[ASP] Functie automatisch uitvoeren

Pagina: 1
Acties:

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 16:52
Is het in ASP mogelijk om een functie automatisch 1 maal per dag uit te voeren?

Ik heb dat namelijk nodig om automatisch een e-mail reminder te versturen naar bepaalde personen, waarbij gelet moet worden op de datum.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Cron job (linux) / Taak planner (Windows)

Heeft trouwens niets met ASP te maken; kijk, in het geval van windows, naar een eenvoudig VBScriptje en vergeet het ASP gedeelte.

[ Voor 36% gewijzigd door gorgi_19 op 22-07-2003 19:37 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Mottebelke
Ja, maar ik beheer niet zelf de server, dus dat zal vrij moeilijk worden.

• gorgi_19

gorgi_19

Mottebelke schreef op 22 July 2003 @ 19:45:
Ja, maar ik beheer niet zelf de server, dus dat zal vrij moeilijk worden.
Dan gaat het niet. Je kan iets emuleren met behulp van Application variabelen en vervolgens kijken of er al een mail verstuurd is die dag, maar deze methodiek is niet betrouwbaar en afhankelijk minimaal 1 bezoeker per dag.

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Je kunt ook een machine die je wel beheert 1x per dag een request laten doen naar die ASP applicatie.

Who is John Galt?

• deviltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Speciale pagina maken die dat voor je uitvoert en je eigen compu schedulen dat ie 1x per dag die pagina oproept...

Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

• Mottebelke
Tja, er zit niets anders op. Bedankt voor de antwoorden!!

• Batsies
  • Laatst online: 27-01-2022

Batsies

E-Developing

Klinkt heel vaag, maar je kan ook iets uit laten voeren en de datum weg laten schrijven in een database. En elke keer als de datum van vandaag is gevonden in de database dan niet uitvoeren en anders wel laten uitvoeren. (klinkt erg raar, niet handig, maar het moet wel werken)

E-Developing

• gorgi_19

gorgi_19

Batsies schreef op 22 July 2003 @ 22:25:
Klinkt heel vaag, maar je kan ook iets uit laten voeren en de datum weg laten schrijven in een database. En elke keer als de datum van vandaag is gevonden in de database dan niet uitvoeren en anders wel laten uitvoeren. (klinkt erg raar, niet handig, maar het moet wel werken)
Waarom in een database en niet in een application variabele? Zo krijg je iedere keer een (onnodige) request naar een database.

[ Voor 8% gewijzigd door gorgi_19 op 22-07-2003 22:38 ]

• Batsies
  • Laatst online: 27-01-2022

Batsies

E-Developing

gorgi_19 schreef op 22 July 2003 @ 22:37:
[...]

Waarom in een database en niet in een application variabele? Zo krijg je iedere keer een (onnodige) request naar een database.
Tja zover had ik nog niet gedacht, daarom had ik ook in mijn post gezet: niet handig, maar zo kan het wel.

Maar het was maar een ingeving ;)

E-Developing

• melgior
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-06-2025
"Vroeger" had je ook nog van die diensten als netwhistle.com die je site in de gaten hielden of je server nog wel online was enzo. Ik weet niet of er nog steeds diensten bestaan die dat doen en gratis zijn. Als dat zo is, kun je bij het adres van je website je e-mail scriptje opgeven en dienst zo instellen dat hij 1x per dag moet kijken of je site het nog wel doet.

If the tail was smarter, it would wag the dog.

Pagina: 1