Toon posts:

500 users invoeren in Active Directory

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet 500 users invoeren in AD (met voor en achternaam, gebruikersnaam, wachtwoord en country) ben al een poosje handmatig bezig geweest maar dit is een gigantische klus. Is het ook mogelijk om dit op een makkelijkere manier te doen? door met bijvoorbeeld een script de gebruikers uit te lezen en in te voeren in AD? Ik heb de search al gebruikt, maar dit is voor mij als leek niet veel verhelderend geweest. Iemand?

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:17

flexje

got-father

Waar wil je het uit laten lezen dan? Volgens mij zou je het toch allemaal handmatig moeten invoeren.

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• Luppie
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Zoek eens naar ADSI of LDAP

Op http://www.technet.com bij het onderdeel scripting guide is hier ook veel over te vinden.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Topicstarter
De gegevens staan in excel, maar het omzetten naar en file als txt of bat is natuurlijk makkelijk te maken.
flexje schreef op 23 July 2003 @ 11:42:
Waar wil je het uit laten lezen dan? Volgens mij zou je het toch allemaal handmatig moeten invoeren.

Verwijderd

je zou eens kunnen kijken bij microsoft op de site.....

er zitten in w2k namelijk tooltjes ingebouwd om users te importeren, aanpassen etc..... weet alleen niet meer ff snel hoe het heet.....

staat op de w2k cd in de tools map....

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Verwijderd schreef op 23 July 2003 @ 11:48:
je zou eens kunnen kijken bij microsoft op de site.....

er zitten in w2k namelijk tooltjes ingebouwd om users te importeren, aanpassen etc..... weet alleen niet meer ff snel hoe het heet.....

staat op de w2k cd in de tools map....
Dat heet dus ADSI (http://www.technet.com is de microsoft site die je bedoelt.)

Verwijderd

Heb je de users al ergens op een rijtje in een database/spreadsheet staan? Als dat zo is, zou je er wel iets voor kunnen scripten lijkt me :?

Verwijderd

Topicstarter
Ja in excel
Verwijderd schreef op 23 July 2003 @ 11:49:
Heb je de users al ergens op een rijtje in een database/spreadsheet staan? Als dat zo is, zou je er wel iets voor kunnen scripten lijkt me :?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Mensen lees nou toch even de posts.... Cobra_Lup geeft een oplossing en iedereen blijft maar doordenken :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Dat niet alleen, de oplossing van Cobra_Lup is in een topic of 30 eerder ook al gegeven.

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Nou voor de luie tweaker !!
Creating 1,000 User Accounts
Description
Demonstration script that creates 1,000 user accounts (named UserNo1, UserNo2, UserNo3, etc.) in the Users container in Active Directory. The script is useful for test scenarios that require multiple user accounts.

Script Code

Set objRootDSE = GetObject("LDAP://rootDSE")
Set objContainer = GetObject("LDAP://cn=Users," & _
objRootDSE.Get("defaultNamingContext"))
For i = 1 To 1000
Set objLeaf = objContainer.Create("User", "cn=UserNo" & i)
objLeaf.Put "sAMAccountName", "UserNo" & i
objLeaf.SetInfo
Next
WScript.Echo "1000 Users created."

For online peer support, join the microsoft.public.windows.server.scripting community on the msnews.microsoft.com news server. To provide feedback or report bugs in sample scripts or the Scripting Guide, please contact Microsoft TechNet.
Gevonden op http://www.microsoft.com/...ptCenter/user/ScrUG55.asp

Verwijderd

Topicstarter
Op het technet wordt aan de hand van adsi beschreven hoe een aantal standaard gebruikers aangemaakt kan worden, deze worden echter niet uitgelezen uit een spreadsheet, is dit wel mogelijk met adsi en hoe werkt dit dan?
Cobra_Lup schreef op 23 July 2003 @ 11:49:
[...]

Dat heet dus ADSI (http://www.technet.com is de microsoft site die je bedoelt.)

Verwijderd

Je kunt met Adsi ( of beter, met VB-script ) een object gebruikeom om een file te lezen en regel voor regel te parsen.
De waardes die je daar uit terugkrijgt gebruik je als invoer voor je Adsi

ObjFs(open.file) oid ... heb code zo snel niet bij de hand

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2003 12:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit heeft niks met een luie tweaker te maken, dit had ik namelijk ook al gevonden, maar dit is niet wat ik wil. De gebruikersnamen liggen namelijk al vast en zouden dus geimporteerd moeten worden in AD

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Bovenstaand script kan je ook in bv. excel VBA gebruiken, maak dan een construktie met iets van ;

For each cell in A1..A500 Set objLeaf = objContainer.Create("User", "cn=" & CELLINHOUD & i)

!!! Dir is geen werkende code maar een weergave van hoe je het zou kunnen doen !!!

Verwijderd

Je leest een regel uit een tekst file, snijdt hem in stukken op de separator (de , in geval van CSV) noem die name$, real_name$, password$

Dus de regel met : Dice,De Baas,$likk3nKr3ng
Geeft als
Name$ : Dice (text string)
real_name$ : De baas (text string)
password$ : $likk3nKr3ng (text string)

en die variabelen voer je in in je adsi script om op te voeren.
Na het uitvoeren van je Adsiscript ga je naar de volgende regel en begin je weer opnieuw

Duidelijker dan dit kan ik het niet maken.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2003 12:17 . Reden: typo's ]

Verwijderd

mijn vader heeft hier een programma voor geschreven, er komt binnenkort een test versie uit :) ...... mail me als je interesse hebt (luckylukas5@hotmail.com) of voeg me toe, als je msn hebt

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2003 12:20 ]

Pagina: 1