op de site klinkt het heel positief.

• beany

beany

Meeheheheheh

Begrijp me niet verkeerd: Ik vind Dell wel een ok toko. Ik bestel alle hardware die we nodig hebben hier op de zaak, dus de ingang die ik gebruik is een andere dan jij als particulier zal gebruiken. Ik heb dus een vaste account manager, en die is gewoon vriendelijker wanneer je een bestelling plaatst. Mag eigenlijk niet, maar goed, de verdere service + producten zijn goed. Maar het valt dan wel op!

Ik denk dat je geen miskoop zal doen :)

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Verwijderd

Ik zou alleen instap PC's bestellen bij Dell. De poweruser kan hem beter zelf samenstellen. Ook is de aflevertijd nogal eens zeer lang. Bij kleinere zaken heb je hem vaak binnen 4 dagen in huis.

Mijn laatste ervaring met Dell:
Ik heb net een laptop bij Dell gekocht. Eerst draaiden ze het afleveradres en factuur adres om. Stuur ik een mail, krijg antwoord met de nieuwe gegevens. Nu zijn beide adressen het factuuradres.

Ik weer gemaild. Geen antwoord. Uiteindelijk (een week later, vrijdag) de bezorger aan de lijn (belde mij) dat hij niet bij een postbus kon afleveren (DUH!). Dus ik geef hem het goede adres, waar hij hem dinsdag zou komen brengen. Blijf ik de hele dag thuis. Niks. Woensdag kwam de laptop dan toch.

Heb nu een probleem met de netwerkkaart. Dell gemaild. vier dagen later antwoord:

We can not help you. This is a software problem.

Niet eens sorry ofzo. En dit terwijl ik in mijn mail heel duidelijk maakte dat ik dacht dat het dus NIET om een software probleem ging.

Ik zal er niet snel meer bestellen, tenzij het een 500 Euro werkstation is ofzo dat er gewoon leuk uitziet en doet wat ie moet doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2003 13:05 ]

Verwijderd

Ik heb ZEER slechte ervaring met Dell. En dan niet zo zeer de kwaliteit, maar de enorm slechte service. Ze doen precies wat in hun contractje staat, maar je moet niet verwachten dat ze ook maar iets moeite voor je doen als je iets hebt wat net niet op 't papiertje staat en waar elk normala bedrijf geen probleem van zou maken. Ik zou ab-so-luut niet voor een Dell gaan.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Voor thuis zou ik DELL absoluut niet afraden. Zorg wel dat je een juist support contract hebt - de support van DELL is niet fantastisch, en een support contract geeft je dan nog een heel klein beetje houvast.

Voor servers zou ik overigens nooit voor DELL gaan - wederom om de genoemde service die veelal onder maats is.

DeLaNo: Misschien is het zinvol er bij te vermeldden met welke 'afdeling' van DELL je slechte ervaringen hebt. Mij is het namelijk opgevallen dat de support voor 600-euro kostende PCtjes ongeveer net zo slecht is als die van servers. Voor PCtjes is dat nog wel voldoende, voor servers niet.

[ Voor 32% gewijzigd door elevator op 23-07-2003 13:17 ]

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:57
Mijn ervaring met Dell is dat het voor een thuisgebruiker wel kan, maar niet super hoeft te zijn. De support is soms goed, soms slecht. Hangt er vooral af van wat er aan de hand is. Als bij wijze van spreke je hele pc uit elkaar geploft is fixen ze dat snel. Maar als er toevallig 1 klein dingetje is wat niet helemaal binnen hun voorwaarden valt etc. dan zijn ze totaal niet flexibel en mag je het zelf uitzoeken.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

MikeN schreef op 23 juli 2003 @ 13:18:
Mijn ervaring met Dell is dat het voor een thuisgebruiker wel kan, maar niet super hoeft te zijn. De support is soms goed, soms slecht. Hangt er vooral af van wat er aan de hand is. Als bij wijze van spreke je hele pc uit elkaar geploft is fixen ze dat snel. Maar als er toevallig 1 klein dingetje is wat niet helemaal binnen hun voorwaarden valt etc. dan zijn ze totaal niet flexibel en mag je het zelf uitzoeken.
Ik zou dit persoonlijk wat nuanceren. De support van DELL wijkt (in mijn ervaring) eigenlijk niet veel van situatie tot situatie af. Wat bij DELL als een avn de belangrijkste punten stelt in hun support, is dat je als klant aangeeft dat het probleem 100% zeker te weten een hardware probleem is. Op zich is dit helemaal niet erg, en begrijpelijk van DELL.

Problemen hierbij treden pas op, op het moment dat je bijvoorbeeld je harddisk fysiek een tikkend (als van "Hellup! Ik ga doo-hood!") geluid hoort maken, en de DELL support lijn je een BIOS reset als oplossing aanrijkt. Dat soort zaken zijn veelal frustrerend, maar zal je ook met andere grotere hardware winkels meemaken.

Pas bij server support verwacht ik persoonlijk een andere insteek - daar ontbreekt het helaas bij DELL nog aan.

• beany

beany

Meeheheheheh

Nog geen problemen gehad met de service... en ik heb er tot nu toe 2x gebruik van moeten maken. Dus ik heb er geen slechte ervaringen mee. Maar dat zal per individueel geval verschillen denk ik. Als de service altijd echt zo slecht is, zal Dell snel ophouden met bestaan denk ik.

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01:40

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Wij hebben twee Dell PC's staan hier en een enkele Dell laptop. Allen werden keurig afgeleverd met UPS en binnen de afgesproken tijd. Er zit misschien een hoog prijsje aan maar daar krijg je wel een goed en stil systeem voor terug. Heb het gevoel alsof de Dell's die hier staan een echt geheel zijn: afgestemd en perfect passend. Support op de site en telefoon is zeer goed in mijn mening. Toen ik vroeg of ik mijn laptop processor kon vervangen zelf, hebben ze me ook nog tips betreft garantie e.d. gegeven. :)

Met Dell doe je geen miskoop :)

Voor de extreme power users however zou ik zoals eerder aangehaald je systeem zelf in elkaar zetten.

offtopic:
@Beany: wat heb jij in godsnaam voor icon?

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
Goede ervaringen mee, hoge kwaliteit a-merk spul, en dus werkte het na 3 jaar nogsteeds super snel. Nadeel is wel dat ze wat duurder zijn.

Gerantie: ja en nee...

- dvd speler, 1 jaar garantie, hij werd bijna 3 jaar, en opeens deed hij het niet meer, opbellen -> 'ja meneer, geen garantie meer... wat is uw service nummer?' 3 dagen later had ik een gloed nieuwe...

- Computer van een vriend, was iets met blikseminslag... dell wou er wel naar kijken, maar dan moest je wel 1100 euro vooruit betalen, en een groot gedeelte krijg je niet terug. ze komen hem ophalen, en brengen hem terug wat een vermogen kost. blikseminslag valt niet onder de garantie

- mijn 1337 tnt 2 m64 (let op, dit is 3 jaar geleden) deed het niet meer naar een bios-flash. Opbellen, en alhoewel het mijn eigen schuld was hebben ze toch veel tijd geinfesteerd. Origineel biosflashje op een diskette gezet en opgestuurd enzo. Helaas mocht dat niet helpen, ik moest dus een nieuwe 'kopen' bij hun, dat zou 800 gulden kosten, maar dat is dan wel incl. ophalen en brengen. Ik heb het niet gedaan, en voor fl150 zelf een kaartje gekocht (kyro 2 ofzo :P).

Afin, als je er niet veel aan kloot heb je een zeer snel, stabiel, goed uitgezocht systeem die tevens vrij stil is.

Ikzelf mag iedere 3 jaar weer een nieuwe dell uitkiezen, voor 2296€, in december mag ik weer :P Deze keer word het denk een laptop, want ik heb net voor mijzelf onderstand systeem in elkaar gezet.

*ik geef toe dat mijn tekst moeilijk te lezen is, ik heb eigenlijk geen zin om een lang verhaal te tikken, maar ik MOET wel eventjes het een en ander over dell melden ;)

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

1 ervaring gehad met een Dell laptop en meteen een goede...
Ze kwamen 'm ophalen en binnen 3 dagen was-ie gerepareerd weer bij mij thuis...toppie

De desktops zijn allemaal prima geprijst, wel vind ik dat ze relatief weinig laptop leveren voor het geld...een vergelijkbare laptop van Acer of Asus kost al gauw een paar honderd euro minder...

Maar goed, hun PC's zijn dus zeker niet duur :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

ik heb goede ervaring met dell.

net spul wat erg stil is.

de service is goed.

alleen de prijzen zijn ontzettend misleidend; als je een beetje de pc aankleed kom je op het dubbele uit als de vanaf prijs; das dan toch wel ff schrikken.

Maar verder een top bedrijf imo

¯\_(ツ)_/¯

• Duddits
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb zelf de inspiron 8500 laatst besteld. Levertijd 2 weken, was binnen 5 dagen na het geld gestort te hebben. Bij laptops raad ik ten zeerste aan om de 3 Jaar International Next Business Day On-Site garantie erbij te nemen. Je bent een stukje duurder uit, maar als je lt kapot is dan ben je anders een hoop geld kwijt.
Prima ding, alleen jammer van de 4200 tpm schijf.

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:57
elevator schreef op 23 July 2003 @ 13:25:
[...]

Ik zou dit persoonlijk wat nuanceren. De support van DELL wijkt (in mijn ervaring) eigenlijk niet veel van situatie tot situatie af. Wat bij DELL als een avn de belangrijkste punten stelt in hun support, is dat je als klant aangeeft dat het probleem 100% zeker te weten een hardware probleem is. Op zich is dit helemaal niet erg, en begrijpelijk van DELL.
Wat ik dus heb meegemaakt is dat ik een hd oid erbij wou prikken en dat de DVD speler dat doodleuk niet pikte. Duidelijk een probleem van de hardware (meerdere combo's geprobeerd enzo) die blijkbaar niet van de ATA standaard hield ofzo. Dell wou er echter niets mee doen "omdat de standaard configuratie wel goed werkt". Totaal niet flexibel en ze zouden de kasten net zo goed zonder uitbreidingsplaatsen kunnen leveren omdat je er toch geen zak aan hebt op die manier.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:51

LopeZ

Too much is never enough

Kijk eens rond, er zijn zat bladen die die dingen testen, oa de CT
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.