Toon posts:

(NT4 SERVER) geen IE op (bepaalde) w2k clients

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zou graag willen weten hoe ik kan zorgen dat sommige w2k clients niet meer op Internet kunnen. En dan bedoel ik niet ip-adressen ofzo (of proxyserver), maar met loginscript b.v.

Server: nt4 (servicepack 6)
clients: w2k

Ik hoop dat jullie voldoende info hebben, en anders hoor ik het wel.

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
wat heb je zelf al gevonden?

tis niet zo dat je hier oplossingen in je schoot geworpen krijgt!

[ Voor 56% gewijzigd door richard_kraal op 23-07-2003 08:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat snap ik zelf ook wel ja! ik ben zelf alle forums die er zijn af a/h lopen. Maar tot op heden nog niets gevonden.

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Tsja, je kan die gebruikers een No Acces op iexplore.exe geven, of via het loginscript met een kix scriptje de proxy settings uit de registry slopen. Een beetje gebruiker zet die natuurlijk zo weer terug dus of dat nou de oplossing is....

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Hoe is de internet toegang geregeld, want je kan vrij veel in het inlogscript zetten.
Maar alles wat jij in het loginscript zet kan iedereen handmatig terugveranderen.

Vb routeringen naar 0.0.0.0 veranderen als er alleen een router tussenzit.

Het beste en makkelijkste is gewoon een progje wat op de server draait en het internet regelt en wat de userlist kan uitlezen ( Vb. ISA Server / Proxy Server 2.0 ) of een aparte computer internet laten delen via linux en dan gaan zoeken naar samba / winbindd

Of idd een no access op iexplore.exe geven, maar dan kunnen de mensen ook niet op een intranet etc.

Huidige situatie hier is een proxy server met daarop ingesteld :
Aantal mensen hebben internet toegang ( met filtering op de proxy server )
De rest heeft geen internet toegang wel intranet toegang en mogen ook op bepaalde internet sites komen ( vb www.detelefoongids.nl scheelt weer een aantal cd-foon licenties )

[ Voor 30% gewijzigd door Gomez12 op 23-07-2003 11:23 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zorgen bij het loginscript dat ze niet bij de netwerkinstellingen en de instellingen van IE kunnen...en dan als proxy 127.0.0.1 opgeven (loopback-adapter)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1