Gekraak en wegvallende stukken ...

Pagina: 1
Acties:

• Gizmoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-08 23:24
Als ik een DVD afspeel hapert het geluid en vallen er stukken weg.
Dit is bij mijn gewone luidsprekers als bij mijn hoofdtelefoon.

Als ik gewoon een filmpje mpeg of een mp3 afspeel dan heb wel goed geluid.

Het ligt dus aan de instellingen van de DVD of aan de DVD zelf volgens mij. De DVD is nog inorde en bij andere DVD's heb ik hetzelfde probleem.
Heb dit nooit eerder gehad.
Wat is er fout?

PII 350MHz
Win XP Pro
PowerDVD XP
Creative Live SB 5.1

Is al meer dan een jaar deze configuratie, nooit geen problemen gehad tot deze morgen.

[ Voor 17% gewijzigd door Gizmoke op 23-07-2003 11:58 ]

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Geef ons eens de specificaties van je systeem, geluidskaart, OS, aansluitwijze en DVD afspeelprogramma om mee te beginnen.

Pak ook deze nog even mee en we kunnen een poging wagen.

Audio, Video & HiFi forum policy - Het regime

• Liberate te ex inferis
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 16:50
Probeer PowerDVD opnieuw te installeren. In the meanwhile kan je ook eens kijken naar andere DVD players. Ook je SB drivers upgraden kan geen kwaad.
succes!

"Kuljemme yhä syvemmälle pimeyteen, kanssa varjojen jotka meidät viitaansa kätkee..."

• henk jansen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-06-2024
staat DMA op je DVD-Speler wel aan? lijkt me meer dat je het in die hoek moet zoeken. chipset drivers al opnieuw geïnstaleerd?

• Gizmoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-08 23:24
Ik heb PowerDVD opnieuw geïnstalleerd. Ik herinner me dat het automatisch vroeg om DMA aan te schakelen, dit vroeg hij nu niet.
Ik ga nu die DMA optie eens af en aanzetten en kijken naar het resultaat.

Ik weet niet wat ik juist gedaan heb, maar heb de drivers tot 3x opnieuw geinstalleerd, en iets van de audio optie uitgeschakeld en het werkt terug.
Die DMA opties kon ik nergens vinden.

[ Voor 33% gewijzigd door Gizmoke op 23-07-2003 16:57 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Gizmoke schreef op 23 July 2003 @ 16:50:
Ik heb PowerDVD opnieuw geïnstalleerd. Ik herinner me dat het automatisch vroeg om DMA aan te schakelen, dit vroeg hij nu niet.
Ik ga nu die DMA optie eens af en aanzetten en kijken naar het resultaat.
DMA moet aanstaan omdat de dataoverdracht van een beetje DVD zo rond de 8mbit per seconde kan liggen...

Zelf heb ik een tijdje eens het probleem gehad dat mijn DVD rom weigerde DMA te draaien...totdat ik een OS her-install gedaan had en hij weer DMA mocht draaien....zucht!

There is no place like ::1

• henk jansen
om dma aan te schakelen kijk even in de FAQ daar zal het ongetwijfelt in staan

kort samen gevat: gaa naar apperaatbeheer kies de primaire of secundairy ide controller en kijk daar bij het tweede tablad van de eigenschappen. daar staan mogelijk 2 apparaten. op de aangesloten staat bij op welke snelheid.. verander dit desnoods naar DMA

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
dma inschakelen met powerdvd: moet je de systemdiagnostics starten in het mapje van powerdvd

• henk jansen
MissingDog schreef op 23 July 2003 @ 17:12:
dma inschakelen met powerdvd: moet je de systemdiagnostics starten in het mapje van powerdvd
dan doe je dus hetzelfde als handmatig in apparaatbeheer ;)

enige verschil is dat het programma dit nu voor je veranderd :)

Verwijderd

Het kan ook aan je hardware liggen. De MP3 en Div-X zijn waarschijnlijk geen DVD(R) maar CD(R). De tracks op een CD staan veel ruimer dan op een DVD. De DVD speler zal dus een veel nauwkeurigere tracking nodig hebben voor een DVD.
Als bv veel rookt kan dit neerslaan op de lens van de speler en die zal dan een minder goede focus krijgen. Zeker met dit weer kan dit optreden als de temperatuur in je hok in de nacht een stuk minder is. Mijn ervaring is dat dit niet fatsoenlijk schoon te poetsen is en in die gevallen waar ik dit ben tegen gekomen, heb ik een nieuwe speler moeten plaatsen.
Het beeld kan goed lijken, maar als je goed kijkt zie je daar waarschijnlijk ook haperingen/correcties in. Als je beeld wel perfect is dan gaat m'n verhaaltje niet op.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2003 18:07 ]

Pagina: 1