Toon posts:

Prob met mn tr SLK 800

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ben net overgestapt naar een
Abit NF7 Rev 2 mobo met een SLK 800 heatsink met zo'n regebare fan die je bij funcomputer voor 60 EUR hebt.

Nu, ik monteer alles, ik doe beetje thermal paste die er bij werd geleverd op de core van mn 1700+ JIUHB, monteer de fan goed op de heatsink met die clipjes, en monteer dan de heatsink op mn socket.

Ik had tot voordien een Thermaltake volcano 7+ op low, op mn msi draaien, en kreeg mijn JIUHB tot 166 Mhz idle op ong. 30 °C

Ik zit nu naar idle temp te kijken van 42°C met een heatsink die toch wel veel beter moet zijn dan die van de volcano, en met een fan die 3700 rpm maakt, ipv de 3000 van de tt v7+ op low.

heb hem blow in gemonteerd, en andersom ook geprobeerd, blow in gaf beste resultaat, maar hiermee ben ik ver van tevreden, heb ik misschien iets over het hoofd gezien, of heeft iemand ervaring met die regelbare fans bij de slk @ funcomputer ?

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-02 15:04
teveel thermalpaste misschien?

Systeem Specs

Verwijderd

Topicstarter
Misschien er wel bij zeggen, dat hij momenteel draait op 2Ghz (200x10) en vroeger draaide op 166x12,5 op mn MSI mobo met die tt v7+ load nooit meer als 46°C nu idle rond de 42°C (disturbing .. brr)

Verwijderd

Topicstarter
dno, ik heb klein beetje op core gesmeerd, heb die beetje verspreid, vulde net de core, das al. Misschien te weinig ?

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2025
kan wel kloppen,ik heb zelf ook een nf7-s,de temps zijn omhoog gegaan na de laatste bios update,staat ook in de changelog.
en elk mobo kan weer een andere temp. weergeven,het is maar net hoe ze het in de bios programmeren en welke sensor er wordt gebruikt.
dus ik zou me geen zorgen maken.

en o ja,een klein beetje van de pasta is genoeg,een echt dun laagje volstaat.
te veel is helemaal niet best,er komt dan een heleboel naast core.
gebruik liefst artic silver 3.

[ Voor 24% gewijzigd door dynax op 23-07-2003 01:18 ]

mijn systeem.

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Heb je de BIOS van je NF7 al geupdate? Als je goed kijkt zijn in de laatste updates de temperaturen uitlezing bijgesteld. (Naar beneden, in de eerste BIOS'en was deze erg hoog) (In de laatste BIOS weer iets omhoog)

Waarschijnlijk had je MSI een verotte temperatuur uitlezing. (MSI :r )

Verwijderd

Topicstarter
hmm, nee idd ik heb sinds gisteren mn abit en slk, zal ze updaten.

Maar wat me wel dan zorgen baart is het feit dat ik met moeite hoger geraak dan 2 Ghz, heb wel voorzichtig geweest met vcore nog te verhogen, dat zal er el iets mee temaken hebben gehad, ik zal mn BIOS eens updaten, en het verschil posten. Thx for your help

Verwijderd

Topicstarter
wel, heb met die Flashmenu, BIOS laten updaten, en ik moet zeggen, heeft niet veel afgedaan. Heb geprobeerd te booten op 200x11 vcore 1.85v chipset 1.7v Maar niks.. echt raar

Verwijderd

Topicstarter
brr, daar ff schrik. Had vcore gebumped naar 1.9v en vdimm op 2.8v gezet. Hij postte 2200Mhz, boote in windows. Alles ging, ik begin een cpu stresstest, bijna direct daarna, valt de pc uit..
Ik herstart om te zien dat de temp rond 51°C lag en was aan't stijgen, nog steeds.
Maar snel terug naar 1.65v. Ik wacht wel tot ik betere fan heb gekocht om verder te gaan :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 July 2003 @ 01:52:
brr, daar ff schrik. Had vcore gebumped naar 1.9v en vdimm op 2.8v gezet. Hij postte 2200Mhz, boote in windows. Alles ging, ik begin een cpu stresstest, bijna direct daarna, valt de pc uit..
Ik herstart om te zien dat de temp rond 51°C lag en was aan't stijgen, nog steeds.
Maar snel terug naar 1.65v. Ik wacht wel tot ik betere fan heb gekocht om verder te gaan :)
????

De max temp van een AMD CPU is ongeveer 90 graden, je zat nog bijna aan de helft daarvan, waarom moeilijk doen?

Hij viel uit omdat ie niet stabiel is, geef dat geheugen nog eens wat meer prik, of installeer een casefan.

Die temps zijn nog prima in orde hoor, mijn passief gekoelde XP 1600+ werd stressed 90+ en leeft nu nog steeds. Inmiddels zit er een passieve waterkoeling op (server) en blijft de temp onder de 70 graden.

Met een temp van rond de 50 graden na het starten van windoos is heel erg normaal, het is alleen lastiger om em dan ook goed stabiel te krijgen. Maar het kan aan veel factoren liggen.

And don't forget, als je wil reageren in een topic en je hebt zelf de laatste post gebruik dan de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop zodat het topic niet onnodig geschopt wordt.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2003 08:23 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

nickjah, gebruik de edit Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop als je iets wilt toevoegen, twee of meer posts van jezelf onder elkaar staat niet echt jofel.

Wat betreft temps is er niks om je zorgen over te maken, met die proc + koeler + die snelheid is die temp heel realistisch. Overbodig topic dus.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.