Tabel suggestie

Pagina: 1
Acties:

• Shift
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-08 13:44

Shift

[] Dual crazy []

Topicstarter
Hoi, allemaal,

Ik ben met een nieuws indeling bezig, daarvoor heb ik een tabel die uit verschillende cellen bestaat zo als voorbeeld.

Afbeeldingslocatie: http://www.whatsup.nl/schema.gif

Naast de foto wil ik de nieuws inhoud hebben, dat is opzich geen probleem, aan de hand van de lengte van het nieuws groeit de cell lengte naar beneden naast de foto, ook geen probleem, maar wat ik wil is dat de tekst om de foto heen komt, eerst naast de foto en daarna onder de foto, maar in deze situatie moet ik de nieuws naast of onder de foto plaatsen dat is allebeide niet goed.

Ik kan de cellen cell en cell niet met elkaar combineren dat laat html niet toe, ik heb ook geprobeerd om de foto in de zelfde cell aan de linker kant te plaatsen dan kan wel maar de tekst begin aan het onderste gedeelte van de plaatje, ik hou dus weer ruimte over naast de foto. Hoe kan ik dit op een andere manier oplossen heeft iemand een idee ?

Alvast bedankt voor uw tijd.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
bekijk sites zoals de telegraaf, analyseer en concludeer?

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 19:07

dominic

will code for food

Een cell laten 'overflowen' d.m.v. scrollbars.. Hierdoor houdt de cell dezelfde hoogte maar past er meer content in..

Maak in je cel een SPAN alsvolgt:

code:
1
<TD><SPAN style="height:300px;overflow:auto">hier je content</SPAN></TD>

Werkt altijd..

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Geen tabellen, maar gewoon een img tag met align="left" of align="right", of beter nog:

CSS gebruiken: float: left; of float: right;

(ik geef voortaan wel alleen de ietwat moeilijkere, maar wel betere oplossing)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2003 22:08 ]

• Shift
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-08 13:44

Shift

[] Dual crazy []

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 22:03:
Geen tabellen, maar gewoon een img tag met align="left" of align="right", of beter nog: CSS gebruiken: float: left; of float: right;
Dat helpt niet helaas, de tekst komt aan de onderste rand van de plaatje terecht

Dit heeft wel geholpen, foto in de zelfde cell en dan image attributen <style='margin-right:10px' align="left"> meegeven.

Bedankt voor jullie tijd :)

[ Voor 23% gewijzigd door Shift op 22-07-2003 22:44 ]

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 23:37

flexje

got-father

Dit zou ook moeten werken shift:
code:
1
[img]"plaatje.jpg"[/img]

Maargoed tis al opgelost ;)

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:58
Dan kun je in plaats van de image de <p> waarin de tekst staat een margin meegeven. :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Pagina: 1