Geluid 'splitsen', geluid TV mixt door signaal

Pagina: 1
Acties:

• Dwid
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
Ik heb mijn computer op mijn tv aangesloten, via scart.
Ook heb ik mijn versterker aangesloten op mijn tv, dus de situatie nu is : Ik kan tv kijken met geluid via de versterker en ik kan computer 'kijken' met het geluid via de tv boxen.
Is het mogelijk om het geluid van de computer ook via de versterker te krijgen ?
Op dit moment, als ik de tv op AV zet en ik zet de versterker aan, krijg ik het geluid te horen van de tv-zender, waarop ik hem op AV had gezet.
Als ik mijn versterker ingang splits, met een 2xtulp (male) naar 4xtulp (female) en ik sluit tv en computer weer aan, krijg ik het geluid in de mix, dus....
Wie heeft de oplossing ?

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-02 16:38
Hoeveel ingangen heeft je versterker? Misschien op een andere ingang zetten, dan kun je als je de PC gebruikt via de TV de ingang omschakelen.

(P.S. Als je versterkers geen aparte ingangen heeft, gebruik dan zown switchboxje die je overal voor een paar euro kan kopen)

• Dwid

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
Ik heb dus maar 1 video/aux uitgang.
Zo'n switch-boxje, is dat een beetje hetzelfde idee als een dataswitch (voor printers bijvoorbeeld ?)

Verwijderd

Ik heb hier achterin mijn geluidsuitgang van mijn compu een splittertje zitten (2 euro bij de electronicaboer). Er gaan dus twee kabels daarvandaan, eentje naar mijn TV en eentje naar mijn versterker. Misschien is dat een oplossing?

Zo'n splitter heeft een mannetje mini-jack, zodat je hem in je uitgang van je geluidskaart kan steken, en twee vrouwtjes mini-jack, zodat er twee kabels inkunnen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2003 18:40 ]

• Dwid

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
Jij begrijpt het iets verkeerd denk ik, het gaat erom dat ik ook tv kan kijken via de versterker... Ik heb opzich wel geluid, maar als ik met verdeelstekkertjes ga werken, komt het geluid van de tv en de computer door elkaar heen.
Kan misschien een kanaal opzetten zonder beeld en geluid, maarja, dat is ook niet de oplossing.
Ik heb ff op internet gekeken naar zo'n switch...kost zo'n 15 euro.
Is er geen goedkopere manier...ben maar een arme sloeber :/

• dannyvanderaa
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Heeft je versterker ook video ingangen?
Pagina: 1