Toon posts:

netwerkkaarten probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ff een vraagje;

heb nu een nieuwe comp, met ingebouwde netwerkkaart op moederbord. Ik wil graag via mijn oude netwerkkaartje het internet op (via kabel). XP herkent wel beide netwerkadapters en zegt ook dat ze ok werken. Ook de verbindingen worden aangemaakt.
Probleem is dat ik de netwerkkaart op m’n moederbord niet uit kan schakelen. Heb al wel geprobeerd met optie “uitschakelen” van verbinding, maar heeft geen nut. Ook het gewoon wegknikkeren van het hardwareprofiel heeft ook geen nut. (bij herstarten van XP, wordt weer nieuwe hardware “ontdekt”).

Iemand suggesties?

Verwijderd

Meestal kan je onboard-hardware uitschakelen in het BIOS.

Verwijderd

Vraagje, waarom zou je je netwerkaart willen uitschakelen. je kunt best 2 netwerkkaarten erin hebben zitten?

p.s. als je de optie uitschakelen aan zet. dan doet ie nix meer.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2003 12:10 ]

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Maar wat is nou het probleem dan?

Ook al zitten er 2 geinstalleerde netwerkkaarten in je bak (onboard en die in een slot), ze kunnen er gewoon allebei in blijven zitten.

Gewoon even de netwerkkaarten (en met name die extra ingeplugde kaart) goed instellen waarbij je die ingeplugde kaart instelt voor je internetverbinding.

Verwijderd

Je kan toch instellen via welke Netwerkkaart je op internet wil. Ben nu niet thuis (thuis wel xp), maar ik heb 2 netwerkkaarten in mijn pc, waarvan 1 voor internet en 1 voor een andere pc

:Z :Z Ik was nie snel genoeg :Z :Z

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2003 12:11 ]

• henk jansen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-06-2024
uitschakelen in de bios. als dit niet kan kijken of je hem op het mobo uit kunt jumperen. hij vind telkens nieuwe hardware zeg je.. weet je zeker dat dit de onboard NIC is? soms heeft XP daar een bug in dat hij apperaten opnieuw blijft vinden.

wat je daar aan kunt doen is de map PCI in het register volledige machtigingen geven

open regedit --> HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\ENUM\PCI

rechter muisknop op de map PCI en dan kiezen voor machtigingen en dan alles op volldeig zetten.

• degoeroe
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-10-2019

degoeroe

Wat hep de goeroe nau gesegt !

Wat een gedoe allemaal, disablen in Device Manager (dus niet eruit knikkeren, dan vindt XP 'm inderdaad bij 't booten weer gewoon) moet toch voldoende zijn.

P IV 2,4 (533) ASUS P4B533, 640Mb PC-2100, 80Gb Maxtor 8Mb cache & 60Gb IBM, 2 x 17" IIyama Prolite X436S-S, Plextor PX-708A, Plextor 52/24/52A, Logitech Marble Mouse USB, GeForce 3 Ti200

Pagina: 1