[Suse8,2/GRUB] Herstellen bootmanager

Pagina: 1
Acties:

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-03 21:44
Ik heb onlangs een windows OS op een van mijn partities geinstalleerd en heb toen helaas mijn hda1 swap partitie moeten verwijderen, ook is de bootfile overschreven.
Mijn root partitie is nog intact.

Ik wilde nu de bootmanager restoren/her-installeren maar kwam niet ver.
Ik bootte van de SuSe DVD in rescue mode maar had/heb geen idee welke applicatie ik moest gebruiken om GRUB weer aan de praat te krijgen, als dat al mogelijk is.

1:> Is er een manier om mijn oude systeem te benaderen/weer op te starten zodat ik via yast mijn bootmanager kan her-installeren/configureren?
2:> Wat is de beste manier om de swap partitie opnieuw aan te maken?
(vanuit linux of via partition magic)

Hulp is welkom
bvd

Verwijderd

1 Booten met DVD /CD
2 installeren kiezen (Taal en keyboard kiezen)
3 manual (handmatige / aangepaste) installatie kiezen
4 kies daarna pas boot van het geinstalleerd systeem. Je moet wel even weten welke partitie Suse's boot partitie is......
5 Na het opstarten met de Suse Bootinstaller herstellen, of via terminal/Konsole " grub-install /dev/hda/" doen. Tijdens het booten van de DVD zullen er eerst wel wat foutmeldingen van niet gevonden dingen als netwerk modules e.d. komen, die kun je negeren.

Een swap partitie maken is m.i. het makkelijkst met Partition magic. Daarna moet je na Suse's boot met Partitioner vanuit het YAST menu de swap zijn label toekennen om automatisch te mounten.

Zo ongeveer dan.. ;)
(Zit tegenwoordig met RH9 te werken en te testen met Debian SID/Morphix 0,4. T'is dus een beetje uit mijn BIO-cache geheugen.)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2003 10:40 ]

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-03 21:44
Harstikke bedant Hooi, ga ik meteen proberen als ik thuis kom :)