Toon posts:

ISDN of Modem fout? Hoe uitzoeken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi hoi,

Ik ben hier nieuw maar ik heb wel gezocht in de database. Helaas kan ik mijn gewenste antwoord daar niet vinden dus ik vraag het maar gewoon.

Ik werk wel eens op een kanttortje waar ze ook met ISDN werken. De computer (windows ME) zit op 1 lijn met de fax. Maar het inbellen gaat heel slecht. Het ligt niet aan de computer waar we naar toe bellen want vanaf een ander adres gaat dat inbellen prima. Vaak lukt het pas na 4 keer opnieuw proberen om in te bellen maar heel vaak wordt dan lsnog de verbinding verbroken, ook als de fax uitstaat.

Hoe kom ik er nou achter waar de fout zit? Is het meer te verwachten dat het aan de telefoonverbinding ligt of zou het het modem kunnen zijn?

• spider
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-12-2023
Fax, ISDN sinds wanneer ?

Een paar quick and dirty modem test.
Bel eens via de modem naar je mobiel. Kijk of je dan ook vaak fout meldingen krijgt.

Verander de telefoon lijn eens, Mischien krijgt hij storing binnen van een electronisch apparaat. Kijk eens of de pc geaard is.

Download de nieuwste drivers van het modem.

Test de modem via controlpannel => modem => Diagnostics. Of te wel gaat de communicatie goed.

Probeer eens om de lijnspeed (com snelheid) omlaag te brengen, Je kan ook vaak de snelheid van de modem instellen. Zet hem eens laag.

"Is your mother proud of you ?"

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 21:35

RammY

Dát!

Bekabeling wel es nagekeken? Lange verlengsnoeren willen ook nog wel eens fouten geven of oude kabels.

Deze advertentieplaats is te huur!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:48

Reptile209

- gers -

En "Vaak lukt het pas na 4 keer opnieuw proberen om in te bellen" is leuk, maar welke fout krijg je dan? Zoek die eens op op modemhelp en/of post ze hier. Welk OS? Welk modem? Hoe staan je inbelinstellingen? Welke provider? :)

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Wat ik al meerdere malen ben tegen gekomen is de gevoeligheid van modems voor elektrische storingen. M.a.w. dat het modem slecht verbind omdat er geen geaard stopcontact wordt gebruikt. Dus ff verlengsnoertje (MET RANDAARDE) naar een geaard stopcontact toeleiden en opnieuw proberen. Werkt ook bij 56k6 modems vaak goed, PC's die altijd slechts op 33k6 of lager verbinden hebben vaak problemen met interferenties van de PC voeding op de telefoonlijn.

Ben benieuwd of het bij jou nu werkt.