[monitor] Blauw ligt uit het lood

Pagina: 1
Acties:

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 22:19
Ik heb een 5 jaar oude 21" Philips monitor en het begint me sinds een paar dagen op te vallen dat het blauw steeds verder naar rechts word "geprojecteerd". Vandaag krijg ik een hele duidelijke afwijking te zien. Ik heb overal een blauwe schaduw.

Hier zullen best topics over te vinden zijn leek me, maar ik heb geen idee waarop ik zou moeten zoeken.

Ik had met de d-sub kabel altijd al schaduwen dus heb ik 'm aangesloten met een BNC kabel. (op de RGBHV aansluiting dus...)

Ik zat al te denken aan storing met het blauwe kanaal, maar de kabel is aan beide kanten goed aangesloten. Hij ligt wel naast alle andere snoeren en kabels, maar dat zou het probleem ook niet moeten zijn omdat ik er pas sinds kort last van heb.

Ik kan 'm nu niet even 1-2-3 op een andere computer aansluiten om te kijken of het probleem bij de videokaart ligt.

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 19:56
Ik ga er van uit dat je al degauss heb geprobeerd??

Verwijderd

Dat heb je met die analoge schermen, je moet even de ptometers van dat ding opnieuw laten afstellen.

• Mad_Demon
Dezjay schreef op 23 July 2003 @ 09:26:
Ik ga er van uit dat je al degauss heb geprobeerd??
Uiteraard (had ik eigenlijk moeten zeggen ja) :)
Verwijderd schreef op 23 July 2003 @ 09:30:
Dat heb je met die analoge schermen, je moet even de ptometers van dat ding opnieuw laten afstellen.
Maar dan vind ik het wel vreemd dat het ineens zo'n enorme afwijking heeft gekregen. :?

Damn, en het lijkt steeds erger te worden! Wat is er in hemelsnaam met m'n monitor aan de hand. ;(

[ Voor 10% gewijzigd door Mad_Demon op 23-07-2003 09:43 ]

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:54
Mad_Demon schreef op 23 juli 2003 @ 09:31:
Maar dan vind ik het wel vreemd dat het ineens zo'n enorme afwijking heeft gekregen. :?
Dat kan toch wel gebeuren.. Electronica kan ook slijten, zeker door warmte bijv. Dus 't kan zo zijn dat jouw default instelling gewoon verlopen is door bijv. een veranderde weerstandwaarde.

Anyway, je moet dus kijken of je de convergentie bij kunt stellen.. Misschien dat dat nog iets uitmaakt.

• Mad_Demon
Ik ga dan maar even onder de kap duiken. En ja, ik ben voorzichtig, ik heb genoeg topics gelezen waar die waarschuwingen worden gegeven ;)
Als ik het zelf niet kan maken moet ik even kijken of er een ergens zo'n zaakje in de buurt is die dit soort dingen kan oplossen.

Nou net even gekeken, er zit overal een shielding dus je kan niet 1-2-3 bij de electronica komen. Ik heb ook niet zo veel gevonden, op de beeldbuis heb ik 5 potmeters gevonden. Ik weet niet of dat ze zijn, maar ik denk dat ik dit klusje ga laten utbesteden als het blijft.
Hij lijkt het nu wel weer te doen. Dus het was of toch een vies contact, of een probleem dat terug komt als hij warm word.

[ Voor 44% gewijzigd door Mad_Demon op 23-07-2003 10:51 ]

Pagina: 1