Toon posts:

[Photoshop] Gebruikers, Een klein beetje help graag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi there,

Ik zit hier bij een vriend van me ... hij is 60 ... en hij is bezig met skinnen van vliegtuigen met behulp van Photoshop. Nu heeft hij een paar templates en wil uit de ene template een plaatje halen en die in de andere plakken. Hij heeft dus een vel met allerlei WO2 plaatjes en die moeten op de template van de Focke Wulf. Nu wil hij dus 1 van die grote plaatjes serie in de template 'plakken' ... we weten zelf wel dat het in een layer moet maar we komen er na heel veel gezoek niet achter hoe wat dat plaatje uit de plaatjesserie moeten 'knippen' en in de template moeten plakken.

Wanneer jullie het niet helemaal snappen zal ik het wat duidelijker proberen uit te leggen maar geef mij alsjeblieft een antwoord, ik neem wel aan dat meer mensen dat hier welles gedaan hebben, alvast heel erg bedankt voor de reacties en alsjeblieft sluit dit topic niet want meer hulp dan jullie heb ik niet :)
Zit hier op een berg in Mexico met een telefoonlijntje en een paar programmatjes dus alle hulp is ernstig welkom

Groeten uit een zonnig Puerto Vallarta, Mexico

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 17:26

momania

iPhone 30! Bam!

Sorry, moest even:
Verwijderd schreef op 22 juli 2003 @ 20:49:
Ik zit hier bij een vriend van me ... hij is 60 ...

Zit hier op een berg in Mexico met een telefoonlijntje en een paar programmatjes dus alle hulp is ernstig welkom

Groeten uit een zonnig Puerto Vallarta, Mexico
_/-\o_

ontopic:
dat ene plaatje in geheel selecteren of een klein stukje en crtl+x of crtl+c
en dan in andere plaatje gewoon op crtl+v rammen werkt niet?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Hold on, we gaan het proberen ...

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 11:23

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Probeer ook zeker de Extract-tool: CTRL+ALT+X

Je kan dan het te gebruiken onderdeel omtrekken met een soort van markeerstiftje, dan het 'emmertje' gebruiken om het deel wat je wil gebruiken aan te geven, en dan op OK ;)

Hou je alleen dat deel over, dus niet die image gaan saven dan, maar is wel erg makkelijk met knippen en plakken :)

edit: knippen en plakken dus ctrl+c en ctrl+v ;) Maar ging er vanuit dat je dat wel wist.

[ Voor 14% gewijzigd door R4NCOR op 22-07-2003 21:31 ]

Verwijderd

Je kan met de lasso tool (het lassootje ;)) met de hand een gebied selecteren. Als je het daarna knipt met ctrl+c en naar het andere plaatje gaat kan je het daar met ctrl+v plakken.

Edit: als je een gebied op kleur wil selecteren kan je de magic wand gebruiken.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2003 21:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem nu geopend met Paint Shop Pro 8.0 .. en nee dat ctrl plus een letter werkt niet ... dan krijg je alleenmaar een aparte image. Nu heb ik dat ding eruit geknipt en in de andere tekening gezet als 'selection' ofzo ... alleen nu kan ik hem niet meer verplaatsen, naja het kan wel alleen moet ik dan de hele tijd copy paste gebruiken :S ... ik zit vast .. help!!!

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 21:30:
Ik heb hem nu geopend met Paint Shop Pro 8.0 .. en nee dat ctrl plus een letter werkt niet ... dan krijg je alleenmaar een aparte image. Nu heb ik dat ding eruit geknipt en in de andere tekening gezet als 'selection' ofzo ... alleen nu kan ik hem niet meer verplaatsen, naja het kan wel alleen moet ik dan de hele tijd copy paste gebruiken :S ... ik zit vast .. help!!!
ctrl plus een letter zou gewoon moeten werken hoor, dit zijn zelfs standaard windows-functies.

Om het maar heel extreem uit te leggen: Je houdt de CTRL knop in, terwijl je de andere letter eenmaal intoetst, daarna laat je de CTRL knop weer los.

CTRL+C slaat het geslecteerde op in het geheugen (klembord)
CTRL+V haalt het uit het geheugen en plakt het op de afbeelding. (Of in een word-document, etc.)

Verwijderd

Topicstarter
He .. ik ben niet gek lol, ik weet gerust wel hoe ctrl plus een letter werkt hehe .. alleen werkt het niet helemaal zoals ik wil ... dat met ' paste as new selection ' heeft wel gewerkt, in ieder geval al bedankt voor de reacties, stay here, ik ga het even in IL-2 uitproberen ...

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 21:42:
He .. ik ben niet gek lol, ik weet gerust wel hoe ctrl plus een letter werkt hehe .. alleen werkt het niet helemaal zoals ik wil ... dat met ' paste as new selection ' heeft wel gewerkt, in ieder geval al bedankt voor de reacties, stay here, ik ga het even in IL-2 uitproberen ...
Tja ook een beetje moeilijk in te schatten he.. Ik probeer gewoon te helpen ;)
Ik bedoel, je komt aan met een wazig probleem, wat eigenlijk ook vrij basic-knowledge is, tenminste, zo lijkt het. En dan switch je ook nog in no-time naar een ander programma ;)

Maar goed, blij dat het gelukt is :) Doe die ouwe de groeten daaro ;)

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
We hebben het nu ineens over Paint Shop Pro... in dat geval is plakken als selectie volgens mij CTRL-E. In Photoshop gebruik je daar dus wel CTRL-V voor :Y)

(Even de verwarring ophelderen :) )

Verwijderd

Topicstarter
Mensen ik heb het opgelost, niet dankzij jullie maar dankzij jullie :) ... heb teveel bier op sorry, maarum tja tis gelukt, met ehhh weetik niet meer anywayz ik ben weer op weg naar een club lalalaterz :P
Pagina: 1