Toon posts:

av7333 XP2000 @12,5x 146

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers,
aan de hand van wat searches hier heb ik eens geprobeerd over te klokken

mijn pc trekt 146x 12,5 goed

als ik 148x 12,5 dan hangt hij/ start hij niet meer

147x 12,5 geeft hij een vage fout dat windows niet bestaat ofzo (bootsector fout misschien?)

toen ik terug zette op 146 deed hij het weer gewoon
hij draaid nu weer gewoon op de normale snelheid.

wat is aan te raden om te doen?
ik denk dat ik met een gelockede multiplier zit.
als dit niet zo is, hoe kan ik dat makkelijk testen?

ik vraag me zowieso af of in dit mobo met deze proc mogelijk is

gaat alles niet zeiken als je de MP omhoog gooit.

/bijvoegsel ;)/
ik heb veel gezocht hier op dit forum, maar het blijft me vrij onduidelijk, ga niet boos worden omdat ik persoonlijke zooi vraag aub..
/einde zooi/

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 18:31:
Hoi Tweakers,
aan de hand van wat searches hier heb ik eens geprobeerd over te klokken

mijn pc trekt 146x 12,5 goed

als ik 148x 12,5 dan hangt hij/ start hij niet meer

147x 12,5 geeft hij een vage fout dat windows niet bestaat ofzo (bootsector fout misschien?)

toen ik terug zette op 146 deed hij het weer gewoon
hij draaid nu weer gewoon op de normale snelheid.

wat is aan te raden om te doen?
ik denk dat ik met een gelockede multiplier zit.
als dit niet zo is, hoe kan ik dat makkelijk testen?

ik vraag me zowieso af of in dit mobo met deze proc mogelijk is

gaat alles niet zeiken als je de MP omhoog gooit.

/bijvoegsel ;)/
ik heb veel gezocht hier op dit forum, maar het blijft me vrij onduidelijk, ga niet boos worden omdat ik persoonlijke zooi vraag aub..
/einde zooi/
Als je em niet van 12,5 af kunt zit je met een gelockte multiplier maar da's logisch.

Dat ie instabiel wordt bij hoge fsb's is ook logisch en als ik jou was zou ik hem verder terugschroeven voordat je strax tijdens het gebruik ineens merkt dat de halve inhoud van je HDD corrupt is geraakt en je geen backup hebt...

Verwijderd

je moederbordt ondersteund met de nieuwste bios ook een bus van 166 mhz
( aannemend dat je het over de asus a7v333 hebt ), dus daar ligt het probleem niet , ik denk zelf dat je nog een cpu met een palomino core hebt en die laten zich niet overclocken , de mp is gelockt bij de palomino en de fsb wil nauwelijks omhoog , om te testen of de mp gelockt is kun je hem ook omlaag zetten , bijvoorbeeld op 10 x 133 , dan kijken of je cpu op 1333 mhz draait , is dit niet het geval dan is de xp 2500+ ( barton) een aanrader , die loopt op jouw bordje op 12,5x166=2080 mhz :) , het is dan wel de bedoeling dat je beschikt over minimaal pc 2700 geheugen .

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2003 18:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
RELAXED,

ik heb sams infineon PC2700 DDR geheugen,
maar ipv de 2500+, kan ik dan niet beter direct de 3000 nemen ofzo?
(dan w8 ik nog wel ff met kopen, heeft komende maand ivm vakantie e.d. toch geen xtra functie.)

ik zal die eens terug sgakelen, volgensmij kan het wel
want bij het menu kan ik kiezen op
MANUAL
12xx Mhz
1666 Mhz

en als de FSB TE HOOG staat, en ik open de bios opnieuw heeft hij hem standaard op 10x 133 gezet

duzze......
het i weer aan jullie nu
ik gaat ff checken of 10x 133 werkt
hoor je zo van me,
ik kan iig wel van ongeveer 4- 14 selecteren, hij werkt alleen ne als ik 14 selecteer (na reboot)

Verwijderd

Topicstarter
kan a7v333 ook pc 3200 aan?
zou dat extra nut hebben?

Verwijderd

Topicstarter
nee, het werkt toch nie

als ik in 10 x 133 boot dan blijft hij zwart
wel vaag want ik kan standaard tussen 1666 en 1250 kiezen..
maaja... boeie ;)

• E-RIC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-02 23:08
Heb je hier al gelezen?
[rml][ Ervaringen] Asus A7V333 - Deel 3[/rml]

Je vragen getuigen niet echt van goede (OC) kennis (noi uiteraard); ofwel je moet eerst lezen.

Waarschijnlijk heb je een palomino processor. Die komen normaal niet veer verder dan 150MHz FSB. Wat je nog kan proberen is spelen met de pci latency. Dat hielp bij mij om verder te komen op m'n A7V333

Verwijderd

dat komt omdat 1666 = 12,5x133 , 1250 = 12,5x100 , dit omdat je mp van je cpu gelockt is op 12,5 , als je een bios update uitvoert kun je ook kiezen voor 12,5x166=2080 , uiteraard start de pc dan niet , na het plaatsen van een nieuwe ( juiste ) cpu weer wel

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2003 19:11 ]

Verwijderd

ik denk niet dat het mobo pc3200 geheugen slikt , ik heb dat nooit geprobeert , maar de chipset gaat toch niet tot 200 mhz , dus heeft het niet echt zin .

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 19:12:
ik denk niet dat het mobo pc3200 geheugen slikt , ik heb dat nooit geprobeert , maar de chipset gaat toch niet tot 200 mhz , dus heeft het niet echt zin .
thnx
ik koop wel gewoon een nieuw :d ;)
lijkt me handiger

dan kijk ik later wel waar ik op moet letten bij de nieuw proc
(stepping en shit)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Mja, leuk en alles, maar dit is echt uit te vinden door wat meer basic proc-kennis op te doen, zodat je ook precies weet wat voor core je hebt etc. Bovendien is het handig om de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif edit te gebruiken, ipv meerdere posts van jezelf onder elkaar. Dit geldt voor zowel dadutchdj als stephen2002. Dicht wegens basic/zelfwerkzaamheid.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.