[Win95] Kan niet meer knippen en plakken

Pagina: 1
Acties:

• Lex_van_H
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Lex_van_H

Moet ik nu wat bedenken?

Topicstarter
Op een oude P200MMX, 64 MB, Win95, voor de kids hebben we sinds enige tijd een (voor mij) vreemd probleem. Eerder viel me al op dat je op de desktop niets meer kon verslepen. Bij nadere bestudering bleek dat je in de hele verkenner niet meer kunt knippen, kopiëren of plakken. Niet via slepen, niet via de knoppenbalk, niet via rechtsklikken. Selecteer iets, klik rechts, kopiëren, ga naar een andere map, klik rechts, plakken is grijs. Alleen iets wissen kan nog :?
Geen idee waardoor het zou kunnen komen en redelijk intensief zoeken op internet levert weinig bruikbaars, behalve dat het wel eens vaker voorkomt :Z

Iemand een idee of oplossing (behalve opnieuw installeren, duh).

Weet nog steeds niks.....

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Dit is een bekend probleem ook binnen Windows 2000 en Windows XP OS'en.

hier 2000 oplossing hopelijk geeft jou dit een hint in de goede richting.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Windows 95 geeft geen user accounts + rechten (Heeft hij eigenlijk wel, maar niet zo geavanceerd als de NT broertjes/zusjes), ik denk dat je het beste ff met Poledit moet gaan zoeken, ik neem aan dat bovenstaande link je niet echt verder heeft geholpen.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• henk jansen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-06-2024
gescant op virussen? en een andere optie is windows EROVER heen installeren. misschien dat het helpt.

• Lex_van_H
  • Niet online

Lex_van_H

Moet ik nu wat bedenken?

Topicstarter
Bedankt voor de tips. Om te beginnen: Norton meldt geen virussen.
Ik heb dcomcnfg voor Win95 bij MS gevonden en gedownload. Dat lijkt niet erg op de versie van Win2k (veel minder opties), maar ik kwam er wel een spoortje tegen van een spyware progje dat ik een tijd geleden heb verwijderd. Daar zal de oorzaak dan nog wel zitten :(
De spyware is weg, maar die had zich op allerlei plaatsen in het systeem gefrommeld, dus misschien is het daardoor (of door het hardhandig verwijderen..) gekomen. Ik nu niet meer nagaan of het probleem sinds die tijd bestaat.
Dan toch maar eerst eens overheen installeren en anders alles weg en opnieuw ;(

Verwijderd

haal adaware er eens overheen ben je bijna zeker alle spijware kwijt.

• The Gamblers
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-05 23:14
Ik heb ooit zo'n probleem opgelost door het opnieuw installeren van internet explorer. Wie weet helpt het ook wel bij jou ?

Console Guy

• Lex_van_H
  • Niet online

Lex_van_H

Moet ik nu wat bedenken?

Topicstarter
Even een follow-up hierover. De tip over IE leidde tot de oplossing.
IE 5.5 met veel moeite op een oud Cdtje opgeduikeld (MS heeft geen IE versie voor Win95 meer online). Re-install hielp niet, uninstall wel, maar install daarna bracht het probleem weer terug :(
Ondertussen waren er na de IE uninstall wel wat foutmeldingen langsgekomen van Messenger Plus dat de kids er blijkbaar hadden opgezet. Voor de zekerheid dat MsgPlus maar eens weggegooid en toen bleek het probleem verholpen 8)7
Een zeer vreemd neveneffect van zo'n lullig programmaatje... Volgens de website is MsgPlus ook voor Win95. Vreemd, maar ze moeten maar leven zonder MsgPlus. Messenger zelf werkt gewoon.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

de tool van msgplus die vooral gebruikt werd was het opslaan van chatlogs welke nu ook in msn6.0 mogelijk is.
Pagina: 1