Toon posts:

[Win2kserv] Retropect 6.5 geeft probs (helemaal met Sp4)*

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand ervaringen met deze combinatie ? Na het "updaten" van mijn systeem blijkt het steeds na een tijdje te crashen, de server wordt gebruikt voor mailafhandeling, printerbeheer en backup.

Wat opvalt is dat vermoedelijk de combinatie retrospect 6.5 met windows 2000 problemen geeft. Daarom had ik besloten om Servicepack 4 erop te zetten, maar de problemen lijken alleen maar te zijn verergert. Ik ben nu aan het kijken of het systeem blijft draaien zonder retrospect, en so far so good. Maar weet iemand iets van deze problemen af ?

Ben geen sysyteembeheerder maar we hebben dit probleem nu en kunnen geen systeembeheerder bereiken.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-09 09:59
kun je die installatie van dat servicepack niet ongedaan maken? Bij de installatie van een nieuw servicepack wordt altijd gevraagd of je de oude gegevens wil backuppen om terug te kunnen gaan. Ik hoop niet dat daar "nee" op geantwoord is :S
Kun je in de eventlog niets vinden over de crash?

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Titel iets aangepast, beetje duidelijker zo :)

Al gekeken of er updates zijn voor Retropect?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan inderdaad gewoon terug naar sp3, das geen probleem, maar die gaf ook problemen, minder ernstig welliswaar maar toch, eerdere systeemcrashes waren juist de reden dat ik sp4 heb geinstalleerd

Ik ga nu kijken voor known issues bij retrospect = een goed idee

Verwijderd

Kijk dan ook ff in het eventlog; wellicht dat daar meldingen staan die meer details geven. Je krijgt geen foutmeldingen te zien ??

Het lijkt mij erg lastig om dit probleem zonder sysop op te lossen; in ieder geval suc6 !

Verwijderd

Topicstarter
In het logboek vind ik alleen dat het systeem onverwachts is gestopt en dat is niet erg nuttig. Ik weet wel een klein beetje wat van computers af maar zeker ook omdat het troubleshooten niet echt makkelijk gaat, zal het inderdaad een dobber worden om uit te vissen wat er mis is. daarom zijn alle suggesties welkom !

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

Dit ligt niet aan Windows 2000 maar aan het pakket wat schijnbaar niet compatible is met Windows 2000 SP4. Hou rekening ermee dat Microsoft altijd zaken veranderd bij Service Packs. Applicaties die nog goed liepen kunnen hierdoor niet meer goed lopen. Daarom is het testen altijd erg belangrijk.

Wat voor Event meldingen krijg je in de System and Application log?

Verwijderd

Topicstarter
De vorige afsluiting van het systeem om 9:44:35 op 23-7-2003 is onverwacht gebeurd.

Schijf E: is (bijna) vol. Mogelijk moet u een aantal bestanden verwijderen.

(4,5 gig vrij inmiddels!)

het logboek staat bol van de w32Time fouten

en deze fout,

Kan interface Intern niet toevoegen met Routerbeheer voor protocol IP. De volgende fout is opgetreden: De parameter is onjuist.

We werken ook met Macintosh in het netwerk (OS10.22) deze problemen komen veel langer voor en hebben verder nooit voor ernstige crashes gezorgd

Er is een beschadigde extensie XLA in het register geconstateerd. Deze waarde wordt genegeerd en het verwerken gaat door. Wijzig de waarde voor deze extensie in de registersleutel MacFilesParameters\Extensions. Start de service opnieuw als u de herstelde extensie wilt gebruiken.

De ellende is begonnen na het installeren van een nieuwe versie van retrospect 6.5 die versie kan namelijk ook MacOS10 backuppen en dat was/is nodig in onze huidige backupsituatie.

Voor de SP4 liep de server ook al vast in combinatie met retrospect.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2003 12:21 ]

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Windows Operated Systems -> Software Algemeen

Zoals mutsje zegt: 't is het programma dat de problemen veroorzaakt. Daarom hoort dit in Software Algemeen

• Han
  • Niet online

Han

Aangezien het probleem bij Retropect ligt move ik dit topic naar Software Algemeen :)

Hej SH007... jij hier? :+ :P

[ Voor 18% gewijzigd door Han op 23-07-2003 12:27 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Hier iemand die iets weet van retrospect 6.5? in combinatie met windows 2000 server SP4 ?

• Han
  • Niet online

Han

Het lag dus niet aan het softwarepakket :)

Zie ook: windows 2000 server crashed

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.