[overlay]rode punten en veel artifacts bij video op overlay

Pagina: 1
Acties:

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-08 09:20
Ik heb onlangs een radeon 9500 gekocht die ik heb oced naar 9700 via de gehackte drivers. Ik gebruik windowsXP en de laatste drivers en codecs.

Bij het afspelen van films gebruik ik de theatermode van ATI in de control panel, die houdt in dat de film fullscreen op tv(secondair beeld) vertoond wordt. op de monitor(primair) kun je de film ook zien maar het hoeft niet fullscreen aangezien dat op tv fullscreen is, je kan dus verder werken als het nodig is en tegelijkertijd iets uitzenden.

Bij het afspelen op de tv zie ik echter een aantal verticale rode kleine punten door het scherm heen in de vorm van:

code:
1
2
3
4
:    :

het beeld op tv vertoont daarnaast enorme artifacten, hetzelfde wat je zou krijgen bij een te sterk gecomprimeerd divx. De films zijn echter stuk voor stuk perfect geript en op het beeld op de monitor is er geen artifact te bekennen.

Als ik de monitor secundair en de tv primair maak dan speelt ie de film perfect af op de tv en de monitor vertoont nu de artifacts en de rode punten. Als ik in de clone-mode "same on both" kies dan vertonen zowel tv(secundair) als monitor(primair) dus hetzelfde beeld en nu krijg ik rode punten en artifacts op de monitor(primair) :?

dingen die ik heb geprobeerd om het probleem te verhelpen:
-catal. 3.5 geinstalleerd: redelijk veel artifacts
-omegadrivers gebasseerd op 3.5 catal. geinstalleerd: zelfde aantal artifacts
-catal. 3.6 geinstalleerd zonder gehackte drivers: nog steeds veel artifacts
-omegadrivers gebasseerd op 3.6 catal. geinstalleerd: enorm veel artifacts(erger dan eerst)
-nieuwe codecs geinstalleerd: geen enkel effect

heeft iemand hier een oplossing voor?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Staat je tv-output wel netjes op PAL ?

En volgens mij hoort dit in Videoplanken & Beeldkanonnen en niet in Audio, Video & HiFi Forum, dus een move daar maar heen :)

[ Voor 6% gewijzigd door ACM op 23-07-2003 11:32 ]

• Goldme
ACM schreef op 23 juli 2003 @ 11:31:
Staat je tv-output wel netjes op PAL ?

En volgens mij hoort dit in Videoplanken & Beeldkanonnen en niet in Audio, Video & HiFi Forum, dus een move daar maar heen :)
Nou, het is een softwarematig probleem en geen hardwareprobleem dus gaarne deze weer terug te plaatsen.

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 14:01
Ligt aan je memory... als je die te ver overklokt dan krijg je precies deze errors.
Is alleen wel vreemd dat ie het alleen op de secondairy(?) doet. Maar dat kan daar aan liggen dat ie dan een ander memory area gebruikt.

Als het goed is zul je ook in 3d applicaties errors moeten zien. Met name in apps waar grote textures gebruikt worden ed.
De errors zullen dan uiteraard wel anders uitzien. Kan varieren van checkers, zwarte textures, triangle flashing, en vreemde pixels in textures.

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

Wolfje666

Shooter fanatic

Als je de ATI-demos' draait heb je ze dan wel???
Zeer vreemd dat het alleen op het secundaire beeldscherm is.
Probeer iig, zoals KBDE al zei, je mem iets naar beneden te clocken.

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Goldme schreef op 23 July 2003 @ 13:33:
Nou, het is een softwarematig probleem en geen hardwareprobleem dus gaarne deze weer terug te plaatsen.
Ook voor de aansturing van je videokaart moet je in V&B en niet in AVH zijn hoor :)

• Tim Schuhmacher
  • Laatst online: 16-08 15:04

Tim Schuhmacher

abasios

Wanneer ik bij het afsluiten van de computer het 2e beeld (tv) geactiveerd houdt (eigenschappen van beeldscherm > instellingen > geavanceerd > displays > tv=groen), en de volgende keer opstart heb ik ook problemen met de kwaliteit van het beeld. Wanneer is voor afsluiten de tvout deactiveer en na opstarten weer activeer dan is het beeld wel goed.
Kan dat bij jouw ook het probleem oplossen?

• Goldme
Ik dacht eerst ook aan een te hoog geklokt geheugen/GPU maar na terugklokken had ik nog steeds hetzelfde probleem, dit zou bovendien niet verklaren waarom hij het op primair wel goed doet.

Verder heb ik alles zodanig overgeclockt dat de ATI demos en 3dmark 2003 zodanig draaien dat er geen artefacts optreden.

Ik ga eens proberen of memory nog verder underclocken helpt, en met dat opnieuw opstarten ook.

• Goldme
Oke, na testen blijkt dat als ik 2 clips tegelijkertijd afspeel(bsplayer en media player) ik diezelfde artefacten en rode punten krijg op de primaire monitor!!!!

Het lijkt er dus op dat de overlay maar op 1 overlayvlak goed kan afspelen. en bij alle modes is het zo dat de primair altijd de video toont(theatermode is fullscreen tv en gewindowd beeld op primair monitor dus daar blijft primair het beeld tonen, "same on both" geeft ook op zowel secundair als primair het videobeeld weer dus daar krijg je ook die punten).

Heeft iemand een tool of een idee om het videobeeld ALLEEN!! op de secundaire tv te tonen?

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-05 13:13
Als je nou eerst eens even de kaart laat draaien op de manier waarvoor hij gemaakt is. Dus zonder gehackte drivers en op de normale kloksnelheden. Hij maakt nu namelijk (als je hem als 9700 laat draaien) gebruik van een 256bit bus en meerdere pipelines die misschien niet helemaal goed werken. Dus eerst laten draaien zoals het hoort en dan kijken of hij het nog doet.

Zou hij het dan nog steeds niet goed doen, dan zou ik de kaart terug brengen. Dan heb je alleen meer kans dat je een 9500 krijgt die niet omgebouwd kan worden naar een 9700.
Pagina: 1