Toon posts:

Alle Games Crashen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen ik denk dat ik een probleem heb....

Specs:

- Gigabyte 7VAXP - Ultra
- Amd Athlon XP 2800 + 512 kb cache (Barton)
- 512 mb ram PC3200/400 (kingston)
- 40 Gig of harddisk 7200 rpm
- Creative Geforce 2 GTS

Case:
- Sweex Xenon XB (300 watt voeding)

Probleem:
Ik heb telkens als ik in een game zit of ik ben tijdje bezig dat ie gelijk afsluit en naar windows popt.

De volgende spellen hebben het probleem:

- Tony hawk's pro skater 3
- Tony hawk's pro skater 4 demo
- Half life + alle mods die ik speel
- Ravenshield

2e Probleem:
Ik heb ook vaak dat me computer direct uitslaat en opnieuw start zonder rede, en soms krijg ik eerst een blauw scherm heel snel en crasht ie.

Ik denk zelf dat het de voeding is want die voeding kreeg ik bij die kast en die kast was erg goedkoop.

Ben een beetje depri :X ervan telkens als ik iets wil spelen of ik ben iets aan het maken crasht ie.

---

Alvast bedankt voor jullie antwoorden,

HoloX

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:00

spaceboy

Op grote hoogte

Geen hitte-probleem?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Verwijderd

Topicstarter
Neej hij is meestal netjes rond 40 graden soms wil die nog wel is naar 47 graden maar hoger niet zo warm is me kast ook

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:31

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Memtest al gedraaid???

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
ga ik nu ffiez doen, moet ffiez floppy drive erin zetten :S

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:15

Fuelke

Forza Ferrari

Volgens mij heb je de Via Drivers voor dat moederbord niet geinstalleerd.
http://www.viaarena.com/?PageID=300

[ Voor 5% gewijzigd door Fuelke op 23-07-2003 10:41 ]

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
Je zet er helaas niet bij welk OS je gebruikt. Ik ga uit van WinXP.

Kijk eerst hiernaar:
XP faq *oud*

En daarna hiernaar:
Windows XP en 2000 BSOD guide

Als alles meezit komt de fout op het blauwe scherm wat nu wat langer blijft staan voor in de lijst en kan je aan het oplossen beginnen.

Battle.net tag

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:35
Verwijderd schreef op 23 July 2003 @ 09:13:
Probleem:
Ik heb telkens als ik in een game zit of ik ben tijdje bezig dat ie gelijk afsluit en naar windows popt.
Heb je al eens andere drivers geprobeerd? Bijvoorbeeld de Detonator 30.82. Deze zijn wat ouder, maar je videokaart is ook niet meer de nieuwste :)
2e Probleem:
Ik heb ook vaak dat me computer direct uitslaat en opnieuw start zonder rede, en soms krijg ik eerst een blauw scherm heel snel en crasht ie.
Als eerste moet je eens reboot on error uitzetten. Dat doe je zo:
Rechtermuisknop op Deze Computer » Eigenschappen. Dan krijg je een schermpje te zien met bovenin tabbladen. Bij die tabbladen zie je ook Geavanceerd staan, deze moet je aanklikken. Dan krijg je dus dit te zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/sys11.jpg

Nu moet je op Instellingen klikken bij Opstart- en herstelinstellingen (dus op de knop die omcirkelt is op het bovenstaande plaatje).

Vervolgens krijg je dan dit scherm te zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/sys22.jpg

Vink nu het vakje voor 'De computer automatisch opnieuw opstarten' uit, hij moet dus zo staan als ie nu staat op het plaatje bij het omcirkelde gedeelte.

Nu kan je nog steeds een blauw beeld krijgen, maar start de computer niet vanzelf opnieuw op. Als je nu weer een blauw beeld krijgt schrijf dan eens op wat daar allemaal precies in staat. Daarmee kan je vaak al een stuk verder komen.

Het gedeelte waar het om gaat bij een blauw scherm is de omschrijvende melding, maar schrijf ook de stopcode én de bestandsnaam op die de fout veroorzaken.
Om het even wat duidelijker te maken een screenshot met deze dingen omcirkelt:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/bsod11.jpg

Vermeld deze dingen hier eens of kijk in de Windows XP en 2000 BSOD guide, wie weet kom je dan achter de oorzaak van je probleem.
Ik denk zelf dat het de voeding is want die voeding kreeg ik bij die kast en die kast was erg goedkoop.
Als je de voeding verdenkt kan je twee dingen proberen:
• Andere voeding
• Zoveel mogelijk hardware eruithalen zodat je zeker weet dat de voeding het wel trekt

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt ik zal het proberen het blauwe scherm info te krijgen..... naja ik heb er niet veel inzitten alleen videokaart, cd, harddisk, en 1 fan

Ik heb ook nog memory test gedaan en er kwamen geen fouten, dat verw88 ik ook niet

Verwijderd

Topicstarter
hij crashte nu bij tony hawk's pro skater 4 demo,

ik kreeg alleen stop info,

STOP: 0x0000007E (0XC0000005, 0X00031323, 0XF48A6C0C, 0XF48A690C)

Verder gaf ie wat info wat er kan gebeurt zijn maar daar staat alles wat er kan gebeuren ik hoop dat je hier wat meer uit kan krijgen?

Verwijderd

via drivers...moet, ik had ook dat heel veel spellen gingen hangen, via een foutmelding van gta3 (unexcepted...jaddajadda) kwam ik erachter dat het om de via drivers ging...

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:00

spaceboy

Op grote hoogte

Als hitte en geheugen geen probleem lijken te zijn zou ik toch 's gaan proberen om een andere grafische kaart te vinden...

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alles geupdate ook me via drivers alles hij blijft crashen!!!

• Coos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 10:06

Coos

Aim High, Shoot Low

Als je denkt dat het je voeding is, is het dan niet slim om Motherboard Monitor te installeren. Dan moet je gewoon alles instellen (fans, temperatuur, voeding) en dan zorgen dat hij elke 30 seconden een log maakt. Dan kan je daarna in het log nagaan of hij soms hele rare waardes naar je moederbord, vga gooit.

Nooit geschoten is altijd mis | System specs

Verwijderd

Topicstarter
thnx ik zal het proberen

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2003 11:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
waarschijnlijk heb ik het probleem nu opgelost ik had eerst moederbord geluid ac 97 driver en daarna heb ik soundblaster live 5.1 gekocht waardoor er twee drivers opstonden die moeilijk gingen doen, het lag voor de hand dat dat het was en daarom deed ie zo moeilijk :D

bedankt voor jullie steun van mij appart mag de topic weg :D

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
wat voor geluidskaart heb je? oudere A3D kaarten zoals de Aureal Vortex en Diamond MX300 willen nog wel es problemen geven met XP

Verwijderd

Topicstarter
AC 97 in de moederbord on board sound dus, En ik heb nog steeds problemen :S ik heb een groot id dat het me video kaart is en meerdere dingen...

had nog een fout gehad van nv4_disp.dll

• Hahn
Verwijderd schreef op 24 July 2003 @ 19:24:
AC 97 in de moederbord on board sound dus, En ik heb nog steeds problemen :S ik heb een groot id dat het me video kaart is en meerdere dingen...

had nog een fout gehad van nv4_disp.dll
Dat wijst er inderdaad op dat je videokaart (drivers) een probleem veroorzaken. Probeer gewoon eens van elke serie een driver. Dus van de 2x.xx serie, de 3x.xx serie en van de 4x.xx serie Detonators.

Verwijderd

Kun je niet gewoon de standaard XP drivers proberen?
Draait op de pc van m'n zoontje zonder problemen. Geforce 2gts.
Dus drivers/apparaat verwijderen en rebooten, zo gebeurd.

Verwijderd

Ik heb dus dit bericht ook soms als ik ongeveer een kwartier of korter een game zit te spelen.

Vermeldingscode: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Stopcode: 0x0000000A (0x00000091, 0x000000FF, 0x00000000, 0x80528C5E)

Ik heb al op de site van Microsoft gekeken, maar die geven alleen aan waar het aan kan liggen en geen oplossingen. Ik heb al al het onnodige hardware uit m'n pc gehaald en de nieuwste drivers voor mijn GeForce 2 MX/MX400 gedll.

Zijn er nog andere drivers die ik moet hebben of is het een heel ander probleem?

p.s Het gebeurt bij elk spel minstens 1 keer per dag en als het blauwe scherm niet komt, dan stopt het spel er gewoon ineens mee en ben ik weer terug in Windows..

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2003 14:22 ]

• Belgar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2025

Belgar

Archmaster ranzige code..

irql meestal bij:

-drivers
-MB problemen
-plug and play apparatuur (usb /pcmcia/ etc.)

In volgorde van meest voorkomend tot minst. MB problemen kunnen trouwens ook door niet of slecht geinstalleerde drivers veroorzaakt worden. P&P problemen worden meestal veroorzaakt, in het geval van deze melding, door IRQ conflicten of door een conflict over de shared memory.

...Als het maar werkt

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
euhm als je niet altijd hetzelfde bluescreen krijgt en "random" crashes hebt, denk ik direct aan geheugen... laat memtest meer dan eens lopen om evt foutjes te kunne achterhalen

't is misschien niet de ideale oplossing, maar e kan altijd en system restore doen naar een punt waarvan je weet dat toen alles wel functioneerde.

of natuurlijk en clean install proberen...

Verwijderd

Stel nou dat het die MB problemen zijn, welke drivers heb ik daar dan voor nodig? Ik heb trouwens alle onnodige apparatuur uit m'n pc gehaald (webcam, printer, scanner)

Een system restore.. tja, het is al eigenlijk zo lang geleden dat ie het goed deed, dat ik niet eens precies weet wanneer.

In ieder geval al vast bedankt en ik ga Windows wel opnieuw installeren en/of formatteren dan maar..

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:35

R-B

Blokkert

Hmm.. kan ook zijn dat je mobo 1 lat(je) geheugen niet steund had ik ook.. elke game crashte.. toen ie eruit ging viola.. alles pleite :)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Verwijderd

Ik heb nu in m'n bios; Load Default Bios Setup gedaan, zou dit kwaad kunnen?

R-B: Ik heb totaal geen verstand van hetgeen dat in m'n pc zit, dus ik zou er ook niks uit durven halen..

• R-B

R-B

Blokkert

opengooien en kijken :P ik wist vroeger ook niks :P

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Verwijderd

Tja, daar wordt ik niet wijs uit.. :P

1 simpele vraag: Ik zie overal dat je door deze foutmelding nieuwe of andere drivers nodig heb. Mijn vraag: Welke drivers dan???

• R-B

R-B

Blokkert

van je videokaart?

Verwijderd

Daar heb ik de nieuwste al van? En ik heb ook die Detonator eerder in deze topic geprobeerd..

Hoe krijg ik de standaard drivers van Windows XP weer gewoon?

Verwijderd

*kick*

• Hahn
Hoe krijg ik de standaard drivers van Windows XP weer gewoon?
Wat dacht je van de drivers gewoon eens te uninstalleren? :)

En de standaard drivers van Windows XP zijn ook niet altijd de beste, het is misschien beter om eens andere/oudere WHQL certified Detonators uit te proberen. Op Guru3D.com kan je vrijwel alle Detonators vinden, ook staat er achter of ze WHQL zijn of niet.

Pagina: 1