Toon posts:

HDD locked error na post

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een nieuwe hd als slave in me comp. gezet.
als ik nu de pc opstart met of zonder de nieuwe hd zegt me oude telkens hdd locked (5entry)
en dan moet je dat password geven.. ik had nooit een password ingevoerd en als ik gewoon enter druk gaat ie doorstarten.
maar hoe kan ik deze melding nou wegkrijgen (het komt bij elke reboot). (hij komt helemaal in het begin bij dat zwarte scherm na de post ofzo)

er staat geen os op maar alleen data, op de andere hd (de master) zit windows xp en vanuit daar kan ik wel gewoon alle bestanden bekijken ook.

hd is een quantum fireballp 30gb

ik heb checkdisk gedaan, ik heb op google, got gezocht etc.
fdisk /mbr mocht niet baten en lock d: ook niet.
thats all i could do... heeft iemand een idee wat het kan zijn?
alvast bedankt.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Het zit in de hardware van de disk zelf.
Het schijnt (?) dat je het niet uit kunt zetten als het eenmaal aanstaat. Heb ooit ergens wat gelezen van iemand die helemaal zijn disk niet kon benaderen zonder passwd. Passwd was er spontaan op gekomen en onbekend.

Verwijderd

Topicstarter
ja dat heb ik ook gelezen maar hij wist zijn password niet... ik weet m anders zou die niet doorstarten (gewoon enter) maar nu moet ik telkens enter drukken als ie opstart :S

is er een soort van switch op de hd zelf? ik kan trouwens de website van de fabrikant niet vinden (quantum.com ja maar daar staat niks over hd's), is quantum overgenomen door iemand ofzo?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ja, door Maxtor :)

www.maxtor.com

Verwijderd

moet je nou je bios wachtwoord invoeren omdat je config wijzigt ?
of zit dat wachtwoord op die harde schijf met zo'n lockdown tool/?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 July 2003 @ 11:41:
moet je nou je bios wachtwoord invoeren omdat je config wijzigt ?
of zit dat wachtwoord op die harde schijf met zo'n lockdown tool/?
nee het is geen bioswachtwoord het is specifiek van de hd,
je ziet

slave cdrom loaded
slave cdrom loaded

pri hd master loaded
pri hd slave (dit stukje weet ik ff niet meer)
en direct eronder zie je:
hdd locked enter password (5 entry)

en als ik dan gewoon enter druk gaat ie verder. (waarschijnlijk is het passwoord niks?)
ik heb geen lockdown tool oid gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er nu nog een probleem bij op dezelfde harde schijf.
ik weet niet precies hoe en wat maar ik denk dat een gedeelte van de HD is beschadigd (chkdsk zegt van niet en schijfcontrole) maar bepaalde liedjes op de hd stoppen opeens na ongeveer 15 seconden terwijl een ander groot gedeelte muziek het wel doet..ook een aantal data bestanden zijn spontaan verdwenen... what to do??

moet ik een nog betere schijfcontrole programma gebruiken? of ligt het aan die password die eerst geunlocked moet worden?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 juli 2003 @ 10:49:
ik heb er nu nog een probleem bij op dezelfde harde schijf.
ik weet niet precies hoe en wat maar ik denk dat een gedeelte van de HD is beschadigd (chkdsk zegt van niet en schijfcontrole) maar bepaalde liedjes op de hd stoppen opeens na ongeveer 15 seconden terwijl een ander groot gedeelte muziek het wel doet..ook een aantal data bestanden zijn spontaan verdwenen... what to do??

moet ik een nog betere schijfcontrole programma gebruiken? of ligt het aan die password die eerst geunlocked moet worden?
na een low format kon ik de gehele HD weer gebruiken maar wel nog steeds die melding. dus backup je shit en doe een low level format.

Verwijderd

Al eens contact opgenomen met de mannen van maxtor ?
Pagina: 1