Toon posts:

[NT4 SERVER] Open files probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik blijk met een zeer vervelend probleem te zitten op onze Public server
Zowel XP pro als 2000 clients hebben dit. Documenten die net geopend zijn geweest kan men niet onmiddelijk deleten. Er komt dan steeds het mooie venstertje “Error deleting File or Folder” Cannot delete naamvanfile. It is being used by another person or program. Close any programs that might be using the file and try again.
Ik kan dan gewoon ok klikken, opnieuw deleten en dan gaat het zonder problemen.
Dus men moet telkens 2x proberen. Op zich niet zo erg maar het duurt steeds 30 seconden eer de foutmelding verschijnt.
Dit probleem is zowel met gewoon delete, shift-delete als rechtsklikken en delete.
Als ik op de server naar de open files ga kijken blijft deze file dus nog in gebruik nadat deze al afgesloten is. Waar kan dit aan liggen?
Ik heb wat getest en als ik dan even een disconnect doe voor die open file, is ie nmiddelijk weg. Dus op de 1 of andere manier houdt hij nog een connectie naar die file open na het afsluiten.
Public share staat op een NT4 BDC met sp6a, en de connectie wordt gewoon gemaakt dmv een net use \\servername\public in het logonscript.
Clients variëren van Win2k sp2 en 3 en XP pro sp1, en lokale files hebben dit probleem niet.
Googlen en technet helpen mij niet verder. Aanverwante topics genoeg, maar dan steeds specifiek over .avi files, alleen voor folders, of files op een smb.

Kan iemand mij verder helpen in de juiste richting?

Verwijderd

Misschien dat je virusscanner de file (te lang) open houd?

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 21:32

ReLight

echo("What Now ? !")

document Index service of dergelijke ?

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Verwijderd

Topicstarter
Virusscanner is het niet, zelfde scanner op elke pc, zelfde settings. En het is niet op alle clients.
Indexing service, compressie, quota's zijn allemaal niet van toepassing.
Heb even via Process explorer van sysinternals gekeken, en het enige process wat een link er naar vasthoudt is explorer.exe
Dus daar ben ik ook niet veel mee

Verwijderd

Topicstarter
En zelf nog steeds niets gevonden. Iemand nog een idee in welke richting verder te zoeken? Antivirus op serverniveau is het alvast niet.

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:08

rammes

koekebakker 1e klas

hmm ja het lijkt erop dat (zie FAQ) het zelfde probleem is met AVI files deleten..

Ik zou het doen!

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt mij zeer raar, gaat hier over vanalles gaande van word docs, txt,'s, Tif, bmp,....
alles behalve Avi eigenlijk
En het is alleen op netwerkniveau, lokaal niet

Verwijderd

Topicstarter
Nog altijd hetzelfde probleem, en ik ben er nog steeds niet uit.
Probleem is dus alleen op files in het netwerk. Scanner op client en serverniveau uitgeschakeld. Geen indexing service, ...

Bij simulaties van het probleem is er ook geen vaste regelmaat in te vinden.
Ik neem bvb 25 files van hetzelfde type en grootte.
Ik open 1, sluit deze en doe dan delete. En zo verder
Soms delete hij ze alle 25 zonder problemen, meestal blijft hij na de 4de of 5de hangen, en ook geregeld doet hij dit al vanaf de eerste.
Als hij dan een half minuutje aan het denken is voor hij zijn foutmelding geeft kan ik gewoon verdergaan met deleten van de rest.
Ligt dit nu echt weer aan de stabiliteit van Explorer? Want dit blijft het enige process die deze file openhoud.

Verwijderd

Heb je toevallig Sophos als virusscanner?
En er is een patch voor WindowsXP die een hoop problemen met (voornamelijk) office documenten oplost.

Check daarvoor http://support.microsoft....spx?scid=KB;en-us;Q810907

Verwijderd

Topicstarter
Geen sophos, geen SMB, en probleem is zowel op W2k als XP...
Ik vind honderden vergelijkbare topics, maar is allemaal net niet hetzelfde probleem.

Verwijderd

Op onze servers is ook geen SMB toch heet die patch, die ik heb aangevraagd bij MS, heeel erg veel geholpen.
Wij hadden soortgelijke problemen, met die patch was het opgelost.

Staat er misschien op de server (win2k denk ik) compressie op de folders aan?

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Zijn het toevallig grote files en een "oude" server , dan kan het namelijk best wel zijn dat je server nog aan het compressen ( als dat aanstaat ) of iets dergelijks is terwijl je clients al klaarzijn met het bestand.

Verwijderd

Topicstarter
Geen oude server, compressie staat niet aan, en de files kunnen variëren van 1kb tot ...
Het is net dat wat zo raar is :-)
Pagina: 1