Ik denk idd ook dat het de voeding is die niet (meer) voldoet. (hoewel 300Watt toch genoeg zou moeten zijn voor de componenten die in je pc zitten.)
De enige andere optie die ik kan bedenken, is dat er een optie in bios ingesteld staat op een te lage temperatuur.
Meestal zit die optie onder "system health" of iets van die strekking.
Het is een optie waarmee je de mogelijkheid aan zet dat bios (in 1ste instantie) een waarschuwing geeft als er een temperatuur te hoog wordt. (dit is vaak afzonderlijk in te stellen van de andere mogelijkheid van ene dergelijke optie.)
De andere mogelijkheid van een dergelijke optie, is dat de temp te hoog wordt en dat bios dan je pc reset of zelfs afsluit.
Dit denk ik met name omdat die 5V-lijn die je post (4,97V) absoluut niet laag genoeg is om problemen te veroorzaken. Deze lijn zal wel iets lager worden als je in windows zit, omdat je je pc dan zwaarder belast en daarmee dus ook die 5V-lijn. Maar als je niet overclocked draait, dan kan ik me haast niet voorstellen dat je 5V-lijn dusdanig laag wordt, dat dit voor problemen kan zorgen.
Kun je hier wat mee?
edit:
Soms is het ook wel eens erg handig om gewoon de stofzuiger op de achterkant van je voeding te zetten om um een beetje schoon te maken, evtentueel wil dan aan de binnenkant van je kast, de stofzuiger langs die sleufjes die in voeding zitten halen ook nog wel helpen.
Een voeding verzameld in de loop der tijd erg veel stof en dit stof kan zeer veel warmte vasthouden of voorkomen dat die warmte goed wordt afgevoerd.
Voor het uittesten van een warmte probleem na je hem ff gestofzuigt hebt, kun je het beste een kamer ventilator langs je voeding laten blazen of je voeding ff uit je kast halen en hem boven op je kast leggen tijdens het gebruik.
Blijft ie dan langer stabiel draaien, dan weet je dat dit een probleem is.
Indien dit het geval is, heb je 2 opties:
1. Een ander voeding kopen. (een Antec voeding koop je in principe 1x en daarna nooit meer.)
2. Een 80x80mm fan in de onderkant van je voeding maken. (met een dremel[kloon] een rond gat maken en daarachter een fan monteren, met een fanguard erop.
suc6 m8!
[
Voor 33% gewijzigd door
_Droopy op 23-07-2003 13:38
]