Toon posts:

Wat is Port 402: genie protocol?

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Oi,

Ik heb wat expert hulp nodig. Via een sniffer zie ik telkens packets op en neer gaan tussen twee PC's op het netwerk:

van
TCP port 402 - Genie protocol
naar
2448 - hpppsvr

of
van
TCP port 402 - Genie protocol
naar
2449 - RATL

en vice versa. :'(

Heeft iemand enig idee welk programma dit kan veroorzaken? Ik kan op de PC's niets raars vinden. En via google wordt ik ook al niet wijzer van Genie.

Of kan iemand me wat vertellen over dat Genie protocol en welke programma's dat eventueel gebruiken.

Thnx voor jullie hulp.

Thijs Roost

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:26

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Vraagje wat zijn RATL en hpppsvr (hewlett packerd server??), en dit lijkt wel alsof er 1 of ander luguber progje draait. Heb je al Ad-Aware geprobeerd??

BTW het zou ook leuk zijn als je zei welk OSje gebruikt en hoe het netwerk precies in elkaar zit :P

[ Voor 154% gewijzigd door Notna op 23-07-2003 09:57 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
Dat gaat snel ;)

2448 RATL en 2449 HPPPSVR zijn ook TCP ports waar ik het doel niet van weet.

Het netwerk is Windows NT en de clients XP.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:26

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Via Google kwam ik dit tegen:
Create an OPC Server Without Programming!

Matrikon's OPC Genie (Generic Information Exchange) enables the exchange of process data between OPC compliant applications and any device that supports serial or Ethernet communication. This flexibility enables you to develop an OPC server without sacrificing throughput or data integrity.

Simply configure OPC Genie with the required protocol and all the data will be exposed via OPC! Absolutely no programming is required.
Bron: Matrikon

Het ziet erdus naar uit, dat er een progje draait dat data heen en weer stuurt tussen de pc' die jij of iemand anders wil versturen. Misschien heeft het iets te maken met je werk en heb je dit (perongeluk) gebruikt??

[ Voor 4% gewijzigd door Notna op 23-07-2003 09:57 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
Notna,

Bedankt voor de hint, ik heb een mailje gestuurd naar matrikon. Vandaag antwoord: de software heet OPC Genie en heeft niks met poort 402 genie protocol te maken. Daarnaast hebben we hier geen software van Matrikon dus dat was al stug.

Helaas dus. Is er geen methode om een dergelijke stroom data te analyseren en de bron te achterhalTen.

Thijs

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:30
Je kan in je sniffer toch de pakketjes bekijken/analyseren.
Pagina: 1