Leest geen CD/DVD kan ze wel schrijven

Pagina: 1
Acties:

• Royale de Luxe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-02 23:07

Royale de Luxe

The limit is out there

Topicstarter
Ik heb onlangs een a06 gestoken, en stuit nu op een raar probleem.

Wanneer ik gelijk welke cd/dvd wil lezen kom ik steeds uit op een blanco explorer venster.

Ik heb al geprobeerd om de drive te flashen, hem te verwijderen uit apparaatbeheer, de IAA unistalled, nieuwe iNF, de intel controller gedinstalleerd en kwam steeds op hetzelfde fenomeen uit. ten einde raad en opzoekingswerk een kreet om hulp :? Ik weet het niet meer??? :?

Schrijven echter lukt zonder probleem, ik heb verder geen enkel apparaat op hetzelfde IDE kanaal, mijn config is de volgende

Asus P4PE
2 x 40Gb op een aparte Raid Controller van
1 x 80Gb op kanaal 1 van de onboard IDE
1 x A06 op kanaal 2
heb ook de laatste versie van NOrton geinstalleerd, dacht eerst dat het een virus of zoiets was.

bedankt alvast voor de hulp

Als ik bij een waarzegster ga, weet zij dan ook op voorhand dat ik geen geld bij heb?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

en booten naar dos en even kijken of dat hij daar wel kan lezen al even geprobeerd?

• Royale de Luxe

Royale de Luxe

The limit is out there

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 22 juli 2003 @ 21:49:
en booten naar dos en even kijken of dat hij daar wel kan lezen al even geprobeerd?
Goed idee, hen trouwens ondertss de IDE kabels al vervangen, de drive op slave gezet en omgekeerd. Geen resultaat. Ga ff proberen in DOS.

/edit

Heb het geprobeerd in DOS, daar kon ik perfekt de CD's uitlezen.

Als ik in Xp een DOS box open dan krijg "parameter is incorrect" wanneer ik wil vernaderen naar de DVD-rw
ga nog ff checken in administrator tools

[ Voor 27% gewijzigd door Royale de Luxe op 22-07-2003 22:30 ]

Als ik bij een waarzegster ga, weet zij dan ook op voorhand dat ik geen geld bij heb?

Verwijderd

Laat ik nou precies hetzelfde probleem hebben....
Heb net format gedaan, maar nog steeds niet :S ????

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Verander de drive letter eens, zomaar een gedachte. Dit omdat het branden via het brandprog direct naar de brander wordt gestuurt, maar het lezen via een driveletter gebeurt.

Don't blame me als het een domme opmerking is

Juist

Verwijderd

Virtuale CD die conflicteerd met de lokale CD ?

• Royale de Luxe

Royale de Luxe

The limit is out there

Topicstarter
Geen Virtual toestanden, ben niet zo een liefhebber van dit soort dingen, heb nog wel een paar ideetjes maar zal moeten wachten tot vanavond om ze uit te proberen.

Wat me wel was opgevallen, is dat alle cd's als blanco worden herkend. Misschien ergens een probleem met de onboard writing software van XP?!

• Royale de Luxe

Royale de Luxe

The limit is out there

Topicstarter
Nog vlug een update:

- heb de drivers volledig gedinstalleerd in Safe mode en dan weer geherinstalleerd dit verliep volledig autmatisch na reboot.
- drive letter veranderd (geen oplossing)
- imapi burning service afgezet, burning service in drive properties ook afgezet dit geeft als resultaat dat er geen enkele cd meer word herkend. De HDD's werken perfekt.
- P4PE bios update naar 1.05
- A06 reflash + andere IDE kabel (na zoveel prutsen word je helemaal ietchie)
- gechecked op trojans, virussen,
- pioneer tool geinstalleerd (is wel de moeite, je kan er de regio settings en speed settings mee aanpassen, je vindt hem op de .co.uk site.)
- voltage settings nagemeten. (je wordt paranoia en gaat alles testen 8)7 )

Nog steeds geen verandering (de waanhoop nabij), ik hoop dat ik niet dien te herinstallen, tips zijn meer dan welkom, alhoewel het er toch zo uitziet ;( |:( :|

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

En de drive in een andere pc testen???

Juist

• tak77
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-06-2022
ik heb laatst ook een dvd brander gekocht.. deze fikt, op 2 speed, 4 speed. Het probleem is dat het zijn op 4 speed gefikte dvd+r niet leest.. ook vanalles geprobeerd. Uit eindelijk blijkt dat het aan de oude 50-aderig?? ide kabel ligt. Met een nieuwe 80 aderige ata100 kabel wordt de dvd's moeiteloos gelezen. Ik weet niet of dat ook bij jouw het geval is. Je kan het altijd proberen. ik vind het ook raar, want in winxp staat ie maar op UDMA mode 2 en daar heb je toch niet zo kabel nodig 8)7

DUAL AMD XP 2200+ -> MP 2600+ :) (16x133) MSI K7D-L rev 1.0 bios 1.83b Cpu1: 61 C, Cpu2:65 C

• Royale de Luxe

Royale de Luxe

The limit is out there

Topicstarter
tak77 schreef op 24 July 2003 @ 10:27:
ik heb laatst ook een dvd brander gekocht.. deze fikt, op 2 speed, 4 speed. Het probleem is dat het zijn op 4 speed gefikte dvd+r niet leest.. ook vanalles geprobeerd. Uit eindelijk blijkt dat het aan de oude 50-aderig?? ide kabel ligt. Met een nieuwe 80 aderige ata100 kabel wordt de dvd's moeiteloos gelezen. Ik weet niet of dat ook bij jouw het geval is. Je kan het altijd proberen. ik vind het ook raar, want in winxp staat ie maar op UDMA mode 2 en daar heb je toch niet zo kabel nodig 8)7
Zoals je hierboven kan lezen heb ik al 2 andere IDE kabels geprobeerd.
eentje was een ata33 Compliant kabel en de andere een 80 ata100, dus daar ligt niet het probleem.

Dat van de andere PC ga ik straks ff uittesten, je weet nooit!

• Royale de Luxe

Royale de Luxe

The limit is out there

Topicstarter
Laatste snik:

Heb dan uiteindelijk de A06 getest op een andere pc en hij funcioneerde perfekt.
na hem weer aan te sluiten heb ik dan maar beslist om de boel te formateren, het werkt nu perfekt.

Spijtig had graag geweten waar het probleem zich juist situeerde.

Pagina: 1