Toon posts:

vaag netwerkprobleem

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier 3 pc's aan elkaar geknoopt staan met een router ertussen.
nu heb ik een probleem met het transferren van files tussen beide pc's
verzenden van pc 1 naar pc 2 werkt prima, met normale snelheid
verzenden van pc 2 naar pc 1 gaat echter retetraag
verzenden van pc 1 naar pc 3 gaat wederom goed
verzenden van pc 3 naar pc 1 gaat weer traag
de communicatie tussen pc 2 en pc 3 gaat wel weer goed

het probleem lijkt te zitten in het ontvangen van files door pc 1, voor een simpel mp3-tje loopt dit soms wel op tot een minuut of 10, maar hij komt uiteindelijk wel aan.
PC 1 draait op Win ME, firewall is uitgeschakeld, dus daar ligt het ook niet aan.

Iemand een idee waaraan dit zou kunnen liggen?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 06:47

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Kortom.... probleem ligt waarschijnlijk bij PC1

Hoe heb je de instellingen van full/half duplex bij de netwerkkaart in PC1?

Verwijderd

Topicstarter
de link speed/duplex mode staat op auto, ik zal eens kijken of het helpt om die op 100 full mode te zetten

• Brothar
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Of veel sofware op PC 1 ? (kazaa etc. ? Spy, Trojan, voirusscanners etc.)

eagle

Verwijderd

Topicstarter
nope, helpt niet

Verwijderd

Topicstarter
heb net nog ad-aware gedraaid, dus hij is redelijk schoon
virusscanner is dezelfde als op pc 2, en uitschakelen heeft geen resultaat

• WFvN
  • Laatst online: 18-05 06:47

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Dit zal vast niet de oorzaak zijn maar heb je de kabels gechecked/verwisseld om te zien of daar het/een probleem zit?

• BlackLion
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-12-2025
misschien heb je daar idd 1 draadje verkeerd in de stekker ? of is het een officiele kabel?
zit 8er pc1 misschien de langste kabel?

Verwijderd

Topicstarter
kabels nog maar eens gechecked en verwisseld, ook daar ligt het niet aan

• BlackLion
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-12-2025
probeer bij die pc1 netwerkaart is op 10mbit full duplex te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
nope... dat werkt ook niet...
wat betekent 'Early Tx Threshold' eigenlijk? En waarom staat die waarde op 38?
Dit staat trouwens zo op zowel pc1 als pc2, kan dat er iets mee te maken hebben?

Verwijderd

Verwissel de netwerkkaarten tussen twee computers eens, en kijk of het probleem dan verdwijnt of meeverhuist.
En als het kan: schone installatie @ Windows ME-computer :?

Verwijderd

Topicstarter
zijn inderdaad opties, maar natuurlijk iets meer werk, vooral het laatste...

het gekke is dat alles het normaal doet, dus internetten en mail ontvangen is absoluut niet traag, alleen het ontvangen van files over het lokale netwerkje

Verwijderd

Topicstarter
iemand nog aanvullende suggesties?

Verwijderd

Die router heeft neem ik aan een ingeboude switch ?
Hoe staat de netwerkkaart van pc 1 op 10 mbit of 100mbit.

dat kan de storing zijn zet ze anders vast op 100 en kijk je kabel even na van pc1 naar router en heb je al gewisseld van poort van de router, want als je het op alle poorten heb ligt het aan je kabel of netwerkkaart heb je het niet dan is e router niet goed.

Verwijderd

Topicstarter
verschillende kabels en poorten heb ik geprobeerd
aan de router ligt het iig niet, want het probleem doet zich ook voor bij een directe kabelverbinding tussen pc1 en pc2
als de netwerkkaart niet goed zou zijn dan kan dat toch nooit alleen invloed hebben op het ontvangen van data?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 22:30:
verschillende kabels en poorten heb ik geprobeerd
aan de router ligt het iig niet, want het probleem doet zich ook voor bij een directe kabelverbinding tussen pc1 en pc2
als de netwerkkaart niet goed zou zijn dan kan dat toch nooit alleen invloed hebben op het ontvangen van data?
Zou best kunnen hoor. Dat soort defecten zijn onvoorspelbaar. Hardware kan heel erg raar doen..

Verwijderd

het kan wel alleen te maken hebben met het ontvangen van data,
Want internet gaat niet sneller dan 10 mbit en netwerk gaat n.l. meestal met 100 mbit

dus als het niet aan router ligt en ook niet aan de kabels dan zou ik je netwerkkaart veranderen.

Verwijderd

try op die doos met problemen is andere drivers ... denk dat daar t probje in zit.
dan kan t ook nog iets hardwarematigs zijn (buffertje op de kaart ofzo).

Verwijderd

Het lijkt mij verreweg het makkelijkst om even een kaartje te vervangen. Tien minuten werk hooguit, is toch geen probleem :?

• degoeroe
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-10-2019

degoeroe

Wat hep de goeroe nau gesegt !

Off topic
Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 23:11:
het kan wel alleen te maken hebben met het ontvangen van data,
Want internet gaat niet sneller dan 10 mbit en netwerk gaat n.l. meestal met 100 mbit
Dan zijn wij dus genaaid door onze ISP (Surfnet) die ons toch echt een Darkfibre van 1Gb aangesmeerd heeft :9

P IV 2,4 (533) ASUS P4B533, 640Mb PC-2100, 80Gb Maxtor 8Mb cache & 60Gb IBM, 2 x 17" IIyama Prolite X436S-S, Plextor PX-708A, Plextor 52/24/52A, Logitech Marble Mouse USB, GeForce 3 Ti200

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02-2025
oops sorry voor aanbreken oude topic, maar ik ben op tweakers op zoek naar iets waar ik niet de precieze zoekopdracht voor weet; ik wil via mijn router contact leggen met de andere pc aan die router. Iemand goede zoekterm daarvoor?

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Verwijderd

dat is basiskennis.

het aanleggen van een intern netwerk heb je vanaf ME geloof ik, de wizard thuisnetwerk of de wizard bedrijfsnetwerk voor.

het is de bedoeling dat de werkgroepnamen gelijk zijn op alle pc's en de computer naam verschillend.

kijk anders eens in de help van windows.

is genoeg over te vinden.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

meelmark schreef op 09 april 2004 @ 17:33:
oops sorry voor aanbreken oude topic, maar ik ben op tweakers op zoek naar iets waar ik niet de precieze zoekopdracht voor weet; ik wil via mijn router contact leggen met de andere pc aan die router. Iemand goede zoekterm daarvoor?
Niet lullig bedoeld ofzo maar het is hiet "tweakers.net" en niet beginnersweb. Lees anders even Hoe deel ik Internet ? door maar ik denk dat je met de microsoft wizard voor netwerken ook al redelijk ver kan komen.

Verwijderd

Sorry hoor, maar je kickt een topic om naar zoekquery's te vragen?

Pas alsjeblieft een beetje op met je postgedrag, Mark. Het gaat weer bergafwaards.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.