Toon posts:

ICA & VPN met inbel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik over ons LAN verbinding maak met de citrix server kan ik seamless met de applicaties werken.

Wanneer ik via een telefoonlijn verbinding maakl met Tiscali en een VPN opzet, contact maak met de server de applicatie open (bv Word) gebeurt er.... niets. :X

Ik zie de farm, de applicaties die erin staan, ik ben ingelogd. In de ICA connection center is de applicatie geopend, maar ik zie nergens een window om mee te werken. Hoe komt dit?? :?

Kan iemand me ook uitleggen hoe je met een kabelverbinding bijvoorbeeld ook een VPN op kan zetten met onze server. We gebruiken SSH Sentinel alleen als ik mijn pc hetzelfde instel als een de laptop met inbelverbinding werkt het niet.

Thuis heb ik een chello verbinding met Teryon modem maar dit gaat niet, moeten daarvoor poorten opengezet worden?? Op het werk hebben we een linksys BEFvp41 router.

Ben er al een tijd mee bezig maar begin radeloos te worden... 8)7

Verwijderd

Als je na het opzetten van de VPN, een telnetje op poort 1494 doet, zie je dan de ica listener?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

MTU verlagen helpt meestal voor VPN probleempjes

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog nooit met telnet gewerkt. Poort 1494 staat in ieder geval niet open, moet dit dan. Met de inbelverbinding kan ik al inloggen op de citrix server ik zie de farm ook al. alleen bij het opstarten van de app gaat het mis.

Ehm, wat is MTU en hoe verlaag ik dat??

<edit>
Okay ik heb ff op het forum rongekeken en "ping -f -l 1450 www.tweakers.net" gedaan tot 1372 heb ik een reply. betekent dit dat mijn MTU 1372 is? Is dit goed of moet het lager.
<edit>

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2003 14:27 ]

• Rtificial
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 10:32

Rtificial

as fake as can be

Hmmm, op welk servicepack level zit je voor wat betreft windows op die server? Ik meen dat ik vanochtend een KB-article tegenkwam waarin dit aan de orde kwam....

"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."

Verwijderd

Topicstarter
We hebben een Small Business Server met SP3. De citrix server is een W2k server met sp3

• Rtificial
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 10:32

Rtificial

as fake as can be

Hmmm, dat zal het niet zijn dan, want dat artikel gaf aan dat SP3 een oplossing zou bieden...

Voor het geval ik me vergis, en het artikel ging over Post SP3 hotfixes, kan je natuurlijk altijd kijken wat SP4 hieraan verbeterd.

Verder even geen ideeën helaas...

"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."

Verwijderd

Topicstarter
Het gekke is dat het wel heeft gewerkt. Ik heb volgens mij ook geen instellingen verandert.
Heel raar. Misschien dat de MTU verlagen een oplossing bied. alleen hoe doe ik dat???

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Verwijderd schreef op 23 juli 2003 @ 14:17:
Ik heb nog nooit met telnet gewerkt. Poort 1494 staat in ieder geval niet open, moet dit dan. Met de inbelverbinding kan ik al inloggen op de citrix server ik zie de farm ook al. alleen bij het opstarten van de app gaat het mis.

Ehm, wat is MTU en hoe verlaag ik dat??

<edit>
Okay ik heb ff op het forum rongekeken en "ping -f -l 1450 www.tweakers.net" gedaan tot 1372 heb ik een reply. betekent dit dat mijn MTU 1372 is? Is dit goed of moet het lager.
<edit>
zonder poort 1494 gebeurt er idd weinig, dat je die farm wel ziet, ja die zit gewoon op je IIS te draaien (poortje 80)

A wise man's life is based around fuck you

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Pagina: 1