Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwerken van bepaalde materialen.

Pagina: 1
Acties:

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024
Ik ben bezig met mijn PowerBoX / X-GBOX (nee niet X-Box :o)) en ik ga hem maken van aluminium (28 Euro / 2 M2 0,8 mm dik) en Plexiglas (??).

Mijn 2 vragen zijn nu:
1) Is aluminium van 0.8 mm dik sterk genoeg?
2) Hoe kan ik Aluminium en plexiglas het beste op maat zagen/rondjes erin zagen e.d. ?

Alvast bedankt

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Verwijderd

Of aluminium van 0.8 mm dikte sterk genoeg is, ligt aan het ontwerp van jouw PowerBox / X-GBOX.
Ligt er ook aan, wat voor aluminium materiaal je gebruikt (Buis / plaat etc)

Het zagen:

Het op maat zagen van plexi gaat het beste met een decoupeerzaag.
Zaag een klein randje te veel af (ca 1 mm) zodat je dit randje later precies op maat kunt schuren / vijlen etc.
Zou je meteen alles exact op maat gaan zagen, dan kan je niet meer corrigeren.

Verder zou ik eventueel even een schets ofzo posten van wat je precies wilt.
De beschrijving is zeer oppervlakkig, en dus erg moeilijk beantwoordbaar.

Verwijderd

als het kleine rondjes zijn kan je ze ook met een houtboor erin maken

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 09:24
De meeste hier zijn gek op hun dremel met slijpschijfjes, waarmee je zo door je alu heen bent.

Verder ligt het idd erg aan de bouw hoe sterk het is. Hoeken zijn sterk, dus een in het midden 90graden geboden strook (als een hoekprofieltje), of gewoon een buis (rond of vierkant) is erg sterk als versteviging.
Tekeningen van je ontwerk zouden idd wel n stuk mee duidelijkheid geven.

Alu zal je overigens ook wel kunnen zagen met zo een klein ijzerzaagje (neem ik aan). Plexi gaat hier iin ieder geval geweldig mee (of een figuurzaag).

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024
Nou, alleen de onderkant wordt aluminium
Een soort van bakje, wat ik met een zetbank buig. Voor de rest hoekprofielen van een bep. metaal, en plexiglas ruitjes (5, alle kanten, behavle onderkant)
en dan ga ik de eerste computer maken met frontjes, zoals een mobiele. de overige alu ga ik namelijk 35x35 cm snijden en daar logo's op uitsnijden.

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen