Toon posts:

[ASP] Cookie zetten voor nieuwe links

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een weblog en wil graag een zelfde systeem als Fok! heeft, namelijk nieuwe links wit en oudere (eerder geziene) links grijs. Ik heb zo bedacht dat dat prima met cookies kan, alleen zit ik met 1 probleem.
Wanneer zet ik die cookies?
Als ik ze onderin mijn pagina zet, dan hoeft de gebruiker maar op 1 link te klikken om alle links grijs te maken (ook al waren ze allemaal nieuw voor hem).

Ik wil dus de cookies pas zetten als de gebruiker hem peert van mijn webzijde. Is dit mogelijk?

javascript:Onunload werkt niet goed, bij refreshen opent hij dan ook het eventuele venster waarin ik de cookies zet.

Iemand enig id?

Verwijderd

Hmm, kan zijn dat ik het verkeerd begrijp...maar dit is wat jij wil:
HTML:
1
2
<body link="red" vlink="yellow">
</body>

De standaard (nog niet geklikte) links zijn rood, de wel geklikte zijn geel. Als ik me goed herinner onthoudt IE dit automatisch. ;)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 23 July 2003 @ 18:19:
Hmm, kan zijn dat ik het verkeerd begrijp...maar dit is wat jij wil:
HTML:
1
2
<body link="red" vlink="yellow">
</body>

De standaard (nog niet geklikte) links zijn rood, de wel geklikte zijn geel. Als ik me goed herinner onthoudt IE dit automatisch. ;)
Yep, eventueel kan alink er ook nog bij.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-08 18:29
Dan moet je wel alle links bekijken. Dat is bij Fok! niet zo geloof ik.

Je hebt toch zo'n speciaal bestand in ASP waar je acties kunt uitvoeren als de sessie ten einde is?

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02-2025
Volgens mij gaat het bij Fok! en T.net nog iets anders. Volgens mij gaat het op tijd. Na een bepaalde periode worden links een andere kleur, ongeacht of je ze gezien hebt.

Je zou dus een cookie kunnen zetten met een tijd erin. Als de huidige tijd meer dan 1 uur later is (oid) geef je je links (van items tot die cookie tijd) een andere kleur mee.

offtopic:
Goeie vakantie gehad Ronald? :)

Verwijderd

Topicstarter
zneek schreef op 23 juli 2003 @ 20:22:
offtopic:
Goeie vakantie gehad Ronald? :)
Zekers!!! Dank u hartelijk voor de interesse mijnheer ZneeK ;)

Goed, ik heb het opgelost. Voor degenen die de oplossing willen weten (en het hierboven niet helemaal snapten):

Bezoek je mijn site voor het eerst, dan zijn alle nieuws-links "nieuw". Op dat moment sla ik het nummer van de nieuwste post op in een cookie. Kom je daarna weer op mijn site dan zet ik eerst het nummer wat in het koekje stond en een sessie, daarna wordt de cookie geupdate met het nieuwste postnummer. Aan de zijkant van mijn site sjek ik dan of het nummer van de link groter is dan het nummer in de sessie.
Zo ja: wit
Zo nee: grijs

Et voilá ;)
Pagina: 1