Toon posts:

gesprek aannemen carkit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Nokia 6310i die regelmatig in mijn carkit CARK-91 zit. Aan mijn stuur zou ik graag een knopje maken, waarmee je een gesprek kan aannemen.

Zoiets heb ik ook op mijn losse headsetje zitten. Ik heb uitgezocht tussen welke pinnetjes dat knopje dan contact maakt. Helaas werkt dit niet in de carkit. Eeen zoekrondje van een half uur op Internet en dit forum leverde niks op.

Heeft iemand een idee?? Je kunt namelijk ook een losse headset aansluiten (HSU-1), wellicht kan daarvan een connector gebruikt worden.

Verwijderd

Blijf het vreemd vinden dat je niet gewoon een spraakopdracht kan geven als de foon overgaat. Zeker typisch nokia dat ze daar niet aan gedacht hebben.

Maar je kan toch ook automatisch opnemen kiezen.........

de laatste optie is het kopen van een benz met een piker carkit, die hebben 4 knopjes op het stuur waar je de foon mee kan bedienen, en op je km-teller zie je dan wie jouw belt of wie jij wil bellen......

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar zoiets zou toch ook moeten kunnen met de CARK-91?? Automatisch opnemen wil ik niet, heb soms geen zin in gesprek met bepaalde personen...

Verwijderd

Volgens mij neem je de telefoon niet op met de HSU-1, je zal zelf op een knopje van de foon moeten drukken. Daarnaast moet je niet vergeten dat de piker een veel duurdere carkit is, ongeveer 10 maal duurder als de cark-91.

De cark-91 is oud en achterhaald, er zit alleen maar een goede analoge versterker in voor de rest stelt het niks voor. Die pikers zitten helemaal vol met electronika en moesten ook geupgrade worden toen de 6210 & 6310 uitkwam.

Verwijderd

Topicstarter
Met bluetooth zou je ook controle moeten kunnen krijgen over de phone. Ja, ik weet dat er Bluetooth carkit is!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

Verwijderd schreef op 23 July 2003 @ 01:00:
Met bluetooth zou je ook controle moeten kunnen krijgen over de phone. Ja, ik weet dat er Bluetooth carkit is!
Klopt, dan heb je een opname knopje :)

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Verwijderd

Topicstarter
Ja, zo'n knopje werkt dus wel gewoon als je een normale headset hebt. Maar dus niet met een carkit!! Zal dat softwarematig zijn ingesteld?

• Paitor

Paitor

Verwijderd schreef op 23 July 2003 @ 01:15:
Ja, zo'n knopje werkt dus wel gewoon als je een normale headset hebt. Maar dus niet met een carkit!! Zal dat softwarematig zijn ingesteld?
Nee, het is gewoon niet aanwezig kwa hardware op de oude carkits.
Op de BT carkit wel, omdat je dan je tel gewoon in je zak van je jas kan laten terwijl je aan het rijden bent, dus heb je echt een aparte knop nodig.
Bij de headset is hetzelfde het geval.
Bij de gewone carkit, de 91 dus, moet je helaas nog normaal opnemen ja, is helaas niet anders.

[ Voor 4% gewijzigd door Paitor op 23-07-2003 01:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat snap ik wel maar...
Een simpele headset bestaat uit een oortelefoon(speaker) en een microfoon, en ja nog wat dingetjes, maar laten we het simpel hoiden. Die headset heet 3 connectiepunten:
-massa
-de plus van de speaker
-de plus van de microfoon.
Vaak zit er ook nog een knopje op zo'n headset, die maat dan contact tussen de + van de speaker en de massa. Dit werkt!
Echter... maak je op dezelfde manier contact tussen die plus en de massa wanneer de telefoon in de carkit zit, dan werkt dat dus niet!! En dat zal wel softwarematig zijn ingesteld door nokia. De telefoon weet dan namelijk dat er geen headset is aangesloten, maar een carkit.
Toch?

• Paitor

Paitor

Verwijderd schreef op 23 July 2003 @ 01:26:
Ja, dat snap ik wel maar...
Een simpele headset bestaat uit een oortelefoon(speaker) en een microfoon, en ja nog wat dingetjes, maar laten we het simpel hoiden. Die headset heet 3 connectiepunten:
-massa
-de plus van de speaker
-de plus van de microfoon.
Vaak zit er ook nog een knopje op zo'n headset, die maat dan contact tussen de + van de speaker en de massa. Dit werkt!
Echter... maak je op dezelfde manier contact tussen die plus en de massa wanneer de telefoon in de carkit zit, dan werkt dat dus niet!! En dat zal wel softwarematig zijn ingesteld door nokia. De telefoon weet dan namelijk dat er geen headset is aangesloten, maar een carkit.
Toch?
Oooh op die manier :)
euh ja, Nokia is in dit opzicht een zaad bedrijf, verneukt HEEL veel softwarematig.
Zoals headsetjes, die van de 3310 past perfect op een amerikaanse variant, maar software matig uitgeschakeld.
De BT CarKit (DKU-128), werkt niet op SE, omdat dit door nokia zelf uitgeschakeld is, terwijl BT een open standaard zou moeten zijn, met volledige compatibiliteit.

Verwijderd

Topicstarter
iemand nog suggesties??

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:25

_nethack

We're all MAD here

Het toestel heeft een functie dat hij als hij in de carkit zit hij automatisch na één keer overgaan de telefoon opneemt.
Anders kun je misschien je telefoonhouder dichter binnen handbereik monteren?

Wat is het bezwaar tegen het opnemen met de knop op het toestel?

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

Topicstarter
je hand moet van het stuur...
verder gewoon leuke gadget, we zijn toch tweakers hier??

• Paitor

Paitor

Verwijderd schreef op 24 juli 2003 @ 22:35:
je hand moet van het stuur...
verder gewoon leuke gadget, we zijn toch tweakers hier??
er zit btw wel een zeer grote grijs/witte 'knop' op het kastje zegmaar.
Waar is die dan in hemelsnaam voor?

Verwijderd

Topicstarter
bovenop bedoel je?? die is om de telefoon weer uit zijn houder te krijgen...

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:19

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Paitor schreef op 23 July 2003 @ 01:53:
[...]

Oooh op die manier :)
euh ja, Nokia is in dit opzicht een zaad bedrijf, verneukt HEEL veel softwarematig.
Zoals headsetjes, die van de 3310 past perfect op een amerikaanse variant, maar software matig uitgeschakeld.
De BT CarKit (DKU-128), werkt niet op SE, omdat dit door nokia zelf uitgeschakeld is, terwijl BT een open standaard zou moeten zijn, met volledige compatibiliteit.
offtopic:
En nog ontwikkeld door een nederlandse (S)E medewerker ook, genaamd: Jaap Haartsen.

[ Voor 5% gewijzigd door Ginz op 25-07-2003 01:06 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Paitor

Paitor

Verwijderd schreef op 24 July 2003 @ 23:23:
bovenop bedoel je?? die is om de telefoon weer uit zijn houder te krijgen...
Nee, boven op het kastje van het systeem, waar alle snoertjes inkomen

Verwijderd

Topicstarter
Daar zit geen knop. Het centrale kastje kun je monteren op een montageplaat door een bout door het midden van het kastje te schroeven. Dit boutje kun je dan netjes afdekken met een afdekplaatje. Een knop zou ook vrij onzinnig zijn, omdat je het kastje ergens je dashboard wegwerkt.

Verwijderd

Topicstarter
schop?

Verwijderd

Topicstarter
Nou, sluiten dan maar. Over en uit.
Pagina: 1