Toon posts:

dvd geript, nu een apart .WAV bestand!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een (eigen) dvd'tje geript met dvd2avi, en als codec divx 5.05. ging supersnel: 2:30h, prima dus. maar nu heb ik een avi van 672mb, en een wav van >1Gb. hoe join ik deze 2, en hoe krijg ik die wav kleiner, dit is echt te groot!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

De wav moet je omzetten naar mp3; voor het joinen van deze twee signalen zijn een heleboel programma's. Ik zou je willen aan raden om naar een standaard programma te zoeken dat dvd's om kan zetten naar divx.

• Akerboom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-04 22:25

Akerboom

Codito, ergo sum

ik ken dvd2avi niet maar het lijkt alsof je wel voor video een compressie hebt gekozen (divx5.05) maar voor de audio niet (wav) dat die daarom niet in de avi zit?!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Waarom niet de DVD geript met Smartripper of met DVD X, kan je gelijk naar Mpeg doen of naar AVI en je kan daarna alles proberen.

Wat is precies de opzet met dat geripte DVD filmpje......branden op CD of als (S) vcd bewerken.

Met virtual dub en Tmpeg kan je alles weer bij elkaar voegen tot een geheel als je tenminste een Mpeg besand wilt hebben.

Lees eens op deze site: http://abdul1.netfirms.com/

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

Topicstarter
zijn dat gratis progjes? Smartripper of DVD X,

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Als je ff zoekt op Google..........Ja dus, gratis progjes

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-04 20:32
Als ik jou was zou ik GordianKnot downen (Rippack en Codecpack), de guides @ doom9.org doorlezen, overnieuw beginnen en een mooie rip maken met XviD kwaliteit ;) Die wav file nu nog in je avi muxxen kost je veel tijd, daarbij is 30MB audio erg weinig zelfs voor mp3, als je wil dat het op 1 cd past that is.

[ Voor 8% gewijzigd door ConZito op 24-07-2003 00:25 ]

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

ConZito schreef op 24 juli 2003 @ 00:25:
Als ik jou was zou ik GordianKnot downen (Rippack en Codecpack), de guides @ doom9.org doorlezen, overnieuw beginnen en een mooie rip maken met XviD kwaliteit ;).....
op www.sectie.be staan er ook mooie uitleg, in Nederlands :)

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-04 19:50
/me Virtualdub!!!
Dit is DE klus voor Virtual dub!

Heb je nog geen virtual dub?
Het is freeware!
Download hem Hier!

Hoe?
• Start Vdub.exe
• Open de avi... die je hebt geript, je weet wel
• Bij Video (gewoon in de balk bij 'bestand' enzo) selecteer je "Direct Stream Copy"
Nu gaat hij nix aan de video veranderen qua codec of filters of wat dan ook.
• Ga naar Audio selecteer daar "WAV AUDIO" en selecteer het WAV bestandje.
• Selecteer ook bij Audio, "Full Processing mode".

Nu kan je bij Audio, "Compression" selecteren. Nu is het even simpel MP3 selecteren en welke kwaliteit en op ok.

Nu ga je naar "File" en klik je op "Save AVI". Nu gaat hij de WAV file eronder plakken en compressed hij hem met de geselecteerde MP3 codec + kwaliteit.

Klaar is Kees.... knuppelhout :)

offtopic:
lol @ mijn enthousiaste manier van uitleggen, 3:00 en nog zo opgewekt... :P

[ Voor 24% gewijzigd door Novah op 24-07-2003 03:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
VDub had ik al, super progje! ik gebruik voor t rippen dvd2avi (freeware), maar dat is toch niet helemaal super. welke raden jullie me aan?

heb de files ge-joined, 1 probleem: ik heb dat full processing mode niet gedaan, en hij wilde niet een mp3'tje ipv een wavje hebben. maargoed, nu weet ik hoe t moet.( file is nu 1,7 Gb)

oja: waarom zou ik Xvid gebruiken, en niet DivX 5.05?
Pagina: 1