Nieuw systeem, no signal

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Westerterp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-05 15:19
Heb vanmiddag een nieuw systeem gekocht.
Barton 2500+
Asus a7n8x deluxe
Club3d Radeon 9800
2x 256 MB Corsair PC3200
Maxtor 120
Hyundai P910+
enz.

Ik heb het hele systeem geassembleert, doe mijn eerste boot. Alle lampjes ok (behalve die van de case, verkeerd aangeloten denk ik, niet belangrijk echter.) fans draaien (ook van de radeon) echter, monitor staat aan en geeft NO SIGNAL...

Wat kan er fout zijn? Kaart zit er goed in, heeft power. Hdd heeft power.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

al eens een ATX reset gedaan (wil soms wel eens helpen)
andere videokaart al eens getest.
evt kabel van de monitor getest?

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Zit hem waarschijnlijk bij je videokaart of aansluiting van je monitor. Voor de rest doet het meeste ut wel?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Westerterp
Rest doet het waarschijnlijk wel, kan het natuurlijk niet testen.

BTW, vanaf de voeding van de antec kast komen behalve de 20 pins connector ook nog een 4 pins connector in het vierkant (voor wat?) en een 6 pins AUX connector (voor een audiokaart?)

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Die vierkante is bedoeld voor P4 mobo's. Stukje extra spanning.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als wel de fans draaien maar niet je hdd's en je powerlampje ook niet, dan zit er nog iets niet goed. Een PCI kaart, een kabel, of er is een stuk hardware stuk.

Expanding the inexpandable

• Westerterp
Ik weet niet waar ik de hdd led connector op het mobo moet plaatsen, de manual is daar niet duidelijk over, maar zelfs zonder de hdd zou ik toch al wel een signaal moeten krijgen. Alle onderdelen zijn nieuw en het lijkt me sterk dat er een kapotte kabel bij zou zitten. Er zitten ook geen pci kaarten in.

Stop er wel ff mijn oude Voodoo5 in...

Trouwens, aan de kabel kan het niet liggen. Als het systeem uit staat en de monitor aan dan geeft de monitor de no signal error. Als ik het syteem dan aanzet gaat de no signal error weg, maar komt er verder niets op het scherm.

[ Voor 26% gewijzigd door Westerterp op 22-07-2003 21:16 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

EchteDude schreef op 22 July 2003 @ 21:09:
Ik weet niet waar ik de hdd led connector op het mobo moet plaatsen, de manual is daar niet duidelijk over...
Ik lees net op bladzijde 8, 9 en 25 van m'n A7N8X Deluxe manual dat je IDELED1 connector is bedoeld voor je IDE activity, oftewel oa je HDDs. Overigens zit het blijkbaar altijd bij Asus apart: de HDDled-connector dus apart van de andere connectors als powerswitch/reset/sleep/powerled.

Overigens, ook al heb je geen beeld, start je pc verder wel op? Zie je je drives oplichten (CD/DVD) je FDD, en hoor je je HDD gaan? of gebeurt zelfs dat niet?

[ Voor 6% gewijzigd door Remy op 22-07-2003 21:22 ]

LinkedIn
Instagram

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:15
ReemF schreef op 22 juli 2003 @ 21:21:
[...]

Ik lees net op bladzijde 8, 9 en 25 van m'n A7N8X Deluxe manual dat je IDELED1 connector is bedoeld voor je IDE activity, oftewel oa je HDDs. Overigens zit het blijkbaar altijd bij Asus apart: de HDDled-connector dus apart van de andere connectors als powerswitch/reset/sleep/powerled.
Op mijn P3b-F zit'ie er gewoon tussen, dus dat is helaas niet zo :)
Overigens, ook al heb je geen beeld, start je pc verder wel op? Zie je je drives oplichten (CD/DVD) je FDD, en hoor je je HDD gaan? of gebeurt zelfs dat niet?
Waar gesproken: pas dan weet je waar het aan ligt. Zelfs de best werkende videokaart zal niet meer doen dan de jouwe wanneer bijvoorbeeld je geheugen kaduuk is, of je je proc gemolt hebt :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Je zou de switches allemaal op 0 kunnen zetten op je moederbord, ik he daar wel baat bij gehad, misschien bij jou ook. Succes!!!!

• jogiebeer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-03-2025

jogiebeer

Fencing is fun,

Geheugen brak? Probeer Memtest. Brak geheugen kan ook tot zwarte schermen leiden

Jogies Specs or Jogies my tweaks specs

• Westerterp
Ik heb idd de aansluiting van de hdd gevonden. Deze vertoond echter geen activiteit. (alleen ff een blink als de pc aan of uitgaat, maar dan ook maar heel even)
Ik heb de schijf naar mijn weten gewoon op master:
:::.: -> l::.:
Het is de maxtor 120 GB 7200 8MB, iemand ff kijken of dat idd bij hem ook master is? Moet de ide kabel mischien andersom of werkt deze 2 kanten op? De dvd/writer combo zit op de secundairi, maar ik heb nog niet gekeken of deze op master of slave staat. Dit zal echter toch niet uitmaken? (hij knippert wel als ik boot, dus doet het wel)

En switches op 0? wat bedoel je daarmee?

Memtset werk niet als je niet kan booten he ;) (no signal op scherm)

[ Voor 10% gewijzigd door Westerterp op 22-07-2003 21:42 ]

Verwijderd

EchteDude schreef op 22 July 2003 @ 21:09:
Ik weet niet waar ik de hdd led connector op het mobo moet plaatsen, de manual is daar niet duidelijk over, maar zelfs zonder de hdd zou ik toch al wel een signaal moeten krijgen. Alle onderdelen zijn nieuw en het lijkt me sterk dat er een kapotte kabel bij zou zitten. Er zitten ook geen pci kaarten in.

Stop er wel ff mijn oude Voodoo5 in...

Trouwens, aan de kabel kan het niet liggen. Als het systeem uit staat en de monitor aan dan geeft de monitor de no signal error. Als ik het syteem dan aanzet gaat de no signal error weg, maar komt er verder niets op het scherm.
Eehm, dan krijgt je monitor dus wel een signaal. Kan dus ook zijn dat je proc overleden is natuurlijk. Andere vid-kaart geeft zelfde probs?

Ennuh, zonder beeld is memtest bekijken natuurlijk enigszins lastig.

• Westerterp
Hmmz, de voodoo5 kan dus niet in zo'n agp slot.

En dan nog iets, als ik met mijn tong tegen de kast zit sta ik constant onder stroom (vraag me niet waarom ik aan mijn kast aan het likken was)

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-04 12:49
EchteDude schreef op 22 juli 2003 @ 21:48:
Hmmz, de voodoo5 kan dus niet in zo'n agp slot.

En dan nog iets, als ik met mijn tong tegen de kast zit sta ik constant onder stroom (vraag me niet waarom ik aan mijn kast aan het likken was)
Gebruik je wel geaarde stekkers / stopcontacten?

• Westerterp
Jazeker

• jogiebeer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-03-2025

jogiebeer

Fencing is fun,

Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 21:42:
[...]

Ennuh, zonder beeld is memtest bekijken natuurlijk enigszins lastig.
Klopt, maar heb soortgelijk probleem gehad, toen eerst met 1 reepje getest en kreeg toen opeens wel beeld. Tweede reepje erbij in geen beeld enzo.
Tweede reepje in eerste bankje, toen wel/niet beeld. Kon wel memtest draaien en beide bankjes waren brak, terwijl net nieuw waren. Nieuw betekent niet altijd goed, helaas 8)7

Jogies Specs or Jogies my tweaks specs

• Anubis801
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-12-2025
Geeft je moederbord geen foutmelding dan? Sluit je luidsprekers op je moederbord en luister goed naar de foutmelding als je dir krijgt. En staat je FSB jumper goed ingesteld op je processor fsb anders doet ie het niet.

[ Voor 25% gewijzigd door Anubis801 op 22-07-2003 21:55 ]

=/\= System Status =/\=

Verwijderd

Ik herken het gevoel dat je kast continu "onder stroom" staat. Wat het bij mij uit eindelijk was dat het mobo niet goed ontkoppeld was van de kast. Er lekte dus stroom weg en dan stopt alles meteen na de eerste boot. Just my two cents, hope it helps :)

• Westerterp
Ontkoppeld van de kast (do explain please!) Ik heb nu de monitor op het oude systeem en die doet het prima, ga zo ff de nieuwe schijf op het oude systeem testen. Speaker geeft geen error, zal de speaker connector nog eens omdraaien, maar denk niet dat dat helpt. Zal de reepjes ook eens testen. Heb trouwens dual channel in de beide buitenste. Is toch ok?

Verwijderd

wat heb je gebruikt om het mobo vast te zetten van die plastic klemmen of gewoon moertjes zonder ringen en heb je al is alles uit je kast gehaald en zo getest.
kan zijn dat je kast kortsluiting maakt.

• Westerterp
Van die koperen draaischroeven idd, die zaten er bijgeleverd, en deels al ik de kast geschroefd. Heb bij mijn huidige mobo geloof ik ook alleen de koperen schroeven.

Ga trouwens niet testen met mobo uit de kast, want er zit een zalman 6000 op en de fan zit dan aan de kast en niet aan de heatsink.

[ Voor 30% gewijzigd door Westerterp op 22-07-2003 22:14 ]

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 21:56
niet voor het een of ander, maar lijkt dit toevallig op het 'die on save&exit' syndroom,
maar dan zonder dat je het bios in bent geweest :?
want in dat geval kan je bios dus gewoon rot zijn (of in coma :P ), of je hebt met puur ongeluk een Dead On Arrival te pakken

Verwijderd

Zoals Jan nu ook nogmaals zegt denk ik dat je mobo sluiting maakt op je kast. Zorg ervoor dat je kast nergens je mobo raakt. Het lijkt mij een goed plan om je mobo er helemaal uit te halen en opnieuw in je kast te zetten.

• Westerterp
Hmm. Das wel klote werk weer. Maar ok. Heb trouwens de radeon in het andere systeem getest en die is ook ok.

En trouwens, hoezo mag je kast geen contact met je mobo maken? Moet je hele mobo dan constant onder stoom staan? En is dat dan alleen bij dit mobo,want al mijn andere systemen maken ook dmv die koperen schroeven contact met mijn kasten. Nieta alleen bij de schroeven heb je contact, maar ook waar al je connectoren aan de achterkant van je kast eruit gaan.

[ Voor 63% gewijzigd door Westerterp op 22-07-2003 22:39 ]

• Zamorano
  • Niet online
Gewoon ff mobo eruit halen, op het doosje ofzo leggen, alleen CPU+cooler, 1 geheugenreepje en de vga kaart erin (wel aangesloten op je monitor natuurlijk). Verder alle IDE bende ontkoppelen en dan kijken wat ie doet.

Je kan het beste meteen zoveel mogelijk uitsluiten. Zonder HD zie je iig toch een boot en kun je in het bios komen.

Verwijderd

Omdat je connectoren e.d. al massa maken kan er via je mobo toch stroom gaan lopen en sluit je het kort. Het snelst is om je pc even te testen buiten de kast, dan weet je het zeker.

• Mathijs1
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Je moederbord zelf staat in ieder geval niet continu onder stroom, het materiaal waar het plaatje zelf van gemaakt is, is niet stroomgeleidend. De banen en connectoren erop wel uiteraard...

• Westerterp
Mobo met cpu, 1 mem en vga geeft ook geen signaal. Ga morgen wel ff bellen met Salland. Mogen ze hem zelf ff checken. Alleen weer een butt-eind rijden. Ben ik mijn winst straks toch weer kwijt.

• Spider_NL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05-2023
Kan zijn dat je een DOA: CPU/MOBO/MEM hebt? kwestie van uitsluiten? ;)

"In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst"
"Geniet en drink met vaten"

• Big4SMK
  • Laatst online: 03-08 12:08
heb je niet een vriend/kennis ofiets waar je je onderdelen kunt testen?

• Westerterp
Hele systeem uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet. Heb'm aan de praat gekregen. Wat het nou was?

However: Slotje :)

Verwijderd

Bij mij stonden de dipswitches op mijn moederbord niet allemaal op 0, sommige stonden op 1 ingesteld, ik heb echter wel een ander mobo van asus, misschien wil dat verschillen, ik ben niet zo een geweldige computerheld helaas. CPU external frequency selection is het bij mij in de handleiding genoemd.
Pagina: 1