Ik zit met een klein probleempje. Ik heb een scriptje waarmee ik de top 2 surfers van me site wil kunnen vinden. Nu werkt het nog niet helemaal na behoren, en ik zou graag wat advies willen hoe ik het mogelijk kan maken.
Dit is het nu. Het totaal aantal punten van de user staan niet in de database, maar die moeten dus nog berekent worden met de rekensom in het scriptje. $pt is het totaal aantal punten. Omdat het berekenen van de punten in de in de query gebeurt, is het ordenen niet echt mogelijk, althans ik weet niet hoe
Ik zit nu al boven de 7000 users, en alleen een top 10 hoeft er maar uit te rollen, niet alle 7000.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| <? include('dbconnect2.inc.php'); $result = mysql_query('SELECT id, gebruikersnaam, s_rpunten, s_posts, f_posts, pvt FROM gebruikers ORDER by id ASC LIMIT 10'); while ($row = mysql_fetch_array($result, MYSQL_ASSOC)) { $rp = floor($row['s_rpunten'] * 2); $sp = $row['s_posts']; $fp = floor($row['f_posts'] / 2); $tp = floor($row['pvt'] / 100); $pt = $sp+$fp+$tp+$rp; echo ''.$row['gebruikersnaam'].' - '.$pt.'<br>'; } ?> |
Dit is het nu. Het totaal aantal punten van de user staan niet in de database, maar die moeten dus nog berekent worden met de rekensom in het scriptje. $pt is het totaal aantal punten. Omdat het berekenen van de punten in de in de query gebeurt, is het ordenen niet echt mogelijk, althans ik weet niet hoe
Ik zit nu al boven de 7000 users, en alleen een top 10 hoeft er maar uit te rollen, niet alle 7000.