Toon posts:

Divx van DV gecapturede film is erg onscherp

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer een DV film van mijn JCV camcorder via de firewire kaart op de computer te zetten.
Dit gaat allemaal goed, ik krijg dan een bestand van plusminus 5 gigabyte groot.
Vervolgens zet ik deze om met behulp van Virtualdub.
Ik gebruik de divx codec 5.05, en heb de bitrate op 4000 gezet.

Als de film nu omgezet is en ik ga hem bekijken dan vind ik hem van een lage kwaliteit, ondanks dat ik alle settings op hoge kwaliteit heb staan.
Ik heb ook de filter deinterlace gebruikt.

Het beeld is gewoon niet helemaal scherp.

Heeft iemand voor mij een stappenplan voor het omzetten van een DV film naar een hoge kwaliteit DIVX film? of heeft iemand tips?

ps ik heb al op de website www.doom9.net gekeken maar daar staat niet echt mijn probleem omschreven.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:44

JvS

Ik heb hem zelf ook

is het beeld voordat je het overzet wel scherp en voordat je het in divx omzet? Een stappenplan heb je niets aan, die staan ook op al die andere sites.. Wellicht kunnen we je wel helpen met je specifieke probleem.

[ Voor 8% gewijzigd door JvS op 22-07-2003 21:56 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op 22 July 2003 @ 21:56:
is het beeld voordat je het overzet wel scherp en voordat je het in divx omzet? Een stappenplan heb je niets aan, die staan ook op al die andere sites.. Wellicht kunnen we je wel helpen met je specifieke probleem.
Als ik het DV beeld bekijk in Windows Mediaplayer dan is het beeld van een redelijke kwalieit, niet heel scherp maar ook niet onscherp.

(zou het soms aan de cam liggen :| )

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Onscherp beeld of ruis (==random dus zonder regelmaat) compressen kan bijna niet efficient met als gevolg dat de kwaliteit acheruitgaat. Maar gezien het feit dat je op 4000Kbit compressed kan dat eigenlijk het euvel niet zijn.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Verwijderd

Kijk anders even wat de camara doet onder een video berwerkings programma. Ik vind trouwens knap dat je dv werkend heb in vertualDub. Ik kijg dat niet voor erlkaar :S.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 22:46:
Kijk anders even wat de camara doet onder een video berwerkings programma. Ik vind trouwens knap dat je dv werkend heb in vertualDub. Ik kijg dat niet voor erlkaar :S.
In Adobe Premiere 6 compressed ie ook met een lelijke kwaliteit.

Ik heb DV in Virtualdub werkend door van www.mainconcept.com de DV driver te downloaden en te installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet nu dat het aan het Capturen ligt.
Het is waarschijnlijk een instellingsprobleem omdat het met premiere6, premiere6.5 en Pinnacle Studio 8 hetzelfde is.
Iemand nog tips en of ideeen?

btw het beeld flikkert een beetje...

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:55
Weet niet hoe je nu gecaptured hebt.
capture in ieder geval op PAL DV (dus 25 fps)
Vervolgens je filmpje compressen en niet vergeten "deinterlace" aan te zetten
Ik doe het zelf met Premiere 6.5, maar ik heb zelfs wel eens gewoon met windows moviemaker van XP gecaptured, en zelfs dat gaat prima

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Verwijderd

Topicstarter
Ik capture ook op PAL DV 25fps... en nog steeds redelijk onscherp beeld.

Verwijderd

Topicstarter
Het beeld flikkert gewoon een beetje, net als je je beeldfscherm op 60hz instelt, zon soort effect heeft het.

Verwijderd

Kijk even hier naar in primiere,
http://members.lycos.nl/dagjecasper/insteling.jpg
project > settings vieuwer.....

Ik heb zelf de 365 am van JVC en in de windowsmedia player heb heel scherp beeld waneer ik de dv avi's afspeelt.

Laat je hem wel capturen in het dv formaat ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 July 2003 @ 14:36:
Kijk even hier naar in primiere,
http://members.lycos.nl/dagjecasper/insteling.jpg
project > settings vieuwer.....

Ik heb zelf de 365 am van JVC en in de windowsmedia player heb heel scherp beeld waneer ik de dv avi's afspeelt.

Laat je hem wel capturen in het dv formaat ?
Is hetzelfde bij mij :?
Ik capture in DV formaat ja.
Trouwens mijn cam is de JVC GR-D20E

Verwijderd

Instaleer anders even ffdshow, stel hem in dat die ook dv moet afspellen en gebruik een deinterlace filter van ffdshow.

Je moet nue haarscherp beeld hebben, zo niet dan is of de camara niet helemaal 100% of er is iets mis met het capture.

Je bruikt toch niet de LP (long play) funcite van je camara ?

Verwijderd

Topicstarter
Met welk programma kan ik dat ffdshow doen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het aan de cassette die ik gebruit heb ligt, want een ander filmpje op een andere cassette die is veel mooier van kwaliteit.

Verwijderd

Het is een codec alleen voor het afspelen van video,
http://cutka.szm.sk/ffdshow/

Tip, deinterlace je video niet waneer je hem omzet naar divx.
Want met ffdshow kan je perfect interlace divxjes afspelen waardoor je video nog mooier van kwaliteit is ¬_o.

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-02 14:59

beerns

it is I, Leclerc

Ik doe normaal gesproken ook dat soort dingen met m'n JVC camera. Ik haal de ruwe filmbeelden naar de pc toe, en comprimeer dan óf met Premiere óf met Sonic Vegas Video. Ik herken wel wat je zegt, maar ik 'speel' vaak een beetje met de verschillende qualiteiten die aangegeven staan en dan krijg ik een acceptabel beeld.

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

Verwijderd

de-interlace alleen als je problemen met de output hebt ander werkt het avrechts
Pagina: 1