Toon posts:

irc dcc geeft steeds time out

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik heb nu al 3 dagen irc geinstalleerd en als ik met een gast DCC chat doe en als er 60 sec ofzo niets word getyped dan geeft die een time out

ik heb al alles veranderd wat ik kan bedenken.. maar het help niet echt

op het forum van mirc staat dat het misschien iets met een router ofzo is, maar dat is abracadabra voor mij..

gaat dus om mIRC en adsl verbinding met speedtouch510 modem

erg bedankt voor anwoord!

[edit]

thnx JvS .. gooi de link er even bij
http://trout.snt.utwente....llapsed&sb=5&o=14&fpart=1
DSL: You may be able to web or telnet in to adjust the default settings. Ask your provider, and finding out what router they use will be a help to you. You can telnet into some, with a text-only configuration, and you can web into others with password protected access. Some have built in firewall/routers that you may or may not be able to adjust. The provider may have set up very restrictive settings, or they may be that way by default until you change them.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2003 22:09 ]

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
Euh hebben we niet veel aan. Is er uberhaubt een router in het spel ? Of internet conection sharing? Dan zou het wel is een poortdoorverwijzinge kunnen zijn op de router die moet worden ingesteld!

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

Verwijderd

Topicstarter
oh.. sorry

neej.. ik heb geen connection sharing.. gewoon modem aan me pc en mIRC geinstalleerd

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

ja er is wel een router in het spel, een st510 is een router :). (configuratie: adsl van KPN telecom - A routermodem NAT/PAT). Zou je dat gebrabbel van dat forum eens kunnen posten? Daarmee maak je je startpost net iets completer en kunnen we je wellicht wel helpen

[ Voor 14% gewijzigd door JvS op 22-07-2003 21:55 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Bl0cKeR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:45

Bl0cKeR

titel

De speedtouch 510 is een multi-user modem, oftewel een router. In de router moet je een aantal poorten forwarden naar de pc waarop je irc gebruikt. Voor dcc send is dit uit mn hoofd poort 113. Ook moet je in de opties van mirc onder dcc "on send request" op show get dialog hebben staan, en onder folders "dcc ignore" op disabled. Hoop dat je hier wat verder mee komt.

sigh

Verwijderd

Topicstarter
redeamed schreef op 22 juli 2003 @ 21:57:
De speedtouch 510 is een multi-user modem, oftewel een router. In de router moet je een aantal poorten forwarden naar de pc waarop je irc gebruikt. Voor dcc send is dit uit mn hoofd poort 113. Ook moet je in de opties van mirc onder dcc "on send request" op show get dialog hebben staan, en onder folders "dcc ignore" op disabled. Hoop dat je hier wat verder mee komt.
dat heb ik al... het is dus niet dat ik niet kan verbinden met DCC maar dat het time-out maakt als er even niets getyped word.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

c/p dat gebrabbel wat je niet snapt over routers hier dan eens :)

Verwijderd

Topicstarter
ok.. staat erboven.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

zet het ip van je pc (10.0.0.150) eens bij je "default server" in je modemrouter? Als dat nog steeds niet werk, zou je kunnen overwegen om de hele routerfunctie uit te schakelen en je PC via een bridged-modem op het internet te zetten. Dat klinkt moeilijk, maar via deze tool is dat heel makkelijk te doen:
www.alcadis.nl/support

Verwijderd

Topicstarter
ik heb die tool gedownload en er waren 2 opties.. reset of updaten van de configuratie...
Your configuration is up to date, no configuration is needed.
hij doet het goed dus... wat nu?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

je moet de speedtouch reconfiguren, niet je lan-settings updaten,want die staan al goed :). En dan bij dat reconfiguren kiezen voor bridgen oid :)

[ Voor 24% gewijzigd door JvS op 22-07-2003 22:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
ohw.. jah.. ik snap er niets van.. heb je het in de gaten..

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

dan zou ik even die hulplijn van alcatel bellen (staat ook op die site), dan kunnen ze je er live doorheen praten)

Verwijderd

Topicstarter
ok.. dank u... denk dat het daar maar tijd voor is dan.

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
DCC ignore uitstaan?

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-04 13:19

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

redeamed schreef op 22 juli 2003 @ 21:57:
Kleine aanpassing op je poorten verhaal:

59/tcp DCC File send (fileserver mirc)
113/tcp ident
1024-5000/tcp DCC File Receive (receive range voor de verschillende dcc's)

Verder heeft met dcc ignore en disabled volgens mij niks te maken. Aangezien de time-out optreed als er geen activiteit is. Als de persoon dus niet typt. DCC zou het dus in mijn optiek en volgens de TS wel doen als hij gewoon doortypt. Dit zou bij mij duiden op een time-out van je algehele verbinding. Vraag aan de TS is dan ook. Als je niet typt valt je verbinding met de chatserver dan ook weg na 60 sec?

*empty*

Verwijderd

Topicstarter
1024-5000/tcp DCC File Receive (receive range voor de verschillende dcc's)
moet ik dan al die poorten (1024 tot 5000) open zetten?
want verbinden dat gaat gewoon goed
Vraag aan de TS is dan ook. Als je niet typt valt je verbinding met de chatserver dan ook weg na 60 sec?
daar heb ik geen last van.. is al paar dagen verbonden, sinds ik ingelogt ben.

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-04 13:19

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Voor de ontvangst van de bestanden via dcc is de range 1024-5000 beschikbaar. Het is een ruime range. Ikzelf heb een paar poorten opengezet zodat ik kan ontvangen. alleen de eerste 3. Dit betekend dan wel dat ik maar 3 DCC ontvangsten tegelijk kan doen. Dus er kunnen maar 3 files tegelijk ontvangen worden.

De beste oplossing is gewoon je dcc chat time out van 60 op een hogere tijd zetten.

Dit doe je in mirc onder file -> options -> DCC -> Options -> Get/Chat dialog naar bijvoorbeeld 120/180 seconds zetten. Respectievelijk 2/3 minuten.

*empty*

Pagina: 1